کد خبر 31136
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال امنيت بدون مرز معتقد است آمريکا و غرب از تحولات اخير دنيا و قيام ملت‌هاي کشورهايي که حامي استبداد آمريکا و غرب بوده‌اند، به جنون و ديوانگي رسيده‌اند.

 

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حسن عباسي در جمع دانشجويان دانشکده علوم انساني گيلان با اشاره به قيام ملت‌ها در کشورهاي اسلامي اظهار داشت: قيام ملت‌ها در ?? کشور يمن، تونس، مصر، ليبي، اردن، مراکش و... نتيجه مقابله ملت‌ها با استکبار جهاني و سياست‌هاي غلط غرب در اين کشورها و پس‌لرزه‌هاي انقلاب اسلامي ايران است.

وي افزود: انقلاب اسلامي در ?? سال عمر پربرکتش به جهان صادر شده و حرکت‌هاي امروزي در کشورهاي منطقه حاصل از صدور انقلاب است.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال با بيان اينکه سياست خارجي ايران در صدور انقلاب اسلامي موفق بوده است، ادامه داد: بايد مدل بومي ايراني‌اسلامي پيشرفت در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي طراحي و اجرايي شود.

وي با اشاره به اينکه بخش نخست انقلاب اسلامي صادر شده است، تصريح کرد: امروزه بايد مدل‌هاي ايراني‌اسلامي انقلاب را براي ايجاد اشتغال، سلامت و امنيت صادر کنيم.
عباسي به سرعت بالاي تحولات جهاني اشاره کرد و اظهار داشت: بايد به فکر طرح‌هاي بالاي ?? تا ?? سال بود و آنها را براي نسل‌هاي آينده تبيين کرد.

وي با بيان اينکه هر روز مسئله جهان موازي جدي‌تر مي‌شود، تصريح کرد: به نظر مي‌رسد تا سال ???? مهم‌ترين مسئله، جهاني شدن عالم موازي باشد.

 

 *حمله نظامي آمريکا به ايران محال است

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال با اشاره به اهداف حملات نظامي به کشورها خاطرنشان کرد: تغيير آرايش مرزها و نژادها از اهداف تهاجم نظامي است.

وي افزود: ايران طبق برآوردها داراي بيش ?? تريليون دلار منابع و ذخاير است و کشورهاي عربي نيز در مجموع داراي بيش از ?? تريليون دلار منابع هستند.

عباسي درباره سلطه آمريکا بر منابع کشورهاي عربي بيان داشت: اگر آمريکا براي به دست آوردن ?? تريليون منابع به ايران حمله نظامي کند، ?? تريليون دلار آمريکا از منابع عربي نيز از دست آمريکا خارج مي‌شود.

وي، ايران را داراي قدرت بسيار بالايي دانست و بيان داشت: به طور يقين جنگ عليه ايران به ديگر کشورها نيز کشيده مي‌شود و امنيت تمام کشورها به مخاطره مي‌افتد.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال اضافه کرد: اگر ثبات و امنيت جمهوري اسلامي ايران مخدوش شود، ثبات و امنيت منطقه‌ جنوب غرب آسيا نيز به‌هم مي‌خورد و بي‌ثباتي و ناامني گسترده‌ در اين منطقه به سرعت جهان را بي‌ثبات و ناامن مي‌کند.

 

 *توان سياست خارجي دولت آمريکا محدود است


وي با اشاره به جنگ و حضور ? ساله آمريکا در عراق، جنگ در افغانستان و جبهه‌هاي فلسطين و لبنان و مبارزه ?? ساله با انقلاب اسلامي افزود: با قيام‌هاي مردمي در کشورهاي اسلامي شاهد توزيع توان سياست خارجي آمريکا در کشورهاي جديدي هستيم که تا ديروز متحد و حامي اصلي آمريکا در منطقه بودند.
عباسي ادامه داد: رژيم صهيونيستي که اميد آمريکا در منطقه بود نيز در روزهاي اخير، تأمين خود در مصر را با سقوط مبارک از دست داده است.

به گفته وي، توان سياست خارجي آمريکا در چند کشور محدود ميدان عمل داشت اما حالا بايد در بيش از ?? کشور و به صورت همزمان اقدام کند.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال با بيان اينکه هيمنه سياست خارجي آمريکا تضعيف شده و به لرزه افتاده است، بيان داشت: با زياد شدن کشورهاي قيام کننده، توان آمريکا تضعيف مى‌شود.

 

*الله اکبر شعار ثابت ملت‌هاي قيام کرده دنياست


وي با اشاره به اينکه ملت‌ها در قيام‌هاي خود شعارهاي مختلفي را در مبارزه با ديکتاتورهاي حاکم بر کشورشان سر مي‌دهند، اظهار داشت: «الله اکبر» به عنوان نماد اسلامي بودن حرکت‌ها شعار ثابت ملت‌هاي قيام کرده دنياست.
عباسي با بيان اينکه خلأ رهبري ديني در اين کشورها کاملا مشهود است، تصريح کرد: اگر رهبري ديني وجود داشت بسياري از حاکمان مستبد کشورها تا به امروز سقوط کرده بودند.
وي به آوارگي و سردرگمي حاکمان ديکتاتور اشاره کرد و افزود: پسر قذافي ديروز در مصاحبه‌اي گفت که کشورهاي غربي و آمريکا ??? ميليارد دلار در ليبي سرمايه‌گذاري کرده‌اند و هرگز اجازه سقوط حاکم اين کشور را نمي‌دهند.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال اضافه کرد: چهار ساعت پس از اين مصاحبه نمايشي، شاهد فرار پسر قذافي از ليبي و خروج وي از اين کشور بوديم که نشان مي‌دهد ديکتاتورها در رفتار و کردار بي‌ثبات هستند.

 

*افزايش قيمت نفت نگراني‌هاي غرب را افزايش مي‌دهد


وي با اشاره به قيام مردم ليبي و افزايش قيمت نفت گفت: هر بشکه نفت برنت درياي شمال به ??? دلار رسيده است.
عباسي ادامه داد: اگر با سقوط هر کشور و يا آشوب عليه نظام حاکم ديکتاتور شاهد افزايش ?? تا ?? دلاري نفت در بازارهاي جهاني باشيم غرب و آمريکا در هم مي‌شکنند.

به گفته وي، آمريکا ديگر نمي‌تواند بگويد که ريشه دموکراسي است و تمام ملت‌هايي که در اين دوره قيام کرده‌اند قيامشان عليه حکومت‌هاي حامي آمريکاست.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال افزود: آمريکا و غرب از تحولات اخير دنيا و قيام ملت‌هاي کشورهاي حامي آمريکا و رکود اقتصادي به جنون و ديوانگي رسيده‌اند.

وي اضافه کرد: در سال ???? ميلادي ممکن است غربي‌ها براي تغيير در نظام جهاني دست به ديوانگي بزنند.

عباسي با اشاره به دکترين هيتلري حاکم بر غرب بيان داشت: در دکترين هيتلري، براي صلح و آشتي رضايت دو طرف شرط است، ولي براي وقوع جنگ رضايت يکي از طرفين کافي بوده و ممکن است غرب براي حفظ منافع دست به جنگ براي تجزيه کشورها بزند و نمي‌توان اين احتمال را رد کرد.

 

* ايران تهديدها را به مرواريد گرانبها تبديل کرده است


وي با اشاره به الگوي ايراني‌‌اسلامي پيشرفت افزود: تهديد ايران همواره به واسطه فرهنگ غني اين کشور به فرصت تيديل شده است.

عباسي با بيان اينکه مکتب امنيتي اسلام و ايران به صدف معروف است، اظهار داشت: صدف سنگريزه‌ها و مواد ورودي از خارج را با ترشحات جوهره خود به مرواريد بدل مي‌کند و فرهنگ اسلامي‌ايراني نيز تهديدها را به فرصت و موقعيت ممتاز تبديل مي‌کند و بر ارزش و قدرت ايران مي‌افزايد.
به گفته وي، اگر هشت سال استکبار جهاني و عراق با ما جنگ نمي‌کرد امروزه بسيج با اين هيمنه و قدرت الهي وجود نداشت.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال با بيان اينکه ايرانيان با تمدن چندين هزار ساله اسلام را پذيرفتند، اظهار داشت: ايرانيان زبانشان به عربي تغيير نکرد و اين همان فرهنگ غني و والاي منحصر به ايران است.

 وي همچنين در همايش بحران ???? در تئوري بازي‌ها در تالار حکمت دانشگاه گيلان نيز در سخناني با اشاره به دو فيلم و مستند ???? اظهار داشت: در اين آثار هنري و داستاني شاهد گمانه‌زني‌هايي هستيم که ريشه نوسترا آداموسي دارد.

وي افزود: در اين دو اثر گمانه زني‌هايي در باره آينده صورت مي‌گيرد و با جذابيت‌هايي اين موضوعات را بررسي مي‌کند.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال «انديشکده يقين» با اشاره به سمت و سوي اين دو فيلم و مستند به طرف ايران گفت: در اين دو فيلم آثاري حسي ايجاد شده که نشان مي‌دهد يک معضل جهاني در آينده ايجاد خواهد شد.
وي ادامه داد: اينگونه پيشگويي‌هاي قبل از ?? سپتامبر و در سال‌هاي ????،???? و ???? نيز صورت گرفته بود.

عباسي با اشاره به ضرب‌المثل «اگر امروز در لندن پروانه‌اي پرواز کند در شانگهاي طوفان مي‌شود»، افزود: اين مسئله نشان مي‌دهد که هر مسئله ملي نيز به صورت جهاني تاثيرگذار است.
اين تحليل‌گر سياسي تصريح کرد: هر انگاره‌اي که رخ مي‌دهد جزو نيازهاي جهاني شدن است و بايد در تئوري بازي‌ها آن را تحليل کرد.

وي با اشاره به استفاده از روش‌هاي احتمال در تئوري بازي‌ها خاطرنشان کرد: براي بررسي و تبيين اينکه چه انگاره‌اي را محتمل بشماريم، بايد آن مسئله را محيط‌شناسي و امکان‌سنجي کرد.

عباسي اضافه کرد: اينکه در سال ???? چه اتفاقاتي مي‌افتد بايد محيط شناسي شود و در فيلم سينمايي ???? شاهد طوفاني هستيم که در اورست سه کشتي نوح گروهي از انگليسي‌ها، روس‌ها و چيني‌ها را که از گروه تمدني خاصي هستند نجات داده و بقيه گروه‌هاي تمدني و انسان‌ها در اين طوفان غرق شده‌اند.


*?? هزار کلاهک اتمي در ?? کشور، ده‌ها بار زمين را نابود مي‌کند


به گفته وي، ?? هزار کلاهک اتمي موجود در ?? کشور آمريکا، روسيه، چين، هند، پاکستان، اوکراين، کره شمالي، رژيم صهيونيستي و ... مي‌تواند دهها بار زمين را نابود ‌کند.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال اظهار داشت: هر يک‌هزار کلاهک اتمي قادر به تخريب کل زمين بوده و ايالات متحده آمريکا منشأ آينده‌نگري‌هاي اين چنيني که در سال ???? شاهد طوفان جهاني هستيم، است.
وي با بيان اينکه آمريکا تلاش مي‌کند تا خود را با شيوه‌هاي مختلف از بحران نجات دهد، گفت: غرب و آمريکا با بدهي‌هاي سنگين اقتصادي، پيري نسل و معضلات فرهنگي بسياري مواجه هستند که هر کدام داراي تبعات سنگيني است.

 

 *غرب در آستانه فروپاشي و سقوط است


عباسي با اشاره به فلسفه و تاريخ نظامي، سياسي و سخنان انديشمندان غرب، بيان داشت: غرب در صورتي که اقتصاد خوب يا بد داشته باشد رو به جنگ مي‌آورد.

وي با بيان اينکه اقتصاد تمدن غربي هر روز در حال ضعيف شدن است، تصريح کرد: غرب تلاش مي‌کند تا نظم و روابط‌ جهاني را با ديوانگي بر هم زند.

اين تحليل‌گر سياسي با اشاره به ??? تا ??? پايگاه نظامي آمريکا در کشورهاي جهان خاطرنشان کرد: آمريکا در کشورهاي همسايه ايران به جز در ترکمنستان که اعلام بي‌طرفي کرده است، پايگاه نظامي دارد و جهان به اشغال نظامي پايگاه‌هاي ايالات متحده در آمده است.

وي افزود: غرب در حالي که رو به نابودي و زوال است، براي برهم زدن نظم سياسي، فرهنگي، اقتصادي و ... جهان تلاش مي‌کند.

عباسي با بيان اينکه بنيان غرب بر پايه و اساس سرمايه‌گذاري است، تصريح کرد: شاهد اين موضوع هستيم که از سال ???? تا ???? ميلادي هزاران بانک در غرب ورشکست شده‌اند.


*بدهي ?? تريليون دلاري کشورهاي غربي و آمريکا


وي درباره بدهي دنياي غرب افزود: طبق اطلاعات و آماري که روي سايت سيا قرار گرفته است، کشورهاي غربي و آمريکا ?? تريليون دلار بدهي دارند.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال اضافه کرد: بر اساس همين آمار، آمريکا معادل ??.? تريليون دلار که معادل چندين برابر بودجه سالانه اين کشور است، بدهي دارد.

وي بدهي داخلي آمريکا را نيز دو تا سه برابر بدهي خارجي اين کشور عنوان کرد.
عباسي گفت: ورشکستگي در تمدن سرمايه‌داري جهان به وجود آمده است و موج ورشکستگي و رکود اقتصادي از يونان و ايرلند آغاز شد و ادامه يافت که با تزريق مستقيم پول تا به امروز از فروپاشي ايالت متحده جلوگيري شده است.

وي با اشاره به حالت زيرخاکستري رکود اقتصادي غرب، اظهار داشت: فضاي اقتصادي دنيا و به‌ويژه غرب رکود اقتصادي را به صورت نهان و پنهان طي مي‌کند.

 

 *کالاي توليدي آمريکا و انگليس گران است


رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال با اشاره به تقابل تمدن گران غرب و به ويژه آمريکا و انگليس با تمدن ارزان چين گفت: کالاي توليدي آمريکا و انگليس گران است.

به گفته وي، گراني کالاي آمريکايي افق نامناسبي براي اين کشور ترسيم کرده است.
عباسي درباره تمدن حاکم بر غرب افزود: غرب و آمريکا براي حفظ خود دست به رفتاري خشن و وحشتناک مي‌زنند تا به چارچوب ايده‌آل مورد نظر خود برسند.

  

*رشد جمعيت در بيش از ?? درصد کشورهاي غربي منفي است


وي با اشاره به گزارش CIA درباره رشد جمعيت اظهار داشت: در گزارش ???? اين سازمان رکود رشد جمعيت اروپا و آمريکا بايد به دو درصد برسد.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال افزود: رشد جمعيت در بيش از ?? درصد کشورهاي غربي منفي است و غرب در حال پير شدن بوده و فاقد نيروي جوان است.

وي ادامه داد: جمعيت آلمان در سال ???? شمسي ?? ميليون نفر بود و پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد که جمعيت اين کشور در سال ???? ميلادي به ?? ميليون نفر مي‌رسد.

عباسي تصريح کرد: افراد داراي بيش از ?? سال در اروپا و افراد بالاي ??? سال در ژاپن زياد بوده و اين نشان دهنده پيري بسياري از کشورهاي غربي و شرقي است.

 

 *دولت‌هاي غربي با دفاع از ديکتاتور جايگاهي در بين ملت‌هاي آزاده ندارند


وي با اشاره به شعارهاي چهارگانه تمدن غربي بيان داشت: ليبراليسم با معناي آزادي، دموکراسي با معناي هرکس يک رأي، جامعه مدني و حقوق بشر با رفتار نقض غرب و آمريکا الهام‌بخشي خود را در بين ملت‌ها از دست داده است.

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال خاطرنشان کرد: دولت‌هاي غربي و آمريکا در عمل و در صحنه‌هاي سياسي با دفاع از ديکتاتورها، نقض‌کنندگان حقوق بشر و جامعه مدني هيچ جايگاهي در بين ملت‌هاي آزاده ندارند.

وي از بين رفتن الهام‌بخشي تمدن غرب از نظر سياسي، اجتماعي و فرهنگي را موجب ديوانگي غرب در چند سال آينده دانست و افزود: بر هم زدن قاعده بازي با ديوانگي غرب دور از انتظار نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس