به گزارش خبرنگار مشرق، پس از درج گزارشي درباره تبليغ يک آبجوي آلماني در مترو تهران، شرکت وارد کننده اين محصول که از توليد کنندگان عمده ماء الشعير است، براي عرضه محصولات باقيمانده اش دست به ابتکار جالبي زد.
اين شرکت که از معروفترين سازندههاي آبجوي الکلي در سراسر دنياست، با ساخت روکشي براي محصولات خود، آنها را با نامي ايراني به مصرف کنندگان اين محصول قالب کرد.
گفتني است اين اقدام در پي واکنش هاي مردمي براي جمع آوري محصولات آلوده اين شرکت انجام شد. آبجوي اين شرکت که در سراسر جهان با 5.5 درصد الکل توزيع مي شود در زمان رژيم پهلوي با عنوان شراب هامبورگي در کشور توزيع مي شد. البته امتياز اين شرکت آلماني به کشور انگليس هم فروخته شده و قراردادهاي فروش آن در شهر دورکينگ اين کشور منعقد شد.
شايان ذکر است چندي پيش، مشرق با انتقاد از تبليغ محصولات اين شرکت در فضاي عمومي متروي تهران نوشت: به تازگي يک شرکت بازرگاني ايران که امتياز توزيع ماءالشعير در کشور را اخذ کرده است به تبليغ و توزيع نوعي از ماءالشعير بدون الکل پرداخته است که کارخانه آن از معروفترين سازندههاي آبجوي الکلي در سراسر دنياست.
اما اين شرکت که پس از مذاکرات فراوان نتوانست به مانند ماءالشعيرهاي ديگر راهي براي تبليغ کالايش در صدا و سيما بپردازد، متروي تهران را براي انتشار آگهيهايش انتخاب کرد.
براساس اين گزارش ايستگاههايي از خط يک تهران تابلوهاي بزرگي را براي تبليغ اين محصول اختصاص داده بودند.
همچنين نام اين محصول به صورت انگليسي نوشته شده بود تا افراد در نگاه اول نام سازنده آبجو و توليدات شوم آن را به ياد نياورد.