کد خبر 310499
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: برخي كارشناسان معقتدند با يك دهم هزينه اي كه براي انتقال پايتخت صرف مي شود مي توان مشكلات تهران را ساماندهي كرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، با اشاره به بررسي طرح ساماندهي و يا انتقال پايتخت در مجلس گفت: در اين طرح بايد از نظر اعضاي شوراي شهر تهران بيشتر استفاده شود و نمي توان با نگاه شعاري و سياسي به اين  موضوع پرداخت.

وي ادامه داد: موضوع ساماندهي شهر تهران و يا انتقال پايتخت اداري و سياسي يك بحث علمي است و بايد در فضاي علمي و كارشناسي نيز به آن پرداخت. اينكه هر مسئولي بخواهد بدون پشتياني علمي در اين خصوص اظهار نظر كند صحيح نيست. اين طرح بايد در كميسيونهاي تخصصي بررسي و بر اساس نظرات كارشناسي  اعلام موضع شود.

اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه طرح انتقال پايتخت از نظر مطالعات كارشناسي ضعيف است گفت: اين مطالعات آنقدر كم است كه قابل تكيه و اسناد نيست. وقتي موضوعي به اين درجه اهميت مطرح است بايد هزاران برگ سند مطالعات و بر آورد علمي داشته باشد و كارشناسان زيادي بر روي آن مطالعه كرده باشند،اما تمام كساني كه تاكنون در اين خصوص صحبت كردند نظر شخصي و بر آوردهاي ذهني خود را مطرح كرده اند.

پيرهادي با تاكيد بر اينكه مطالعه قابل اسنادي در خصوص طرح انتقال پايتخت وجود ندارد گفت: اگر كسي اين طرح را دارد و مي تواند آن را ارائه كند به ماهم بدهد حداقل از آن استفاده كنيم. حقيقت اين است كه كسي تاكنون در اين خصوص پژوهش و مطالعه جدي انجام نداده است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: بايد مطالعات اوليه در اين خصوص انجام شود تا بتوان به اين نتيجه رسيد كه امكان جا به جايي وجود دارد يا خير ؟ برخي كارشناسان معقتدند با يك دهم هزينه اي كه براي انتقال پايتخت صرف مي شود مي توان مشكلات تهران را ساماندهي كرد. برخي ديگر هم انتقال اين حجم مراكز و نهادها حاكميتي را بسيار مشكل مي دانند.

پيرهادي موضوع قابل توجه در انتقال پايتخت را مسئله امنيت دانست و گفت: به راحتي نمي‌توان امنيت را جا به جا كرد. ما امنيت مراكز و نهادهاي حاكميتي مان را نمي توانيم به آساني جابه‌جا كنيم و تامين امنيت بسيار هزينه بر است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس