به گزارش مشرق، بعدازظهر امروز نشست بررسی وضعیت متروی ورامین با حضور حسن کریمی معاون عمرانی استانداری تهران، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، محسن خوانساری فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر در محل شهرداری ورامین برگزار شد.
پروژه متروی ورامین همواره از پروژه های مهم و تأثیرگذار جنوب استان تهران به شمار رفته است که هنوز به سرانجام نرسیده و اکنون بر سر اجرای این پروژه بر رو یا زیرزمین در شهر ورامین، بین مسئولین شورای شهر و متروی تهران اختلاف نظر ایجاد شده و این امر ممکن است که اجرای پروژه مهم متروی ورامین را به تأخیر بیندازد.
اجرای مترو از مهمترین مصوبات سفرهای استانی دولت های نهم و دهم به شهرستان ورامین بود که پس از سالها کش و قوس ابتدا به شرکت راه آهن واگذار شد و در ماه های پایانی دولت دهم با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان به شرکت مترو تهران سپرده شد.
مسئولان سابق و فعلی شورای شهر بر این باورندکه باید این پروژه در شهر ورامین از زیر زمین انجام شود اما مسئولان مترو معتقدند که این امر باعث افزایش هزینه ها شده و عملاً اجرای طرح را به تأخیر می اندازد.
جلسات فنی و تخصصی درباره متروی ورامین به نتیجه خاصی نرسیده است
در نشست بررسی آخرین وضعیت مترو ورامین، محسن خوانساری با اشاره به اهمیت موضوع متروی ورامین اظهار داشت: بحث مترو از موضوعات اساسی و مهم شهرستان ورامین است و درباره این مسأله که باید مترو هر چه سریعتر در ورامین احداث شود، کسی بحث نمی کند اما برخی مسائل فنی مطرح شده است که شورای شهر باید مشکلات را با مسئولان مربوطه حل کند.
فرماندار ورامین افزود: برگزاری جلسات فنی و تخصصی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده و اگر روند اجرای این طرح بیش از این با تأخیر مواجه شود مشکلات اجتماعی گریبانگیر شهرستان خواهد شد.
وی تأکید کرد: اجرای پروژه مترو مطالبه جدی مردم ورامین است و باید با همفکری، تعامل و بررسی نیازهای فنی مسوولان و رفع دغدغه های موجود در شهرستان اجرای آن با سرعت صورت گیرد.
مهمترین خواسته مسئولان ورامین، اجرای صحیح و اصولی مترو است
شهردار ورامین نیز در این نشست اظهار داشت: اجرای پروژه مترو به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان ورامین محسوب می شود و تلاش و همت مسوولین بر این امر استوار شده تا با رفع مشکلات و موانع پیش رو، زمینه اجرای سریعتر آن فراهم شود.
علی حیدریان گفت: مسیر عبوری مترو از زیر ورامین ۱۱ کیلومتر بود که برای سهولت کار، آن را به ۵ کیلومتر کاهش دادیم تا مترو از زیر ورامین برود و بر اساس طرح تفصیلی در حال حاضر مکان راه آهن ورامین ۳۵ متری است که شهرداری ورامین بر اساس آن جواز می دهد.
این مسئول افزود: مهمترین خواسته مسئولان شهرستان ورامین، اجرای صحیح و اصولی پروژه مترو است تا به بافت شهری و نیز روند توسعه شهرستان آسیب کمتری وارد شود.
وی ادامه داد: اجرای پروژه مترو مهمترین نیاز شهرستان ورامین است و مسئولان شهرستان تلاش دارند تا این پروژه با کمترین مشکل و به بهترین نحو انجام شود تا مردم جنوب شرق استان تهران از منافع آن بهره مند شوند.
مترو از مطالبات اصلی مردم است
حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در این نشست اظهار داشت: مترو از مطالبات اصلی مردم است و با توجه به سفرهای روزانه مردم این منطقه به تهران و ایجاد مشکلات موجود، دولت هرچه سریع تر متروی ورامین را احداث کند.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه راه اندازی متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم بوده است، گفت: ابتدا این کار به شرکت راه آهن سپرده شده بود اما پس از گذشت زمان و عدم اجرای این پروژه، مصوب شد شرکت متروی تهران این پروژه را به ثمر برساند و رئیس متروی تهران نیز قول تسریع در اجرای این پروژه را داد.
وی با تاکید بر احداث هرچه سریع تر مترو ورامین یادآور شد: دولت هرچه سریع تر متروی ورامین را احداث کند، مترو از مطالبات اصلی مردم است و هرگز از آن کوتاه نمی آییم.
اجرای پروژه متروی شهرستان ورامین با راه آهن متفاوت است
حسن کریمی معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این نشست اعلام کرد: از نخستین روزهای فعالیت مسوولین استانداری در دولت یازدهم از کارشناسان امر دعوت به عمل آمد تا اجرای قطار شهری (مترو) در شهرستان های استان تهران بررسی شود و جهت تسهیل بخشیدن به این مهم در نظر داریم تا سازمان قطار شهری استان تهران را تأسیس و راه اندازی کنیم.
معاون عمرانی استانداری تهران افزود: شرکت مترو تهران به دلیل مواجهه با مشکلات فراوان و بدهی توان خدمات رسانی به تمامی شهرستان های استان تهران را ندارد و هم اکنون شرکت مترو تهران اجرای پروژه شهرستان های اسلامشهر و ورامین را در دست اقدام دارد که امیدواریم هر چه سریعتر این دو پروژه اجرا و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: اجرای پروژه متروی شهرستان ورامین با راه آهن متفاوت است و باید این پروژه همانطور که تعریف شده اجرا شود و هرگونه تغییر آن مورد پذیرش استانداری و مردم ورامین نخواهد بود.
پروژه متروی ورامین همواره از پروژه های مهم و تأثیرگذار جنوب استان تهران به شمار رفته است که هنوز به سرانجام نرسیده و اکنون بر سر اجرای این پروژه بر رو یا زیرزمین در شهر ورامین، بین مسئولین شورای شهر و متروی تهران اختلاف نظر ایجاد شده و این امر ممکن است که اجرای پروژه مهم متروی ورامین را به تأخیر بیندازد.
اجرای مترو از مهمترین مصوبات سفرهای استانی دولت های نهم و دهم به شهرستان ورامین بود که پس از سالها کش و قوس ابتدا به شرکت راه آهن واگذار شد و در ماه های پایانی دولت دهم با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان به شرکت مترو تهران سپرده شد.
مسئولان سابق و فعلی شورای شهر بر این باورندکه باید این پروژه در شهر ورامین از زیر زمین انجام شود اما مسئولان مترو معتقدند که این امر باعث افزایش هزینه ها شده و عملاً اجرای طرح را به تأخیر می اندازد.
جلسات فنی و تخصصی درباره متروی ورامین به نتیجه خاصی نرسیده است
در نشست بررسی آخرین وضعیت مترو ورامین، محسن خوانساری با اشاره به اهمیت موضوع متروی ورامین اظهار داشت: بحث مترو از موضوعات اساسی و مهم شهرستان ورامین است و درباره این مسأله که باید مترو هر چه سریعتر در ورامین احداث شود، کسی بحث نمی کند اما برخی مسائل فنی مطرح شده است که شورای شهر باید مشکلات را با مسئولان مربوطه حل کند.
فرماندار ورامین افزود: برگزاری جلسات فنی و تخصصی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده و اگر روند اجرای این طرح بیش از این با تأخیر مواجه شود مشکلات اجتماعی گریبانگیر شهرستان خواهد شد.
وی تأکید کرد: اجرای پروژه مترو مطالبه جدی مردم ورامین است و باید با همفکری، تعامل و بررسی نیازهای فنی مسوولان و رفع دغدغه های موجود در شهرستان اجرای آن با سرعت صورت گیرد.
مهمترین خواسته مسئولان ورامین، اجرای صحیح و اصولی مترو است
شهردار ورامین نیز در این نشست اظهار داشت: اجرای پروژه مترو به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان ورامین محسوب می شود و تلاش و همت مسوولین بر این امر استوار شده تا با رفع مشکلات و موانع پیش رو، زمینه اجرای سریعتر آن فراهم شود.
علی حیدریان گفت: مسیر عبوری مترو از زیر ورامین ۱۱ کیلومتر بود که برای سهولت کار، آن را به ۵ کیلومتر کاهش دادیم تا مترو از زیر ورامین برود و بر اساس طرح تفصیلی در حال حاضر مکان راه آهن ورامین ۳۵ متری است که شهرداری ورامین بر اساس آن جواز می دهد.
این مسئول افزود: مهمترین خواسته مسئولان شهرستان ورامین، اجرای صحیح و اصولی پروژه مترو است تا به بافت شهری و نیز روند توسعه شهرستان آسیب کمتری وارد شود.
وی ادامه داد: اجرای پروژه مترو مهمترین نیاز شهرستان ورامین است و مسئولان شهرستان تلاش دارند تا این پروژه با کمترین مشکل و به بهترین نحو انجام شود تا مردم جنوب شرق استان تهران از منافع آن بهره مند شوند.
مترو از مطالبات اصلی مردم است
حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در این نشست اظهار داشت: مترو از مطالبات اصلی مردم است و با توجه به سفرهای روزانه مردم این منطقه به تهران و ایجاد مشکلات موجود، دولت هرچه سریع تر متروی ورامین را احداث کند.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه راه اندازی متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم بوده است، گفت: ابتدا این کار به شرکت راه آهن سپرده شده بود اما پس از گذشت زمان و عدم اجرای این پروژه، مصوب شد شرکت متروی تهران این پروژه را به ثمر برساند و رئیس متروی تهران نیز قول تسریع در اجرای این پروژه را داد.
وی با تاکید بر احداث هرچه سریع تر مترو ورامین یادآور شد: دولت هرچه سریع تر متروی ورامین را احداث کند، مترو از مطالبات اصلی مردم است و هرگز از آن کوتاه نمی آییم.
اجرای پروژه متروی شهرستان ورامین با راه آهن متفاوت است
حسن کریمی معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این نشست اعلام کرد: از نخستین روزهای فعالیت مسوولین استانداری در دولت یازدهم از کارشناسان امر دعوت به عمل آمد تا اجرای قطار شهری (مترو) در شهرستان های استان تهران بررسی شود و جهت تسهیل بخشیدن به این مهم در نظر داریم تا سازمان قطار شهری استان تهران را تأسیس و راه اندازی کنیم.
معاون عمرانی استانداری تهران افزود: شرکت مترو تهران به دلیل مواجهه با مشکلات فراوان و بدهی توان خدمات رسانی به تمامی شهرستان های استان تهران را ندارد و هم اکنون شرکت مترو تهران اجرای پروژه شهرستان های اسلامشهر و ورامین را در دست اقدام دارد که امیدواریم هر چه سریعتر این دو پروژه اجرا و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: اجرای پروژه متروی شهرستان ورامین با راه آهن متفاوت است و باید این پروژه همانطور که تعریف شده اجرا شود و هرگونه تغییر آن مورد پذیرش استانداری و مردم ورامین نخواهد بود.