کد خبر 30927
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵

سفارت‌ رژيم اسرائيل در اسلو و تدابير امنيتي شديد آن دردسرهاي زيادي را براي دولت و مردم نروژ ايجاد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، وزارت خارجه نروژ چند روز پيش به سفارت رژيم صهيونيستي در اين کشور دستور داده تا طرف يک سال آينده دفتر اين سفارت را تعطيل کرده و به دنبال مکان ديگري براي خود باشد، اين دستور بعد از صورت گرفته که مردم منطقه از تدابير امنيتي شديد اتخاذ شده در اطراف اين سفارت به ستوه آمده و عليه اين موضوع به دولت شکايت کردند.
اين در حالي است که سفارت اسرائيل در پيدا کردن جايگزيني براي خود نيز ناکام مانده و مردم اسلو از فروختن يا اجاره املاک خود به تل‌آويو براي ايجاد سفارت اسرائيل خودداري مي‌کنند.
"ميخائيل آليجيل" سفير رژيم اسرائيل در نروژ در تلگرافي اين موضوع را به وزارت خارجه گزارش داده و گفته که کارمندان سفارت به دنبال مکان جديدي براي تأسيس سفارت‌خانه هستند، اما نروژي‌ها اين موضوع را قبول نمي‌کنند.
يک مقام وزارت خارجه اسرائيل اين موضوع را نشانه‌اي از تيرگي روابط ميان تل‌آويو و اوسلو مي‌داند و مي‌گويد: ما از اين مي‌ترسيم که مقامات نروژ در زمينه افکار ضد اسرائيلي تسليم مردم اين کشور شوند.
با تأاسيس سفارت رژيم اسرائيل در مکان فعلي خود، بر اساس تدابير امنيتي اسرائيلي‌ها ديواري دور آن کشيده شده است که شهرداري اسلو از سفارت خواسته تا پس از پايان مدت اجاره، محل را به حالت قبلي خود بازگرداند.
ساکنان منطقه نيز در سال هاي گذشته شکايت‌هاي متعددي را در زمينه تدابير امنيتي و ابزارهاي محافظت از اين منطقه ارائه کرده و آن را مانع آسايش خود مي‌دانند که همين موضوع باعث شد که شهرداري از سفارت اسرائيل بخواهد که اين محل را ترک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس