کد خبر 309262
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) کسانی که روز پدر سال گذشته کنار فرزندان کوچکشان حضور داشتند و طعم محبت یک پدر را برایشان معنا می‌کردند اما امسال با حضور آسمانی خود پیام‌آور حقانیت اسلام در تمام تاریخ هستند. یادبودی از برخی شهدای مدافع حرم به‌همراه تصاویر فرزندانشان در ادامه می‌آید:

مشرق--- «شهید هادی باغبانی»، متولد 1362 روستای داربدین روشن بهنمیر و فرزند سوم خانواده دارای یک خواهر و برادر است. او در رشته حسابداری در دانشگاه فنی کرج پذیرفته شد اما پس از مدتی تغییر رشته داده مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات اجتماعی را از دانشگاه بوعلی تهران اخذ کرد. شهید هادی باغبانی، مستندساز ایرانی که از ابتدای نبرد سوریه به‌‌همراه مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها در این کشور حضور پیدا کرده بود، در آخرین جنایت گروه‌های تروریستی مخالفان حکومت بشار اسد دوشنبه 28 مرداد 1392 به شهادت رسید. باغبانی، خبرنگار و مستندساز ایرانی در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.

رضوانه باغبانی

 

«شهید محمودرضا بیضایی» که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه به‌دست گروه‌های تکفیری، برای دفاع از حرم خاندان اهل‌بیت(ع) به سوریه رفته بود، ظهر روز یک‌شنبه 29 دی ماه 92 مصادف با ولادت حضرت رسول(ص) توسط تروریست‌های تکفیری و مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بیضائی در آذر ماه سال 1360 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر تبریز دیده به جهان گشود. او با 32 سال سن ساکن اسلام‌شهر تهران بود که به شهادت رسید و از این شهید والامقام یک دختر یک‌ساله با نام کوثر به یادگار مانده است. وی از مربیان دوره‌های آموزشی بسیج در مدارس و پایگاه‌های شهری بود.

کوثر بیضائی

 

«شهید اکبر شهریاری» از مدافعان حرمِ حضرت زینب(س)، روز چهارشنبه، دوم بهمن ماه 92، در سوریه، به شهادت رسید. فرزند او در هنگام شهادتش دوماهه بود.

فرزند شهید شهریاری روی تابوت پدر

 

«شهید محسن حیدری» یکی از مدافعین حرمین شریفین زینبین و از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان خمینی‌شهر در مردادماه 92  به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

شهید مجاهد «حسن اسماعیل زلغوط» یکی از جوانان شیعه لبنانی است که در عملیات جهادی و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س)  و در روز دوشنبه 27 خرداد 1392 به‌دست تروریست‌های مسلح در سوریه به شهادت رسید.

 

«شهید فیاض عباس فیاض» با کنیه "جواد" متولد محله "الحوش شرقی" شهر صور در دفاع از حرم زینب(س) در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.  در مراسم تشییع پیکر شهید فیاض فرزند خردسال وی درحالی که لباس نظامی به تن دارد نیز حضور داشت.

«شهید علی حسین ناصر» در 10 مرداد 1369 شمسی (9 محرم الحرام 1411 قمری) در روستای «خرایب» (در جنوب «لبنان»)  متولد شد. در نوجوانی به صفوف «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. او چندی پیش به یگان‌های مدافعِ حریم «آل‌الله» ملحق شد و در 9 آبان 1392 شمسی (26 ذی‌حجه 1334 قمری) در راه دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید.

 

«شهید عاهد محمد سعاده» از رزمندگان حزب‌الله لبنان که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

«شهید مهدی محمدحسین یاغی» در اول فروردین 1368 شمسی در شهر بعلبک واقع در منطقه‌ بقاع لبنان متولد شد. او در سنین نوجوانی به صفوف رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پیوست. او که یک مهندس کامپیوتر بود در 9 مرداد 1392 شمسی مصادف با 22 رمضان 1434 قمری در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. فرزند شهید مهدی محمدحسین یاغی پس از شهادت پدر لباس نظامی و کلاه منقش به حزب‌الله و مقاومت اسلامی را بر تن کرد و نام خود را بین مدافعان حرم و نیروهای حزب‌الله به ثبت رساند.

«شهید سامر عدنان النجدی» (خضر) از رزمندگان حزب‌الله لبنان در 19 مهرماه سال 92 در مبارزه با تروریست‌های تکفیری سوریه به شهادت رسید. فرزند او "زهرا"  چندی بعد از شهادت پدر در بیروت متولد شد.

«شهید علی شبیب محمود» ـــ که نام جهادی وی "ابوتراب" بود ـــ فرماندهی گردان "القوات الخاصة" یا همان "یگان ویژه حفاظت از حرم" را به‌عهده داشت. وی که از فرماندهان ورزیده حزب‌الله لبنان بود روز تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت رسید.

فرزند خردسال شهید «علی شبیب محمود» شب اول تدفین پدر بر سر مزار او حاضر می‌شود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مشرقی تیر ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ان شاالله راه پدران والا مقامشان را با هم ادامه خواهیم داد
  • سید محمد علوی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    بار الاها , پروردگارا به حق حضرت زینب کبری سلام الله علیها من حقیر را هم به این شهدای عزیز ملحق بفرما
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام. شهید محرم رو که تازه شهید شده تو مرند نذاشتی
  • شیعه ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ما شیعه زاده ایم، خدا را هزار شکر این شیعه زادگی شرف خاندان ماست ما عاشق علی شده ایم و بدون شک این هم ز پاکدامنی مادران ماست ... یا رزاق و یا رزتق و یا رزاق!
  • حمید ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خوشا به سعادتشان؛
  • زهرا ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    عکس شهید رضا کارگربرزی مدافع حرم با دو فرزندش را نگذاشتی
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    خدا وکیلی راست میگم: دلم میخواد شهید بشم!
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    عکس شهید حسن قاسمی را اظافه کنین
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    خوشا به حالشون از غم دنیا آزاد شدند و پر کشیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس