کد خبر 309192
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲

مادر دو شهید فلسطینی برای زنده نگه داشتن یاد آن‌ها اقدام به کاشت گل در پوکه‌های به‌جامانده از گلوله‌ها گاز اشک آور کرده است.

به گزارش مشرق، یکی از ساکنان روستای بلعین در کرانه باختری اقدام به کاشت گل در صدها پوکه به جای مانده از گلوله‌های گاز اشک آور کرد تا بدین وسیله یاد و خاطره کسانی را که در طی تظاهرات هفته ای علیه نیروهای صهیونیستی به شهادت رسیده اند، زنده نگه دارد.

این باغ در واقع نمای یادبودی از شهید «باسم ابو رحمه» رهبر معترضین این روستا است که در سال ۲۰۰۹ بر اثر اصابت مستقیم گلوله گاز اشک به سینه اش به شهادت رسید.

«جواهر ابورحمه» خواهر این شهید هم دو سال بعد در جریان اعتراضات بر اثر استنشاق گاز اشک آور به شهادت رسید.

«محمد خطیب» مسئول شورای این روستا در این باره می‌گوید: این اقدام غیر متعارف نشانگر این واقعیت است که زندگی می‌تواند از شهادت جوانه بزند و رشد کند.

بلعین روستایی است در کرانه باختری رود اردن قرار دارد که به سمبل مقاومت فلسطینیان در مقابل سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مبدل شده است. تلاش ساکنان این روستا برای بازپس گیری زمین های خود موضوع مستند فلسطینی "پنج دوربین شکسته" کاندیدای اسکار نیز بوده است.

رژیم اشغالگر قدس از ابزارهای مختلفی از جمله گلوله‌های پلاستیکی، نارنجک‌های صوتی و گازهای اشک آور علیه ساکنان بی‌دفاع این روستا و تظاهرات آن‌ها استفاده می‌کند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس