حضرت آيت الله جوادي آملي، در مراسم عمامه گذاري شماري از طلاب حوزه علميه قم توصيه هايي به آنان ارائه کرد و گفت: خداي سبحان روزي رسان شاگردان امام زمان(عج) است و اگر خوب درس بخوانيم و خودمان عمل کنيم و ديگران را نيز هدايت نماييم خدا روزي ما را تامين خواهد ک

به گزارش مشرق به نقل از رسا، حضرت آيت الله عبدالله جوادي آملي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم، در شب ميلاد پيامبر گرامي اسلام در مراسم عمامه گذاري شماري از طلاب حوزه علميه قم، با تبريک ميلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را گرامي داشت.

وي اظهار داشت: شبي که وجود مبارک پيامبر(ص) و امامان معصوم(ع) به دنيا مي‌آيند با برکت‌هاي الهي همراه است، چون اين بزرگواران همتاي قرآن هستند.

حضرت آيت‌الله عبدالله جوادي آملي ضمن قرائت آياتي از قرآن کريم، براي طلابي که ملبس به لباس مقدس روحانيت شدند، آرزوي توفيق و عمل به انجام وظايف و ماموريت هاي طلبگي کرد و طلبگي را يک رسالت مهم دانست.

وي با بيان اينکه وجود مبارک امام زمان(عج) بقيه‌الله است و شاگردان حضرت ولي عصر(عج) هم چون اولوا الالباب و اولوا الابصار هستند، اولوا البقيه هم مي‌توانند باشند و حيف است که انسان اين مرتبه را درک نکند و به زباله ‌دان تاريخ برود.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي جايگاه روحانيت را بسيار برجسته و مهم ارزيابي و تصريح کرد: لباس شريف روحانيت را به تن کردن يعني اينکه شخص روحاني در کنار سفره حضرت ولي عصر(عج) آمده و مي‌خواهد بقيه‌الله شود.

مفسر قرآن کريم اضافه کرد: خداي سبحان روزي رسان شاگردان امام زمان(عج) است، ذات اقدس اله اين وعده را به ما داد که اگر درس بخوانيم و خودمان عمل کنيم و ديگران را نيز هدايت کنيم، او روزي ما را تامين خواهد کرد.

حضرت آيت الله جوادي آملي بيان داشت: اکثر علمايي که کتاب‌هايي تاليف کرده و نوشتند و ما اکنون از آثار و برکات آنها استفاده مي‌کنيم با درک اين فرمايش ذات اقدس به مرتبه والا و برجسته رسيدند و اگر طلاب علوم ديني به اين وعده پروردگار باور و ايمان داشته باشند، نيازهاي آنها تامين مي‌شود.

اين مدرس برجسته خارج حوزه علميه قم ابراز کرد: بهترين فرصت آن است که ما با ذات اقدس اله ارتباط تنگاتنگ داشته باشيم و چيزي از او بخواهيم که بماند تا ما هم در سايه اين ارتباط بمانيم.

وي افزود: انسان در مصاف با مرگ، مرگ را مي‌ميراند، نه اينکه مرگ انسان را بميراند؛ حيف است انسان تلف شود و از اين دنيا برود بلکه بايد سعي کرد از اين دنيا توشه اي مناسب براي روز جزا درو کرد.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي ادامه داد: تلاش عالمان دين و فقيهان قابل ارج نهادن و سپاسگزاري و قدرشناسي است، اين بزرگان در مسير دين تلاش‌هاي وافري انجام مي‌دهند و کتاب‌هاي علمي مي‌نويسند و ماندگار مي شوند و البته برخي از افرد نيز هستند که زندگي شان هيچ اثري ندارد و بعد از مرگ فراموش مي‌شوند، ما بايد سعي کنيم از دسته نخست باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس