کد خبر 309056
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری دو مرد جوان خبر داد که با استفاده از عکس‌های مبتذل و با طراحی یک وب‌سایت جعلی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ فرامرز شاکری، رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری دو مرد جوان توسط مأموران پلیس فتا کردستان به اتهام سرقت و جعل داده‌های رایانه‌ای و تحصیل مال از طریق نامشروع خبر داد.

رئیس پلیس فتا کردستان افزود: متهمان که با ایجاد یک وب سایت جعلی در فضای مجازی به نام یکی از بانک‌های کشور اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان می‌کردند و سپس با استفاده از این اطلاعات حساب‌های افراد را خالی می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های فنی انجام شده از سیستم‌های رایانه‌ای متهمان تاکنون تعداد زیادی کارت بانکی مربوط به استان‌های سراسر کشور و همچنین بالغ بر ۳۰ میلیون ریال سریال انواع کارت شارژ ( همراه اول و ایرانسل) کشف و استخراج شد.

شاکری در خصوص شگرد و شیوه عمل متهمان بیان داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده فاش کردند برای این کار ضمن طراحی چند سایت به آدرس‌های معلوم با گذاشتن عکس‌های مبتذل و غیراخلاقی در سایت، کاربران را ترغیب، تشویق و تحریک به بارگذاری عکس‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها می‌کردند و در مقابل مبلغ ۱۰ هزار ریال به صورت پرداخت آنلاین طلب می‌کردند و بدین شیوه کاربران با کلیک برروی عکس‌ها به درگاه جعلی پرداخت متصل شده و با این کار کلیه اطلاعات حساب بانکی برای متهمان ارسال می‌شد و در گام بعدی نیز متهمان با استفاده از اطلاعات مکتسبه حساب‌های افراد را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا کردستان خاطرنشان کرد: متهمان به اتهام سرقت و جعل داده‌های رایانه‌ای و تحصیل مال از طریق نامشروع با قرار قانونی مناسب بازداشت شدند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس