يک نويسنده گفت: جشنواره «داستان انقلاب» نسبت به ساير جشنواره‌هاي ادبي توانسته است جرياني آزادانديشانه‌تر داشته باشد و به همين مناسبت، فکر مي‌کنم رويدادي موثر و موفق خواهد بود.

به گزارش مشرق، سيد مهرداد موسويان نويسنده در گفت‌وگو با پايگاه خبري حوزه هنري، گفت: يکي از نقاط ضعف ادبيات در هر موضوعي، نبود نويسندگان حرفه‌اي است؛ بدين معني که ما نويسنده‌اي نداريم که شغلش نويسندگي باشد و اگر هم چند نفري بدين شکل فعاليت مي‌کنند، انگشت‌شمارند. در حالي که اگر قرار است ادبيات غني داشته باشيم، بايد نويسندگاني به واقع نويسنده داشته باشيم که حرفه‌شان نويسندگي است و شغل ديگري ندارند.

وي با اشاره به يکي از نقاط ضعف ادبيات داستاني ايران که به ويژه در ادبيات انقلاب نمود پيدا مي‌کند ،افزود: اجازه طرح بعضي از مسائل در ادبيات داستاني وجود ندارد و عموما داستان‌هايي در کشور اجازه نشر پيدا مي‌کنند که شعارزده هستند در حالي که شعار، خاصيت داستاني بودن را از اثر مي‌گيرد و همين است که ما پس از گذشت اين همه سال هنوز آثار درخوري در اين حوزه نداريم.

موسويان در ادامه جشنواره «داستان انقلاب» را يک حرکت آزادانديشانه توصيف کرد و گفت: جشنواره داستان انقلاب توانسته بسيار آزادانديشانه‌تر از جشنواره‌هاي ديگر عمل کند و همين است که فکر مي‌کنم در آينده رويدادي موفق و تاثيرگذار خواهد بود.

اين نويسنده همچنين به مسئولان برگزارکننده جشنواره پيشنهاد داد با کم کردن مبلغ جوايز نفرات تقديري، به تعداد برگزيدگان اضافه کنند چراکه مثلا 20 اثر برتر، تفاوت چنداني با هم ندارند و اين رويکرد مي‌تواند نويسندگان بيشتري را تشويق کند.

موسويان در سومين دوره از جشنواره «داستان انقلاب» با داستان عکس‌هاي امام حسين (ع) و نخودهاي زرد و کشمش تيزابي نامزد دريافت جايزه بخش نوجوان است.

سومين دوره جشنواره «داستان انقلاب» ساعت 16 روز يکشنبه 8 اسفندماه برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس