کد خبر 30868
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳

نشريه ديلي تلگراف با بازبيني تصاويري که در طول سال 2010 از حيوانات مختلف جمع آوري کرده گزارشي را از جالب توجه ترين، عجيب ترين و خنده دارترين تصاوير حيوانات در سال تنوع گونه هاي زيستي منتشر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سال تنوع گونه هاي زيستي به پايان رسيد و نمي توان انکار کرد که در اين سال با توجه به نامي که برايش انتخاب شده بود، اکتشافات بسياري در زمينه گونه هاي زيستي در سرتاسر جهان صورت گرفت.

اما در کشورهاي مختلف نوعي ديگر از اکتشاف گران فعاليت دارند که در جستجوي گونه هاي جديد زيستي نيستند، بلکه تنها مي خواهند از حيواناتي که در اطراف انسانها زندگي مي کنند، لحظات زيبا و جالب توجهي را به ثبت برسانند و عجيب يا خنده دار بودن يک جاندار را بزرگنمايي کرده به تصوير بکشانند.

نشريه ديلي تلگراف در پايان سال تنوع گونه هاي زيستي مجموعه اي از اين تصاوير را از عجيب ترين و خنده دارترين حيوانات جهان در سال 2010 منتشر کرده که در ادامه بخشي از آن را مشاهده خواهيد کرد:

بچه خفاش گوش دراز

بچه خفاش گوش دراز که در مرکز امداد و نجات حيوانات در سامرست نگهداري مي شود. گوشهاي اين بچه خفاش هنوز کاملا شکل نگرفته است اما پس از رشد کامل بالاي سر خفاش قرار خواهد گرفت.

"خرس کيسه دار افسرده"

"شرک" کيسه دار بي مويي است که موهاي بدنش را در اثر ابتلا به بيماري قارچي ناشي از سوء تغذيه و فشار روحي يتيم و بي خانمان شدن از دست داده است.

بچه آفتاب پرست يمني

بچه آفتاب پرست يمني که براي اولين بار در پارک جيات وحش کاتسوود در نزديکي آکسفوردشاير متولد شده است.

"استتار سبز"

آيا بر روي اين برگ يک کرم ابريشم پنهان شده؟ کمي بيشتر دقت کنيد تا اين کرم ابريشم را که با استفاده از رنگ و الگوي رگبرگ برگ درخت مانگو خود را کاملا استتار کرده است را ببينيد.

"دشمني تاريخي سگ و گربه"

"اسنويي" نام سگي است که پس از بلعيدن پنج عروسک گربه اي تقريبا به حالت مرگ افتاد و اين تصويري پرتو ايکسي است که قبل از عمل جراحي از شکم سگ گرفته شده است. گربه عروسکي را در اين تصوير تشخيص مي دهيد؟

"موش شکمو"

موش خرماي حريص کوچک يک دانه بادام زميني را به زحمت درون دهان خود جا داده است. اين جونده پس از اينکه به غذا گرفتن از دست انسانها عادت کرده به همسايه هميشگي خانواده اي تبديل شده که خانه اش را در حياط خانه آنها بنا کرده است.

سنجاب تائيچي کار

به نظر مي آيد اين سنجاب کوچک در حال تمرين کردن کونگ فو يا تائيچي باشد. عکاس اين عکس مي گويد اين جاندار واقعا رفتارهاي عجيبي از خود نشان مي داده است  زيرا ظاهرا دانه اي يافته و در تلاش بوده تا آن را به شکلي در دست بگيرد.

"اضافه وزن سنجابي"

اين جونده چاق ظاهرا پيش از اين يک سنجاب بوده که در اثر تغذيه بيش از حد توسط انسانها دچار اضافه وزن شده است.

"غزال بالدار"

اين يکي از جانوراني نيست که در فيلمهاي هري پاتر ديده ايد بلکه يک غزال است که پرنده اي به نام درنا در حال تعقيب کردنش است.

"لقمه بزرگتر از دهان"

جوجه پرستوي دريايي تلاش مي کند ماهي بزرگتر از جثه خود را ببلعد.

اما بزرگي و وزن ماهي نه تنها مانع از بلعيده شدن آن مي شود بلکه تعادل جوجه را به هم زده و او را به زمين مي زند.

فلامينگويي از جنس فلامينگوها

تصوير هوايي از گردهمايي فلامينگوها که خود به شکل يک فلامينگو ديده مي شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس