کد خبر 307936
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰

مدیر پرو‍ژه سینمایی «چ» گفت: فروش «چ» در تهران و شهرستان‌ها در طول ۷ هفته به رقمی معادل ۲ میلیارد تومان رسیده است و این مقدار فروش برای فیلمی که بیش از ۲ ساعت زمان نمایش آن در هر سانس است، در طول ۱۵ ـ ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق - پژمان لشکری‌پور مدیر پرو‍ژه سینمایی "چ" در گفت‌وگو با سایت رسمی فیلم گفت: فیلم سینمایی "چ" از 21 اسفندماه 1392 به اکران عمومی در آمد و صرفنظر از یک هفته پایانی سال، به طور رسمی می‌توان گفت که هم‌اکنون فیلم هفته هفتم اکران خود را پشت سر گذاشته است و الحمدا... با توجه به چند ویژگی مهم و قابل توجهی که ضروری است در مرحله اکران مدنظر قرار گیرد فروش راضی کننده‌ای داشته است.
 
وی افزود:فیلم سینمایی "چ" در زمان 125 دقیقه به نمایش عمومی درآمده و این امر عملاً باعث می‌شود که این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها از یک سانس نمایش کمتر بهره‌مند باشد به این ترتیب که فیلم "چ" در هر سینما از 5 سانس نمایش برخوردار است در حالی که سایر فیلم‌ها در سینماهای نمایش‌دهنده خود 6 سانس نمایش دارند.
 
لشکری‌پور تصریح کرد: همین زمان طولانی فیلم عملاً باعث می‌شود که فیلم با محدودیت‌هایی برای نمایش در سانس فوق‌العاده مواجه باشد چون به این ترتیب سانس فوق‌العاده به ساعات پایانی و دیروقت شب موکول می‌شود. الاایحال با همکاری خوب مدیران سینماها و همکاران عزیز ما در دفتر پخش، فروش فیلم سینمایی "چ" در تهران و شهرستان‌ها در طول این 7 هفته به رقمی معادل دو میلیارد تومان رسیده است و این مقدار فروش برای فیلمی که بیش از 2 ساعت زمان نمایش آن در هر سانس می‌باشد در طول 10 الی 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و نکته مهمی که دنبال کردن منحنی‌های هفتگی این فیلم در اکران نشان می‌دهد این است که فیلم به هیچ‌عنوان با گذشت زمان با افت فروش مواجه نبوده‌ و دلیل آن هم فروش هفتگی فیلم در هفته‌های ششم و هفتم اکران است.
 
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید معمولاً فیلم‌ها با گذشت زمان اکران و کهنه‌شدن در طول اکران سینمایی با افت تماشاگر روبرو می‌شوند اما منحنی فروش فیلم "چ" نشان می‌دهد که این فیلم تقریباً هر هفته بالغ بر 200 میلیون تومان در سینماهای نمایش‌دهنده فیلم در کشور فروش داشته و به‌طور مثال منحنی فروش سینماهای اصلی نمایش‌دهنده فیلم در تهران که از جمله سینماهای شاخص شهر محسوب می‌شوند مثل سینماهای آزادی و فرهنگ و پردیس‌های سینمایی علیرغم گذشت زمان نشان از افت فروش و یا افت تماشاگر ندارند. این موضوع مبین این مطلب است که با گذشت زمان تبلیغات دهان به دهان سبب آشنایی هرچه بیشتر مردم با فیلم شده و همینطور سایر ابزار تبلیغاتی که برای اکران این فیلم در نظر گرفته شده مردم را ترغیب به آمدن به سینما کرده و بازخوردها و نکات مثبتی وجود داشته که این نتیجه تاکنون حاصل شده است.
 
مدیر پرو‍ژه سینمایی «چ» خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل برای اکران انجام شده بود، هم‌اکنون حدود شصت روز از نمایش فیلم می‌گذرد و این برنامه‌ریزی ادامه خواهد یافت و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا فیلم سینمایی "چ" با توجه به درونمایه و محتوای خاص خود، امسال در مناسبت‌هایی همچون سالروز فتح خرمشهر که روز ملی مقاومت و پیروزی نامگذاری شده و همچنین ایام ارتحال حضرت امام (ره) بتواند آن دسته از مخاطبینی را که همواره طالب برنامه‌های خاصی در حوزه سینما در چنین مناسبت‌هایی بوده‌اند و اکثراً نیز طی سال‌های گذشته سینمای ایران نمی‌توانست به این مطالبات پاسخ دهد در این ایام ویژه نیز به سینماها بکشاند.
 
وی ادامه داد: از نکات دیگری که در مورد اکران این فیلم می‌توان به آن اشاره نمود حرکت هدفمندی است که در کنار کار اکران سینماهای تهران و شهرستان‌ها آغاز شده و از اکران در دانشگاه‌ها تا اکران در شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند ادامه یافته و از تمامی ظرفیت‌های نمایشی به طور عمده‌ای استفاده شده که البته بنده در پایان اکران این فیلم قطعاً برنامه و گزارش کاملی از آنچه در اکران "چ" در شئون مختلف گذشت را اطلاع‌رسانی خواهم کرد به این امید که برای همکاران سینمایی خودم به‌خصوص در عرصه پخش فیلم‌ها این تجربیات ارزشمند باشد و ظرفیت‌های جدیدی را به سینمای ایران معرفی کند و چشم‌اندازهای تازه‌ای را پیش چشم همکاران ما چه در سیاست‌گذاری و چه در اجرای مرحله پخش فیلم ایجاد نماید و امیدواریم با همکاری همه دوستان – از آنجا که به هر حال پخش یک کار دسته‌جمعی است - بتوانیم به نوبه خود مخاطب خوبی را برای دیدن این فیلم ارزشمند که دارای ارزش‌های خاص و راهبردی برای مخاطب ما به خصوص نسل جدید که تاریخ اول انقلاب را درک نکرده، جذب کنیم و بنده همینجا از تمامی دوستانی که به هر نحوی ما را همراهی کردند که انصافاً هم این کمک و کار جمعی شکل گرفت تشکر می‌کنم.
 
لشکری‌پور در خاتمه اظهار داشت: همانطور که عرض کردم انشاا... جزئیات کارهایی که در مورد پخش فیلم "چ" انجام دادیم را بعداً ‌اعلام خواهم کرد و انتظار هم بر این بود و هست که همانطور که برای فیلم‌های فاخر سرمایه‌ و زمان قابل توجهی صرف می‌شود و گاهی چندین سال انرژی و بودجه و وقت هنرمندان و مدیران و سینماگران درگیر تولید است، در مرحله پخش هم این برنامه‌ریزی ادامه پیدا کند. ما در تیم اکران پخش فیلم "چ" سعی کردیم در گام اول این روند را حفظ کنیم و بکوشیم که فیلم "چ" به نحو فاخری هم پخش شود. انشاا... که ثمره این تلاش‌ها تجربه خوب و ارزنده‌ای برای سینمای ایران باشد و در مراحل بعد هم با عنایت به محدودیت‌ها و مضیقه‌هایی که کلیت اکران در سینمای کشور ما دارد بتوان از این تجربه‌ها استفاده کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید حمیدرضا نورانی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    اصلا فیلم جالبی نیست.از لحاظ محتوایی پر از ضعف و اشکاله...از نادیده گرفتن نقش شهید کشوری توی غائله پاوه تا نحوه شخصیت پردازی تیمسار فلاحی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس