کد خبر 307415
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

مطبوعات آمریکا اعلام کردند ، به نظر می‌رسد یک هواپیمای جاسوسی یو-2 هفته گذشته در مرکز کنترل هوایی فرودگاه لس آنجلس مشکل رایانه‌ای ایجاد کرده بود ، مشکلی که به اختلال شدید در رفت و آمد هوایی منجر شد.

به گزارش مشرق، این هواپیمای قدیمی که در دهه 1950 ساخته شده است
و هنوز 30 فروند از آن در نیروی هوایی آمریکا به کار گرفته می شود ، طبق برنامه‌ای پرواز می‌کرد که رمز آن در سامانه کنترل هوایی نادرست تشخیص داده شد.

این حادثه سبب بروز مشکلاتی در مراکز کنترل مختلف شد و این مراکز دیگر نمی‌توانستند هواپیماهایی را که از حریم هوایی تحت مسئولیت آنها عبور می‌کردند، پذیرش کنند.

در نهایت اداره هوایی فدرال آمریکا دستور داد به مدت بیش از دو ساعت نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه بین المللی لس‌آنجلس و همه فروگاههای جنوب کالیفرنیا متوقف شود که در مجموع شامل بیش از 500 پرواز می شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سرهنگ استیون وارن، سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه حضور یک هواپیمای یو-2 را در این منطقه به منظور پروازی آزمایشی تایید کرد.

وی با تاکید بر این که پرواز این هواییما در این منطقه بر اساس همه مقررات اداره هواپیمایی فدرال بوده است اعلام کرد تحقیقاتی در این خصوص آغاز شده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس