گل زیبای مایکل اوون به آرژانتین

جام جهانی ۱۹۹۸ برای اکثر دهه شصتی ها اولین جام جهانی به شمار می رود که کامل به یاد دارند و خاطرات آن جام در اذهانشان بیشتر نقش بسته است؛ از جمله گل استثنائی مایکل اوون به آرژانتین!

ویژه نامه جام جهانی مشرق - با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هر روز با یک خاطره از معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان با ما همراه باشید:
 
مایکل اوون (Michael Owen) مهاجم سابق باشگاه لیورپول که در جام جهانی ۱۹۹۸ تنها ۱۸ سال سن داشت، نخستین بازی ملی خود را در ۱۱ فوریه سال ۹۸ و چهار ماه پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی مقابل شیلی تجربه کرد، و در این بازی به عنوان جوان‌ترین گلزن تیم ملی انگلیس در تاریخ فوتبال این کشور با ۱۸ سال و ۵۹ روز سن خود را معرفی کرد.


اما گل وی به تیم ملی آرژانتین در نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ بود که باعث شد نام وی بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیفتد. وی در این صحنه با اعتماد به نفس بالایی از نیمه زمین توپ را به دروازه آرژانتین رساند و با پشت سر گذاشتن روبرتو آیالا و سایر مدافعان تیم حریف، توپ را به زیبایی به تور دروازه "کارلوس روآ" دروازه بان آلبی سلسته چسباند. گلی که در خاطر اکثر فوتبالدوستان دهه شصتی ایران ماندگارتر است!

سه شیرها اگرچه آن بازی را در ضربات پنالتی به آرژانتین واگذار کردند، اما راه اوون برای ادامه درخشش خود هموار شد و سال‌ها در خط حمله تیم ملی انگلیس خوش درخشید و در سال ۲۰۰۸ مقابل فرانسه آخرین بازی خود را برای سه شیرها انجام داد و با ۸۹ بازی و ۴۰ گل از تیم ملی کناره گیری کرد. او بعد از وین رونی (۵۳)، بابی چارلتون (۴۹)، گری لینه‌کر (۴۸) و جیمی گریواس (۴۳) پنجمین گلزن برتر تاریخ انگلیس به شمار می رود.

گل زیبا و ماندگار مایکل اوون در دیدار انگلیس - آرژانتین جام جهانی ۱۹۹۸ را در زیر ببینید:
 

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    5 3
    من به عنوان یک دهه شصتی اصلا این گل یادم نیست
  • شهاب IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    0 0
    چه میکنه این مایکل اون :-)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس