کد خبر 307071
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

رییس کمیته ملی المپیک اسامی برخی رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی را اعلام کرد و گفت که اسامی 11 رشته دیگر هم پس از کارشناسی طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی روز دوشنبه درنشستی باخبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات این کمیته برای اعزام رشته های ورزشی مختلف به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی پرداخت.

وی بابیان اینکه پس از تدوین اولیه برنامه های اعزام رشته های ورزشی مختلف به بازیهای آسیایی با حضور اعضای این کمیته و وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیونها به این نتیجه رسیدیم که در مرحله اول با انجام کارشناسی برخی از این رشته ها برای اعزام به مسابقات اعلام شوند، افزود: کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، والیبال سالنی، بسکتبال، فوتبال ( امید )، هندبال، بوکس، جودو، دوچرخه سواری و شمشیربازی دربخش مردان ورشته های تکواندو،کاراته،ووشو ،کبدی،دوومیدانی، تیروکمان و قایقرانی در دو بخش زنان و مردان به بازیهای آسیایی اعزام خواهند شد.

وی با اعلام قطعی اعزام این رشته ها به بازیهای آسیایی تصریح کرد که مابقی رشته ها بعد ازکارشناسی مرحله به مرحله در صورت تصویب اعزام خواهند شد.

هاشمی در عین حال تاکید کرد که اعلام اسامی این رشته ها در مرحله اول به این معنا نیست که دیگر رشته ها نمی توانند در این بازیها حضور یابند.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: حضور 11 رشته ورزشی تنیس روی میز، شیرجه، سپک تاکرا، والیبال ساحلی، واترپلو، شنا، هاکی، بیسال، بدمینتون، سه گانه، اسکواش و بولینگ در بازیهای آسیایی در دست بررسی است.

هاشمی در ادامه افزود: در تدوین برنامه ها برای اعزام رشته های مختلف ورزشی به مسابقات حدود دو هزار روز نفر کار با همکاری فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک انجام شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 734 نفر در رشته های ورزشی در اردوی تمرینی حضور دارند. البته برخی از رشته ها اردوی خود را در سال 92 آغاز کردند، اما به طور رسمی از 5 فروردین ماه رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی فعالیت های تمرینی خود را در اردو آغاز کردند.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: طبق پیش بینی ها 520 نفر برای اردوهای برون مرزی اعزام شده و یا خواهند شد و با توجه به اعلام رشته های مختلف ورزشی در مرحله نخست حدود 288 نفر ورزشکار که از این بین 65 نفر خانم هستند به بازیهای آسیایی اعزام می شوند.

وی همچنین در خصوص ارزیابی در مورد رشته های ورزشی در بازیهای آسیایی گفت: در حال حاضر نمی توان ارزیابی دقیقی را در این مورد اعلام کرد، اما اولین ارزیابی در این راستا ظرف 45 روز آینده و مرحله دوم هم به پس از مسابقات آسیایی اعلام خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه تعداد رشته های ورزشی در بازیهای آسیایی 36 رشته و 48 رشته زیر شاخه آن محسوب می شود، گفت: البته در برخی از این رشته ها مانند رشته کامپوند در تیروکمان اضافه شده و از طرفی چند رشته دیگر هم کم شده است.

وی در مورد دغدغه مالی و تخصیص اعتبارات گفت: به طور اساسی نگاه کمیته در این نیست که دغدغه های مالی را بیان کند چرا که به دنبال ایجاد نگرانی برای کادر فنی و ورزشکاران نیست. اما رسالت این کمیته و وزارت ورزش و جوانان این است که بتوانند دغدغه های منابع مالی را از طرق دیگری به حداقل برساند هرچند که فدراسیون ها در جریان کمبود مالی قرار دارند و حتی می دانند که شرایط کشور یک شرایط خاص است.

هاشمی در عین حال تصریح کرد: طبق رایزنی های که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم قرار شد در بحث حمایت های مالی با توجه به رویدادهای ورزشی که پیش رو داریم، کمک کند البته با آقای نوبخت هم صحبت کردیم که در تخصیص اعتبارات کمی زودتر آن را به دست ما برساند تا ما بتوانیم به فدراسیون ها تزریق کنیم تا بلکه از نگرانی ها کاسته شود.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هدف ما در این دوره از بازی های آسیایی حفظ جایگاه است، گفت: تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم در اعزام رشته های ورزشی به بازی های اینچئون کره جنوبی کیفیت را مد نظر قرار دهیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مشکلات مالی آیا به دنبال جذب حامیان مالی هستید یا خیر؟ اظهار داشت: گروهی از هیات اجرایی را مامور کردیم تا بتوانند حامی مالی یا حامیان مالی جذب کنند که البته این کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه تاخیر 14 ماهه در انتخابات کمیته ملی المپیک ما را در روند برنامه ریزی هرچه بهتر اعزام رشته های ورزشی به بازی های آسیایی دچار مشکل کرده است، گفت: اگر این انتخابات زودتر برگزار می شد به طور یقین برنامه ریزی بهتری هم صورت می گرفت البته برخی از فدراسیون هایی که رشته های آنها مدال آور هستند، متاسفانه هنوز بدون سرپرست اداره می شود که خود همین سرپرست به تضعیف مدیریت کمک می کند که ما این نگرانی را به وزارت ورزش و جوانان انتقال دادیم تا آنها بتوانند نسبت به برگزاری انتخابات اینگونه فدراسیون ها تدبیری بیندیشند.

رییس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توقعات مردم از این بازی ها حداقل حفظ جایگاه چهارم است، گفت: ما تلاش می کنیم که این اتفاق بیفتد اما بحث توقعات و دغدغه های مردم اگر از طریق شما رسانه ها منعکس شود، بهتر می تواند به ورزش کمک کند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شرط نخست شما برای اعزام به بازی های آسیایی رشته های مدال آور است؟ اظهار داشت: طبیعی است در ورزش لحظه ها تصمیم گیری می شود بنابراین اولویت اول حضور رشته هایی مدال آور در بازی های آسیایی است البته این به آن معنا نیست که به دیگر رشته ها اهمیت نمی دهیم.

وی همچنین با اشاره به رویداد دیگر ورزشی که قبل از بازی های آسیایی برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: ایران برای بار دوم در المپیک نانجینگ (المپیک نوجوانان) حضور پیدا می کند که این مسابقات از 25 مرداد تا 6 شهریور ماه ادامه دارد که حضور رشته های مختلف ورزشی از ایران در این المپیک هم برای ما با اهمیت است.

وی گفت: در حال حاضر برای حضور در این المپیک توانستیم 12 سهمیه کسب کنیم. در وزنه برداری، والیبال ساحلی، شنا و تیراندازی دو سهمیه، تکواندو سه سهمیه و جودو، سوارکاری، کشتی آزاد و فرنگی، سه گانه، بسکتبال، تنیس، شمشیربازی، دو و میدانی و بدمینتون یک سهمیه کسب کرده ایم.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این کمیته با عنوان متولی رویدادهای ورزشی مدیریت کلانی را در قالب بازی های آسیایی و المپیک برعهده دارد، گفت: تمام تلاشمان بر این است که طبق برنامه ریزی ها پیش برویم و به دنبال آن هستیم تا در یک ساختار منسجم برنامه را به سمتی سوق دهیم که بتوانیم حضور موفقیت آمیزی را در این رویدادها به ثبت برسانیم.

هاشمی ادامه داد: به همین منظور نشست هایی را با مسوولین وزارت ورزش از جمله در بخش معاونت قهرمانی و حرفه ای این وزارتخانه داشتیم تا بتواینم از وضعیت های خوب رشته های ورزشی با توجه به محدودیت مالی که داریم تصمیمات خوبی بگیریم.

وی اضافه کرد: البته در این نشست ها به این نتیجه رسیدیم که در بخش بانوان برای اعزام به مسابقات مختلف مهربانانه تر رفتار کنیم و شرایطی را مهیا کنیم تا از این ظرفیت به خوبی استفاده و در آینده شاهد اینگونه سرمایه ها در بخش ورزش قهرمانی باشیم.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی از 28 شهریورماه سال جاری در شهر اینچئون آغاز می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 0
    خیلی متشکرم! فقط کاشکی اعضای ذخیره ی والیبال رو هم باخود به اینچئون می بردید!؟ مر30!؟
  • آیدا ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خوووووووووووووووووووب بوووووووووووووووووووووووووووووووود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس