رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز می تواند با توجه به دسترسی های خود به تصویب نامه های هیات دولت و بررسی شماره مصوبه مذکور، پی به صحت خبر منتشر شده ببرد.

تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت توجه به طب سنتی – اسلامی گروه اجتماعی مشرق را بر آن داشت تا پیگیر اجرای مطالبات معظم له در این عرصه شود و در پیگیریهای مذکور مشخص شد معاونت طب سنتی که در دولت احمدی نژاد تاسیس شده بود به دستور هیات دولت یازدهم منحل شده است.

دیروز گزارشی در این خصوص با عنوان " معاونت طب سنتی وزارت بهداشت بی‌صدا منحل شد" در سایت مشرق منتشر شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت.

با وجود درج جزئیات کامل مصوبه هیات وزیران در زمینه لغو تاسیس این معاونت، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مصاحبه امروز خود با اشاره به تغییر ساختاری در وزارت بهداشت، اخبار انحلال معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت را تکذیب کرد.

وزارت بهداشت مصوبه هیات دولت را تکذیب کرد
لغو مصوبه دولت قبل توسط هیات وزیران

وزارت بهداشت مصوبه هیات دولت را تکذیب کرد
مصوبه نمایندگان ویژه احمدی نژاد

این در حالی است که بررسی های مشرق نشان می دهد بر اساس قانون مديريت خدمات كشوری هر وزارتخانه مجاز به داشتن تنها 5 معاونت است و با در نظر گرفتن تبصره (3) ماده (57) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه – مصوب 1389- ایجاد معاونت جدید تنها با تصویب هیات وزیران ممکن شده است.

معاونت طب سنتی – اسلامی نیز در اردیبهشت 92 با تصویب نمایندگان ویژه رئیس جمهور که در حکم مصوبه هیئت دولت است، تاسیس اما در اسفند 92 ، معاون اول رییس جمهور با ابلاغ مصوبه هیئت دولت به شماره « ۱۸۲۹۰۰/ت۴۸۹۲۳هـ » دستور لغو تاسیس این معاونت را صادر کرد .

بر این اساس، تداوم فعالیت این معاونت تنها منوط به درخواست وزارت بهداشت و تصویب هیات وزیران است و تا لحظه تنظیم خبر هیچ مصوبه ای در این خصوص منتشر نشده است. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز می تواند با توجه به دسترسی های خود به تصویب نامه های هیات دولت و بررسی شماره مصوبه مذکور، پی به صحت خبر منتشر شده ببرد و در صورتی که مصوبه ای درخصوص تاسیس مجدد این معاونت در اختیار دارند آنرا منتشر کنند؛ در غیر این صورت توضیح دهند چگونه معاونتی که توسط هیات وزیران منحل شده "در حال حاضر در مقابل دفتر روابط عمومی وزارت بهداشت فعالیت می‌کند".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    عجب
  • یک اصلاح طلب ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    بسیار دلواپسیم ...
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    بابا اینا با خودشون چند چندن؟!!
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    آخه هیئت دولت چرا بدون اینکه از وزیر خودش نظر بخواد میاد و بخش طب سنتی رو حذف میکنه؟ به قول ناشناس واقعا هم معلوم نیست اینا با خودشون چندچندن
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    خدا کنه خبر واقعی بشه آبروی دولت میره. چون طب سنتی خیلی طرفدار داره.
  • پزشک ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    گسترش اصولی طب سنتی را جدیدی بگیرید همه از مردم خواهانند
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دولت صداقت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس