منتقدین شما بی شناسنامه نیستند بلکه شناسنامه آنها استکبارستیزی، مردم داری، ساده زیستی، اتکا به درون، توجه به مستضعفان،‌ ولایت مداری و دفاع از مظلوم است. اما سئوال این است که شناسنامه بخشی از هواداران شما چیست؟

حجت‌الاسلام حمید رسایی*: رئیس جمهور محترم در برنامه تلویزیونی خود خبر از یک پیروزی بزرگ ملت ایران داد! این پیروزی چیزی نبود جز برگزاری جشنی زنانه در کاخ سعدآباد که جماعتی از همسران سفرای خارجی در کنار همسران وزرا و برخی چهره های هنری به دعوت همسر آقای روحانی دور هم گرد آمدند. باشناسنامه سئوال می کنیم: واقعا چنین مجلسی به دلیل حضور همسر چند سفیر خارجی پیروزی است؟

اصلا اگر تمام سفرای خارجی در محفلی دور ما جمع شوند را می توان پیروزی دانست که تجمع همسران آنها را پیروزی ملت ایران می دانید و از منتقدان خود می خواهید که به پیروزی های این دولت احترام بگذارند! مردم از خود می پرسند تا قبل از این، واژه پیروزی را برای فتوحات دوره دفاع مقدس بکار می بردیم، پیروزی یعنی ساخت یک داروی تحریم شده، یعنی کسب مدال های طلا و رتبه های نخست در المپیادها و بازی های بین المللی ورزشی، لفظ پیروزی شایسته تلاش کسانی است که تلاش کردند تا موشک ایرانی موجود زنده را به فضا برساند، ما برای خودکفایی گندم از واژه پیروزی استفاده می کردیم، پیروزی یعنی تحصیل اورانیوم غنی شده 20 درصد با دانش فنی و بومی خودمان، این پیروزی ها ارزش آن را دارد که علیرضا برایشان یتیم شود و آرمیتا چشمانش پر اشک و همسرانی، بی سرپرست و پدر و مادری، داغدار.

جناب آقای روحانی هفته گذشته در دو مکان فرهنگی و به دو مناسبت، بیاناتی را ایراد داشتند که پرداختن به بخش هایی از آنها لازم و ضروری است. ابتدا ایشان در افتتاح نمایشگاه کتاب حاضر شدند و با ادبیات تحکم آمیز که اساسا شایسته یک محیط فرهنگی نبود با منتقدان خود سخن گفتند و به فاصله چند ساعت بعد نیز با حضور در رسانه ملی که آن هم محیطی فرهنگی است برای بار دیگر با ادبیات ژنرال ها درباره منتقدان خود که حداقل بر اساس آمار خرداد سال قبل ۴۹/۳ درصد مردمی که به ایشان رأی ندادند و در حال حاضر بیش از این میزان هستند، سخن گفتند.
 
 
در عین حال همه ما بر اساس قانون و تنفیذ مقام معظم رهبری، حسن روحانی را رئیس جمهور کشورمان می دانیم بی احترامی به ایشان را جایز نمی دانیم و کمک به ایشان را نه تنها حمایت از جهت گیری و اقدامات درست ایشان می دانیم بلکه انتقاد از عملکردهای غلط را نیز کمک می دانیم. بنابر این نمی توانیم در خصوص رفتارهای غلط دولت و تصمیمات بر خلاف مبانی انقلابی ایشان، سکوت کنیم. بر همین اساس در خصوص سخنان آقای روحانی نکاتی قابل تذکر است که یادآور می شوم:
 
1 . عدم بهانه جویی و رعایت اخلاق نسبت به دولت قبل :متاسفانه تاکنون هربار آقای روحانی بر صفحه جادویی سیما ظاهر شده، به جای طرح برنامه های آینده و شرح اقدامات گذشته دولت خود برای مردم، با ادبیاتی که بیشتر حمل بر بهانه تراشی می شود، بخش عمده ای از وقت خود را به نقد یک طرفه دولت قبل اختصاص داده بود اما این بار جناب رئیس جمهور ترجیح داد این عادت قابل نقد را ادامه ندهد. البته بازخورد منفی این رفتار در بین مردم و نخبگان، در این امر بی تاثیر نبود، از جمله انتقادات تند برخی از رسانه های حامی دولت روحانی که قبل از مصاحبه هفته گذشته وی، طی چند یادداشت انتقادی رئیس جمهور را از این رفتار برحذر داشتند. به نظر اگر ایشان کمی تمرین کند با منتقدان دلسوز خود نیز می تواند با شرح صدر بیشتری مواجه شود.
 
2 . ادبیات سرهنگی در محیط فرهنگی جواب نمی دهد : با این همه اما ادبیات رئیس دولت در برابر منتقدانش هیچ تغییری نداشت. حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، این بار هم در قامت یک کاندیدای انتخاباتی پشت تریبون قرار گرفت و با عصبانیت تمام با منتقدانش سخن گفت. تاکنون منتقدان رئیس جمهور تنها طعم تحمل مخالف را در شعار چشیده اند. روحانی هر گاه در باره منتقدان نجیبش سخن گفته، بر افروخته شده، در نمایشگاه کتاب و گفتگوی تلویزیونی هم وقتی مخاطب را منتقدان قرار می داد، ادبیاتش رنگ و بوی تهدید می گرفت و او را به جای این که در قامت سخنران افتتاحیه نمایشگاه کتاب قرار دهد، در مقام سخنران یک مراسم امنیتی و انتظامی قرار داد.
 
رئیس دولت محترم هر چند در نمایشگاه کتاب گفت که "من افتخار می کنم دولت شرایطی فراهم آورده که همه به راحتی نقد می کنند" اما هنوز صدای غضبناک آقای روحانی که منتقدان خود را مشتی بی سواد و کم سواد خطاب کرد در گوش ها طنین انداز است. دیگر مقامات دولتی هم به تبع رئیس خود همین شیوه را در پیش دارند. حسود، افراطی، بی هویت، متحجر و دیگر القابی است که اعضای دولت نثار منتقدان آرام خود می کنند و متأسفانه دولت محترم در توهین به منتقدانش اصرار دارد! شاید به همین دلیل برای اولین بار رهبر انقلاب در بیانات عمومی خود از این دولت خواستند تا در برخورد با منتقدان، شرح صدر بیشتری به کار گیرد.
 
با این حساب در تعجبیم که چطور رئیس محترم در نمایشگاه کتاب از رعایت اخلاق سخن می گویند که "اگر گروهی می خواهند ذهن مردم را از تعالی اخلاقی بازدارند و با اتهام و تخریب و توهین و دروغ ضربه به اخلاق جامعه وارد کنند، یادشان نرود که مقام معظم رهبری امسال را سال فرهنگ و اقتصاد دانستند نه سال تخریب و دروغ". راستی بر چه اساسی وزیر ارشاد ادعا کرده بود که هفته نامه 9 دی به دلیل توهین به رئیس جمهور توقیف شده، در حالی که در دو نامه رسمی دبیر هیأت نظارت به دادگاه، چنین ادعایی وجود ندارد. اگر این ادعا دروغ نیست پس چیست؟
 
3 . چه کسی بی شناسنامه است، منتقدان یا برخی از هواداران : آقای روحانی در محیط فرهنگی نمایشگاه کتاب درخواستی را مطرح کردند که معلوم نیست ریشه فرهنگی آن به کجا برمی گردد. هر کس می خواهد انتقاد کند باید بگوید از کدام جناح است! افراد شناسنامه دار باید انتقاد کنند. این جمله عجیب چهره ای بود که اساسا خود را عضو هیچ یک از جناح های کشور نمی داند. این جمله از رویی دیگر نیز از یک "روحانی" پذیرفتنی نبود. پر واضح است که بر اساس منطق دینی ای که روحانیون به مردم آموخته اند و در کلمات اهل بیت تأکید شده: «انظروا الی ما قال و لا تنظروا الی من قال؛ نگاه کنید چه گفته می شود نه این که چه کسی می گوید.»
 
تکرار تلخی است اما ظاهرا واقعیت دارد. آقای روحانی در ابعادی از وجود شخصیتی خود شبیه به هاشمی رفسنجانی است. آقای هاشمی تفکر سیاسی جامعه را یا در جناح چپ می دید یا راست. در دوره ای دیگر برای فعالیت سیاسی از نگاه آقای هاشمی یا باید از جمله "یتی ها" به حساب می آمدید یا در جرگه "یونی ها" قرار می گرفتید. خارج از "جامعه روحانیت" یا "مجمع روحانیون" بودن اساسا شما را دیدنی و شنیدنی نمی کرد. هاشمی همیشه در آتش وجود جریانات سیاسی دمیده تا خودش در وسط معنا پیدا کند، تا هم در لیست انتخاباتی "یتی ها" قرار بگیرد و هم در لیست "یونی ها"، تا هم شورای مرکزی اصولگرایان به دیدارش برود، هم شورای مرکزی اصلاح طلبان.
 
هاشمی تا چپ و راست بر حضورش اصرار نکنند به میدان نمی آید، برای همین همیشه بازی را به شکلی طراحی می کند تا صحنه وجود و لزوم جناح های سیاسی تحقق یابد، برای همین هم همیشه ما احزاب چند نفره و بی ریشه ای در جریانات سیاسی کشور داریم که از ترکیب و تجمیع آنها جریانات پرسر و صدایی درست می شود و در این بین، تنها چیزی که مهم نیست نسبت این جریانات تکراری و چند نفره با بدنه اجتماعی و توده های مردم است.
 
بعدها این مجموعه های سیاسی تکامل یافت و به شکل اصلاح طلب و اصولگرا خودنمایی کرد. دقیقا برای بهم زدن این بازی بود که رهبر انقلاب فرمودند هیچ اصولگرای حقیقی، نمی تواند اصلاح طلب نباشد و هیچ اصلاح طلب واقعی، نمی تواند اصولگرا نباشد. بستگی دارد تو به دنبال اصلاح چه باشی و اصول، از نگاه تو چه ملاک هایی را شامل شود.
 
آقای روحانی واقعا باید برای انتقاد از شما در یک جناح قرار گرفت؟ پس این توده عظیم مردم و نسبت امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت چگونه قابل تحقق است؟ اساسا مگر بر اساس فرهنگ دینی و آموزه های انقلاب خمینی می توان برای جریانات سیاسی طول و عرض و عمق قائل شد و عده ای را در آن قرار داد؟
 
از همه اینها گذشته باید گفت که منتقدین شما بی شناسنامه نیستند بلکه شناسنامه آنها استکبارستیزی، مردم داری، ساده زیستی، اتکا به درون، توجه به مستضعفان،‌ ولایت مداری و دفاع از مظلوم است. اما سئوال این است که شناسنامه بخشی از هواداران شما چیست؟ آیا امیدی که جریان فتنه به شما بسته و به دنبال رفع حصر سران فتنه است، نگاهی که قدرت های زورگو و دشمنان دیرینه این ملت، نسبت به مذاکرات با تیم شما دارند را می توان شناسنامه انقلاب دانست؟ آیا رسانه هایی که بزک کننده دشمنی آمریکا هستند و هر از چند گاهی تیرهای زهرآگین شان یکی از مقدسات را هدف می گیرد، شناسنامه قابل اتکایی اند؟ اتفاقا مشکل خاتمی تکیه بر افراد بی شناسنامه ای بود که روزگاری زیر عبای شکلاتی او پنهان شده بودند و ما نگرانیم که مبادا این اشتباه تکرار شود. 
 
4 . ناکارآمدی مدل هاشمی در مواجه با رسانه ها : آقای روحانی در نمایشگاه کتاب می گوید که در پی سانسور دولتی نیست. او همواره از تحمل رسانه ها سخن می گوید و معتقد است که تاکنون در طول انقلاب تا این اندازه منتقدان دولت آزاد نبوده اند. این ادعا در حالی مطرح می شود که دولت تاکنون دو نشریه را به دلیل انتقاد از خود به تعطیلی کشانده. هر چند 9 دی با پیگیری مستمر و ارائه اسناد و مدارک توانست از توقیف بی جهت بیرون بیاید اما هفته نامه یالثارآت الحسین هنوز در محاق توقیف است و هر روز برای رسانه ای پرونده سازی و ارجاع به دادگاه می شود.
 
حتی دبیرخانه شورای امنیت ملی در خدمت این سیاست درآمده و هر از چندی، یکی از نمایندگان مجلس با شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به دادگاه معرفی می شود. دولت حتی تحمل سی دی "من روحانی هستم" که بر اساس خاطرات شخص روحانی و هاشمی رفسنجانی تهیه شده را ندارد و تهیه کنندگان آن را تهدید به دادگاهی شدن می کند و رئیس جمهور از پیامک هایی سخن می گوید که از او خواسته اند افشاگری کند!
 
سوگمندانه باید گفت که سیاست دولت خوشبینی به دشمن و بدبینی به دوست منتقد داخلی است. سیاست دولت "اشدّاء علی الدوست و رحماء علی الکفار" است. برای همین آقای روحانی اوباما را مؤدب و باهوش معرفی می کند که باید دولتش را درک کرد چرا که تحت فشار اسرائیل است و نباید صدایمان را در برابرش بلند کنیم اما منتقدان داخلی خود را مشتی بی سواد که اخلاق را رعایت نمی کنند!
 
معلوم نیست تعریف سانسور دولتی از نگاه آقای روحانی چه رفتاری است؟ اما بی تردید وقتی کتابی در نقد توافقنامه ژنو برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد تحویل می شود و این وزارت خانه، ناشر را ملزم به حذف برخی نقدها و اضافه کردن برخی از تعریف و تمجیدها و بیان مطالب غیر واقعی در مقدمه کتاب و پاورقی آن می کند، باید گفت که آقای روحانی ممنوع القلم که داریم هیچ، سانسور دولتی هم حاکم است.
 
مشکل روحانی اما این است که بعد از دوره خاتمی و احمدی نژاد، لباس ریاست جمهوری را به تن کرده ولی می خواهد مواجهه اش با رسانه ها را بر پایه روش های دولت هاشمی رفسنجانی قرار دهد. از دل دوره هاشمی که مشهورترین دوره درخصوص بسته بودن دهان رسانه هاست، دولت خاتمی بیرون آمد که مشهورترین دوره افسار گسیختگی رسانه ای در کشور ماست. دوره ای که حتی اعتراض به خدا هم جایز شد!
 
روحانی نمی داند که نقدهای افسار گسیخته ای که از جانب رسانه های مشهور به اصلاح طلب و اعتدالگرا نسبت به دولت احمدی نژاد وارد شد، امروز او را در برابر آزمونی قرار داده که وقتی تحمل چند نقد و تیتر نجیبانه منتقدان را ندارد، مورد سئوال افکار عمومی قرار می گیرد که دلیل این دوگانگی در مواجهه با رسالت رسانه ای چیست
 
5 . بالاخره کاهش تورم را چه کسی تشخیص می دهد : هنوز مردم از یاد نبرده اند که وقتی احمدی نژاد در مصاحبه های خود از کنترل تورم و مقابله با تحریم ها و برنامه ریزی برای دور زدن تحریم ها سخن می گفت، برخی از رسانه های جریان اعتدال و اصلاحات تفاوت های آماری بانک مرکزی و مرکز آمار را نشانه غیر واقعی بودن مستندات رئیس جمهور سابق می دانستند و حسن روحانی در جمله ای تاریخی گفت: معیار کاهش تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.
 
این جمله مشهور حسن روحانی است که آن ایام در پاسخ به آمارهای احمدی نژاد تیتر یک اکثر روزنامه ها و سایت های خبری همسو با وی شد. اما هفته گذشته وقتی رئیس جمهور از کنترل تورم سخن می گفت و ادعا می کرد که "امروز بسیار خوشحالم تا اعلام کنم تورم نقطه به نقطه ما ۷/۶ یا ۷/۴ است، طبق آمار مرکز آمار ۱۷/۶ و طبق اعلام بانک مرکزی ۱۷/۴ است. ما به وعده خود عمل کردیم و تا پایان سال تورم را به 35  درصد رساندیم" همه مخاطبان، وجدان بیدار آقای روحانی را دیدند که به او پاسخ می داد: آقای روحانی! معیار میزان تورم، جیب مردم است نه آمارهای شما.
 
مردم امروز با تمام وجود لمس می کنند که کوتاه آمدن دولت در برابر غربی ها و به حراج گذاشتن دانش هسته ای و خون شهدای هسته ای، نه تنها هیچ تأثیری در اقتصاد ما نداشته که وضع را بدتر هم کرده است. همانطور که کارشناس روزنامه لس‌آنجلس تایمز می نویسد که "برخی گروه‌های میانه‌رو در ایران نیز نسبت به مذاکرات هسته‌ای با 5+1 که مورد تأکید روحانی است ناامید شده‌اند. روحانی هم‌ اکنون نه تنها از سوی مخالفانش، بلکه از سوی حامیان اصلاح‌طلب خود نیز تحت فشار قرار دارد. این نشریه به نقل از یک روزنامه‌نگار فعال در تهران نوشت: مردم فکر می‌کنند فریب داده شده‌اند، آنها به ما می‌گویند که از نظر اقتصادی شرایط بهتر نشده است."
 
6 . مجلس جشن زنانه یا غنی سازی 20 درصد، کدامیک پیروزی است : رئیس جمهور محترم در برنامه تلویزیونی خود خبر از یک پیروزی بزرگ ملت ایران داد! این پیروزی چیزی نبود جز برگزاری جشنی زنانه در کاخ سعدآباد که جماعتی از همسران سفرای خارجی در کنار همسران وزرا و برخی چهره های هنری به دعوت همسر آقای روحانی دور هم گرد آمدند. کاری به حواشی این مراسم که علاوه بر رقص برخی از دختران، لباس های زنانه هم به نمایش درآمده بود و به برخی از میهمانان سکه اهدا شده بود، نداریم اما سئوال می کنیم: واقعا چنین مجلسی به دلیل حضور همسر چند سفیر خارجی پیروزی ملت ایران است؟ اصلا اگر تمام سفرای خارجی در محفلی دور ما جمع شوند را می توان پیروزی دانست که تجمع همسران آنها را پیروزی ملت ایران می دانید و از منتقدان خود می خواهید که به پیروزی های این دولت احترام بگذارند!
 
نمی دانم در باره این بخش از سخنان آقای روحانی چه باید بگویم. هنوز باورم نمی شود که آقای روحانی 35 سال بعد از انقلاب روحانی مردم ایران، برگزاری چنین مجلسی را پیروزی بزرگ ملت می داند! مردم از خود می پرسند تا قبل از این، واژه پیروزی را برای فتوحات دوره دفاع مقدس بکار می بردیم، پیروزی یعنی ساخت یک داروی تحریم شده، یعنی کسب مدال های طلا و رتبه های نخست در المپیادها و بازی های بین المللی ورزشی، لفظ پیروزی شایسته تلاش کسانی است که تلاش کردند تا موشک ایرانی موجود زنده را به فضا برساند، ما برای خودکفایی گندم از واژه پیروزی استفاده می کردیم، پیروزی یعنی تحصیل اورانیوم غنی شده 20 درصد با دانش فنی و بومی خودمان، این پیروزی ها ارزش آن را دارد که علیرضا برایشان یتیم شود و آرمیتا چشمانش پر اشک و همسرانی، بی سرپرست و پدر و مادری، داغدار.
 
نمی دانستیم از این پس باید برای پلمب کردن، اکسید کردن، رقیق کردن جشن پیروزی بگیریم، نمی دانستیم برای عقد توافقنامه ای مشابه ترکمنچای که دشمن آن را پرثمرتر از حمله نظامی می داند باید چراغانی کنیم، برای مکالمه تلفنی با شیطان بزرگ و عکس یادگاری با وزرای خارجه اروپایی باید لبخند پیروزی به لب داشته باشیم، نمی دانستیم که 13 بار تهدید نظامی و 3 بار تشدید تحریم یعنی پیروزی. آقای روحانی شما قد و قواره پیروزی را در فرهنگ ما تغییر دادید!
 
7 . دولت چرا از منتقدان عصبانی است : اما چرا دولت یازدهم تا این اندازه در برابر منتقدانش عصبانی و عنان از کف داده است و چرا منتقدان دولت تا این اندازه صبور و آرامند؟ ریشه عصبانیت دولت را باید در کاهش مقبولیت اجتماعی و بی بهره بودن از بدنه اجتماعی در توده های مردم و نخبگان دانست. نماد این "نه" به رئیس دولت در دو بزنگاه خود را نشان داد. یکبار وقتی رئیس جمهور از اساتید دانشگاه ها و حقوقدانان دعوت کرد تا از توافقنامه ژنو حمایت کنند و پاسخی نشنید و بار دوم وقتی از مردم خواست تا در رفراندم عدم ثبت نام یارانه ها دولت را یاری کنند ولی مردم پای کامپیوترها و کافی نت ها حضور یافتند و از ثبت نام یارانه ها انصراف ندادند.
 
 از طرفی، نزدیک شدن به توافق جامع هسته ای و پافشاری منتقدان بر نقدهای خود و در اختیار گرفتن افکار عمومی، دولت را در برابر منتقدان، منفعل و عصبانی کرده است. در حالی که بی تردید تلاش منتقدان در راستای دفاع از حقوق ملت است و این تلاش به دولت محترم کمک خواهد کرد تا پای میز مذاکره در برابر فشارهای دشمنان این ملت کوتاه نیاید.
 
منتقدان دولت اما در آرامش به وظیفه ای دینی و انقلابی خود ادامه می دهند و این کار را کمک به رئیس جمهور می دانند. این آرامش از آن روست که مطالبات منتقدان بر اساس شاخصه های انقلاب اسلامی است. این مطالبات دشمنان ما را به خشم آورده و دوستان را امیدوار کرده است هر چند دولت نپسندد. بیان این مطالبات بر گرفته از اصول و آرمان هایی است که در بیانات رهبری موج می زند و این دغدغه ها همان مطالباتی است که مردم می خواهند. برای همین منتقدان دولت علی رغم در اختیار نداشتن رسانه ملی و علی رغم توقیف و فشارها اما افکار عمومی را همراه خود دارند.
 
*نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 160
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    رایم حلالت رسایی نوش جونت افرین مثل همیشه حرف حق رو به خوبی بیان کردی
  • رضا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من کارت ملی هم دارم ؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت
  • حسن ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت و هزاران بار احسنت
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    انشا الله در پیشگاه حق تعالی هم به همین محکمی پاسخ دهید؟!!
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    که چی عکس شناسنامت رو زدی آقای رسایی استدلال بیارید
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب آقای رسایی اینها نقد نیست
  • علی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    واقعا مطلبی متین و منطقی بود.
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اقای رسایی این انتقاد در ارامش بود و به رئیس دولت کمک می کرد؟ این انتقاد بیشتر فضای التهاب و تشنج را بر کشور حاکم می کند و دولت را نیز تضعیف می کند مقام معظم رهبری فرمودند منتقدان مقداری به دولت فرصت بدهند دولت هنوز چندماهی است که بر سر کار امده
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    20
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    راست گفتی ، نقد اونه که بگی هرکی مخالف منه از جایی پول میگره
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    شیر مادرت حلالت
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب شما از قول خودت و پايگاه اجتماعيت حرف بزن نه مردم، شما سخنگو مردم نيستي پشت اسم مردم براي دروغ پراكني هات قايم نشو يه ذره جرات داشته باش اندازه پايگاه اجتماعيت رو بشناس از همون جايگاه داد و بيداد كن !!!
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت تازه بسیاری از مراجع حمایت خود را از دولت اعلام کردند
  • علی ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کارت و نقدتت بیست بیست آفرین بر شما نیروی انقلابی
  • میثم ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مطالبی که نوشته اسمش استدلاله مجید،دلبندم...............
  • محسن ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من هم کارت ملی دارم، هم شناسنامه!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس تو چه میفهمی استدلال چیه رسایی هر جور دیگه ای هم استدلال میکرد بازم یه چیزی برای گفتن داشتی
  • بی تدبیری ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سوال من این است ایا حمایت رهبری و مراجع عظام تقلید به منزله این است که ما از دولت انتقاد نکنیم ؟! لطفا سفسطه بافی را کنار گذاشته و کمی منطقی باشید. حمایت کردن به این معنی نیست که انتقادی نداشته باشند کما اینکه هم رهبری و هم مراجع عظام تقلید به عملکرد دولت ها و مسئولین چه در حال حاضر و چه در گذشته انتقاد داشته و دارند. اگر کمی به حافظه ی خود مراجعه کنید متوجه این امر خواهید شد.
  • عابد ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام و درود فراوان به اقای رسایی باید گفت جانا حرف دل ما را گفتی .امیدوارم دیگر نمایندگان مجلس به وظایف شرعی خود عمل کنند و با عکس العمل بموقع خودتا دیر نشده جلوی کجروی ها را بگیرند .جهت تایید صحبت اقای رسایی باید کفت کسانی که با شعار و انتقاد ات مغرضانه بیش از حد به دولت نهم ودهم ظلم کردند در عمل تا کنون نمره قابل قبولی نگرفته اند و از قول شاعر باید گفت چه خوش است تا محک تجربه اید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فقط پشت تریبون محکم حرف میزنن منطق و تقوا هم که یوخت
  • سلمان ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ناشناس 17:33 گرامی شما از کجا میگی تقوا یوخت اگه از نظر شما حرف آقای رسایی منطق نداشت دلیل نمیشه ایون رو بی منطق یا بی تقوا بخونید
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بله نقد ان بود که در دولت قبل قد وقیافه رییس جمهور مورد تمسخر قرار میگرفت!!!
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    درود بررسايي شجا ع وغيرتمند
  • دیده بان ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حاج حمید خدا قوت!!!
  • محمد از قم ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    زنده باد رسایی عزیز
  • محمدرضا ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من المثنی دارم، قبول میکنین؟
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    همینجوری آقای رسایی و رفقاش ادامه بدن مجلس بعدی از وجودشون خالی میشه و سری بعد روحانی 30 میلیون رای میاره.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    به همین خیال باش تا صبح دولتت بدمد
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خوشحالیم که دارن از پایگاه مردم خوب دفاع میکنن دولت هم همه کاره نیست که داره به اسم مردم و به کام خودش خیلی چیزها رو ضبح میکنه
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جزائکم عند الله خدا قوت برادر
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    دوره بعد مجلس منتظر حضور آقای ناطق نوری باشید
  • فرهنگی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با توجه به ارادتی که به مقام معظم رهبری دارم و حرف ایشان سرلوحه زندگیم است. ولی ایشان نفرمودند من موید همه کارهای دولتم. نفرمودند که همه کارهایشان درست است. در برخی زمینه ها اگر خشت اول را کج بگذاریم تا ثریا دیوار کج خواهد رفت. جناب روحانی چه واکنشی نسبت به سخنان رهبری دارند..... با تهاجم فرهنگی به چه صورتی رفتار شده است؟ جمله ای مطلبی سراغ دارید که علیه آن طرح شده باشد؟
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ببخشید اشتباه منفی دادم
  • ناشناس ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب روحانی در صحبت هایشان تا کنون خود را فرد روشنفکری معرفی نموده اند. در مکتب روشنفکران آیا انتقاد جایی ندارد؟ چرا همیشه به منتقدان بی احترامی می کنند. مگر نه اینکه در سطح جامعه و ملت هم
  • albert ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عقل,علم و اخلاق , شناسنامه همیشگی انسانه.....
  • albert ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عقل,علم و اخلاق, شناسنامه همیشگی انسانه.
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ایشالا خدا رسایی و امثال رسایی رو حفظ کنه. اگه تهرانی بودم 100 درصد به حمید رسایی رای میدادم. خیلی خوشم میاد ازت آقای رسایی
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یک ریال آش به همین خیال باش(ای آش)
  • سید ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کاش تهرانی بودم رایم رسائی بود
  • روشنفکر ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پیشنهاد میکنم مشرق طرح مخاطبین با پیام هایشان کامل کنند با موضوع : من شناسنامه دارم...را اجرا نماید. دلنوشته هایی از کسانی که شناسنامه دارند..یه همچین چیزی
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    تو خاك ما ستاره هايی دفنند كه دلشون مي خواست معما باشند دست تو شناسنامه هاشون مي بردند تا كه "شناسنامه" ماها باشند ستاره ها رفتن و نوبت ماست حالا كه دنيا خيلي بي قراره دستامونو به هم بديم بدونيم عهدي كه بستيم برگشتن نداره اینم از شناسنامه ما
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ايشان از قول کسی سخن نگفته؛ همانطور که ملاحظه می‌فرماييد، شناسنامه خود را هم ارائه داده و سخن گفته اين روحانی است که تصور می‌کند که ملت ايران سياستهای او را دربست قبول دارند و تمام اقدامات غلط خود را با اين عنوان توجيه می‌کند و مرتبا سعی در بستن دهان مخالفان دارد تصور می‌کند الان هم زمان هاشمی است
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام؛ازیک نماینده مجلس شورای اسلامی این انتظاراست آنجاکه منافع نظام ومردم ایجاب می کند به وظیفه ی انقلابی واسلامی خودعمل کندو الحق آقای رسایی بسیارخوب انجام داد.
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عقل,علم و اخلاق و دین شناسنامه همیشگی انسانه.
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    دفعه بعد که رای نیاورد حالیش میشه شما غصه نخور
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    واقعا که مطلب غیر متینی بود
  • ایرانی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ادما شبیه کسانی می شن که دوستش دارن ... شماهم باید مثل رئیس جونتون تحمل انتقادو نداشته باشید
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    درود
  • قاسم ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ناشناس17:33! من دل خوشی از احمدی نژاد ندارم اما مگر شما در توهین به احمدی نژاد خدا و تقوای الهی را در نظر گرفتید؟راست و دروغ را به هم بافتید و به خورد ملت دادید!!!
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بسمه تعالی شیر مادر حلالت دلشادمان کردی خدا دلت را شاد کند
  • بیتا 0 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام و درود بر نماینده مردمی، جناب رسایی، حرف دل ما را زدید
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من تهرانی هستم و رایم رسایی است و خواهد بود
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای رسایی، جانا سخن از زبان دل ما میگویی
  • هموطن ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آفرین به نماینده انقلابی، به به، جگرمان حال آمد
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حرف دل ما رو زدن از هر جناحي که ميخوان باشن اجرشون با امام زمان
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پس این هایی که گفت پیش بینی وضع آب و هوا بود؟
  • ناشناس ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کجای این بیانات رسا نقد بود؟
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    روحانی مچکریم!!؟!
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ایشون استدلال هم اوردن که تو طبق منش همیشگی فقط شیرجه می پری نظر بدی ....
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس آمریکایی! به ضرس قاطع می‌گویم که مجلس بعدی و رئیس‌جمهور بعدی به شدت انقلابی خواهند بود.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ایشون نماینده مردم هستند ، شما 7 درصدی های تندرو چی کاره باشید ؟ اصلا شما پایگاهی هم دارید ؟
  • دانشجوی خوزستانی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آفرین بر صدای رسای ملت ؛ رسایی عزیز ....
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من سجل دارم.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خوب شد که مردم دارم میشناسنت
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    هر کسی موجب شکست مذاکرات هسته ای بشود در خط اسرائیل میباشد..!
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس اول؛ شما نگران اونجا نباش حتماً جوابی دارند فعلاً دکتر روحانی جوابی برای مردم نداره
  • علی اصغر ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پس حتمٱ نقد توی روزنامه آرمان و سایت اتتخاب وعصر ایران و فرارو است
  • ناشناس ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت آقای رسائی
  • علی اصغر ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خیلی خواب تشریف داری ناشناس ایشون مدیر مسئول هفته نامه 9 دی است که توقیق شد و زیر فشار آفکار عمومی از توقیق در امد روز انتشار این هفته نامه شینه هاست اگر تو تونستی عصر شنبه این هفته نامه را بدست بیاری خیلی شانس اوردی یا باید مشترک شی یا صبح شینه اول وقت بری سراغ باجه مطبوعاتی تازه میکی از پایگاه اجتماعیت حرف بزن نکنه فکر کردی مدیر مسئول روزنامه آرمانه .
  • علی اصغر ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    در نظر سنچی یارانه ای که مردود مطلق شد .
  • ناشناس ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    انشاالله در انتخابات آینده در تهران خواهم بود رسایی عزیز با اینکه 9 دی را ازطریق انترنت میخوانم ولی هفته نامه راهم خریداری میکنم
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جانا سخن از زبان ما ميگويي
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    گواهینامه!! گذرنامه!! ..............
  • علی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ماشا الله حزب الله
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مطالب بالا رو یخون . همش استدلاله .
  • حسین ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حاج آقا رسایی بیا جلو ماچت کنم
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    درود بر حمید رسایی.
  • علیرضا ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من گواهینامه ماشین وموتور هم دارم !
  • علی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت آقای رسایی خوشحالم که بهت رای دادم زنده باشی دلاور..
  • خلخال ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من هم کارت سوخت دارم
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من هم موافقم۲۰:۲۷ ناشناس
  • عباس م 61 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ما اخر نفهمیدیم این رسایی طرف کیه.
  • سید ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق نمیخواهد این نظر را پخش کنی ولی خیلی زشت است که وقتی به نظری مثبت میدهی ویا منفی هرکدام که مورد علاقه ات باشدچندین شماره زیاد میشود اگر منفی مورد علاقه ات باشد منفی جهش میکند واگر مثبت ، مثبت جهش میکند این از اصول اسلام که امانت داری را بسیار محترم شمرده و جزو حق الناس است بدور است لطفا اگر اشکالی هست برطرف فرمائید متشکرم
  • نانشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من علاوه بر کارت ملی و شناسنامه، پاسپورت هم دارم!
  • reza ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پاسپورت(تازه حسن جون برگردونده اعتبارشو!!!) شناسنامه کارت ملی گواهینامه پایان خدمت..همه چی رو میزه
  • تمنایی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت ایوالله....ایشا هم قلمش کمی از جناب شریعتمداری ندارد..........مجلس یک همچین وکلایی میخواد
  • سینا ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دکی!بنده خدا پایان نامه یاخاطره که ننوشته این همه استدلال رنمی بینی
  • رضا ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یالثارآت الحسین
  • محمد ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خوش خیال
  • رضا ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سید من الان امتحان کردم ، که با نظرت مخالفم و یک منفی شد.
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    منظور از شناسنامه٫ وابستگی گروهی و فرقه ای است٫ که هر کسی باسم عامه مردم حرف نزند.
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت که رسائی محترم حرف دل ما رو زدی
  • رضا ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر رسائی
  • سهیل ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر شرفت که شجاعانه به خاطر منافع ما مقتدرانه با استدلال های منطقی حرف دل ما رو زدی. نمایندگان در لاک فرو رفته باز هم محتاج رای ما خواهیدشد، پس سکوتی که به خاطر منافع خود باشد رو کنار بگدارید.
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب آقای رسایی ادبیات شما با ادبیات انتقادی دلسوزانه هیچ سنخیتی ندارد . شما کینه توزانه انتقاد می کنید که بیشتر تخریب کننده است تا سازنده ..
  • میترا1 ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عالی و20 کاش بعضی از نمایندگان که نان اصولگرایی را خوردند و حالا اش دیگران را هم میزنند هم اندکی بیدار بودند و برای رایی که از مردم گرفته اند ارزش قائل بودند
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    راستی دوستان ایا در ادارات شما هم خزان و برگ ریزان بیش از هرچیزی به چشم میاد!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    تا حالا رفرش شنیدی؟
  • ناشناس ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای روحانی اگر به همین روند ادامه بده دوره بعدی 3 میلیون هم رای نداره .
  • ناشناس ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رای ما مردم تهران فقط حمید رسایی دلاور .
  • ناشناس ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کسی مثل جناب رسایی که حرف حق میزند در پیشگاه حق تعالی هم سربلند است .
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    نماینده مردم تهران فقط حمید رسایی عزیز .
  • ناشناس ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر حمید رسایی که مستدل و منطقی نقد میکند.
  • ناشناس ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر حمید رسایی و سایر نمایندگان دلسوز و شجاع ملت .
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بیچاره احمدی نژاد چقد رسانه های اصلاح طلب اینو اذیت کردند ! هنوز هم ولش نمیکنن ولی خود اینها تحمل یه انتقاد.ندارند
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ساده زیستی آقای رسایی از گوشی اپلشون مشخصه
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اقای رسا یی بس است دیگر ؟
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    امام ره پیش بینی مرفعین بی درد را کرده بود ولی ما غفلت کردیم!!! چاره ای هم نیست
  • محمد ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس 16:55 این موضوع به کسی جز آقای رسایی مربوط نیست و اصلا قابل درک هم نیست پس بهتره با طرح این طور سوال هایی نخواید تلویحا بگید که نه خیر جلوی خدا این حرفارو نمیزنن! خیلی از این حرفا دقیقا میشه گفت برای رضای خداست وگرنه از در تعریف و تمجید در میومدن و توقیف نشریه شون رو شاهد نبودن مثله خیلی از همین اصولگرا های دیگه. ناشناس 17:33 اولا حرف کاملا منطقی بود در جواب حرف منطقی هم با منطق جواب بدید نه که همین جوری بعله بی منطق بود!!! که نشد جواب. تقوا هم یعنی این که از کسی جز خدا نترسی حالا میخوان مسخرت کنن میخوان تعریف کنن میخوان بگن بی سواد یا هر چیز دیگه ای و این مورد رو بهتره به جناب رئیستون گوش زد کنید که اتفاقا پشت تریبون محکم و در مرحله عمل هم باز حرف میزنند!
  • محمد ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    قطعا از همین حالا اگر آقای رسایی به این روند ادامه بده تو مجلس هستن از روز روشن تره. روحانی هم قرار نیست به حرف رسایی رای بیاره هر کسی عقل داره کار و حرف رو میسنجه مردم ما هم رای تمام و کمال ندادن به آقای روحانی به چیزی که گفتن رای دادن اونم میلیمتری حالا یه جوری استیل میگیرید انگار مثلا 98 درصد آرا ( جمهوری اسلامی) ماله ایشون بوده!
  • عبدالله ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هوالعزيز بسيار منطقي ومستدل بود درود بر علمدار بصيرت عمار گونه زمان آقاي رسايي بنده هم شناسنامه كارت ملي گواهينامه كارنامه گذرنامه كارت شناسايي كارت همراه و..... دارم
  • محمد ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    طرف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نه فلان جناح و گروه برا همین 9دی هم تو دولت قبل توقیف شد هم این دولت! بعدشم چون اتهامات درست نبود به کارش برگشت
  • محمد ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بهتره تهمت نزنید تا حالا حتی یه دفعه چنین اتفاقی برای من نیوفتاد
  • محمد ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    به به این رو بفرست به جناب رئیس جمهور
  • محمد ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بعله بعله فقط و فقط موافقانه دولت اونم چون اصلا انتقاد درست درمونی نمی کنن درست انتقاد می کنن!!! کینه از چی؟! این انقلاب و انرژی هسته ای باد هوا نبوده که این جوری بذاریم داغونش کنن حالا شما میخوای بگو تند میخوای بگو لطیف!
  • محمد ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    گوشی های هوشند امروز خیلی از کارا رو راحت تر و بهتر انجام میدن این چه ربطی به ساده زیستی داره؟! همه چیز رو قاطی کردیم. حتما باید با 1100 بیاد مانور بده یعنی بعله من ساده زیستم! شما بهتره به اون رفقای بنز سواری که ملکشون چندین میلیارده بگید نه گوشی که یک صدم درصد اونم نمیشه!
  • ناشناس ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام کاش همه نمایندها این گونه بودن درود برتو باد
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    الان وقت اختلافات داخلی نیست رعایت کنید به خدا مقام رهبری با آن همه تدبیر منتقد نیست شما منتقدید واقعا که!
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقاي رسايي 8 سال گذشته شناسنا متون باطل بود خدايي نكرده يا آن چيزهاي ديگر
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای رسایی انتخاب شما به عنوان نماینده مجلس پیروزی بزرگ است.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عزیزم ، الان یک چهارم از زمان خدمتگزاری دولت گذشته ها ...... اون جمله آقا واسه خیلی وقت پیش داداش جونم
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    شما شناسنامت با رفتن احمدی نژاد باطل شد. کم کم باید آف بشی
  • هادی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بدابه حال ملتی که تومدافع منافع اش باشی دم خروس راباورکنیم یاقسم حضرت عباس را
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاح کنید 0.7% نه 7% ایشون 50.7% رای آورد
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من به روحانی رای دادم. از یارانه هم انصراف دادم. ولی پشیمانم. دفعه بعد رای نخواهم داد.
  • محمد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رهبری دیگه چجوری بگن روشنگری کنید؟! از بس ایشون حرف زن ما متاسفانه عمل نکردیم دیگه مستقیم نمیگن 4 تاش هم که میگن یه جوری لگد کوب می کنیم که بیا و ببین! سال فرهنگ و اقتصاده هنوز شروع نشده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع می کنه! رهبری میگن به مذاکرات خوش بین نیستم رئیس جمهور میگن تو سیاست خوش بین یا بد بین بودن اهمیتی نداره! میگن من نگران فرهنگم آقایون میرن 2 تا مصاحبه می کنن که بله بله چشم حتما فرداش میبینی ای داد بیداد دارن چیکار می کنن!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    8 سال گذشته کجا بودی
  • سعید ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بدجور سوختی ها
  • محمود ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رسایی جان دیگه چیزی نمانده که به تاریخ بپیوندی کم کم با مجلس باید خداحافظی کنی راست انگش نگاری عزتمندانه چی شد؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد به کی احترام گذاشت که بخوان بهش احترام بگذارن من به بچه خودم .وهمه بچه های اقوام در آینده خواهم گفت که چه ذلتی رو احمدی نزاد برای ما خرید .احمدی نژاد یک اشتباه دیگر تاریخی در سرزمین ما بود
  • مینا یی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خمینی کبیر گفت نگذارید انقلاب بن دست نا محرمان بیفتد.ما شهید دادیم تاانقلاب حفظ شود. متآسفیم که خون شهدای مافرش رقاص ها وجشنها شده.همه باید پاسخ گوی شهدا باشیم
  • م م م ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بابا تو دیگه کی هستی !!! وقتی رفرش میشه بقیه نظرات با نظر تو جمعا نشون داده میشه
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رای ما رسائی
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    زنده باد رسائی ها با سخنان رساشون
  • دانشجوی بیدار ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رای ما هم رسائی است خدا حافظت باشد
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احمدی نزاد یک دلاور است...
  • کامران ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بله اداره ما هم امسال که سال مدیریت جهادیه هم دست بردار نیستن
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ما چه ساده بودیم
  • عبدالله ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هوالعزيز بسيار منطقي ومستدل بود درود بر علمدار بصيرت عمار گونه زمان آقاي رسايي بنده هم شناسنامه كارت ملي گواهينامه كارنامه گذرنامه كارت شناسايي كارت همراه و..... دارم
  • حسن ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    رسایی انقلابی
  • حسین 1400 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    جالبه که مخالفین این مطلب حتی اسم هم ندارند چه برسه به شناسنامه! همه ناشناس هستند!
  • بی سبد ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا شاهد است من منفی دادم به خودت ولی چشمک میزنه اما ثبت نمی شه راستی مشرق مشکل از چیه
  • سید پیمان ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس بی شناسنامه ! اینقدر پرتی که خودتم نمیدونی چه خزعبلاتی رو ردیف کردی ! هنوز نمیدونی که نماینده ی ملت یعنی چی و چه حق و حقوقی را داراست و وقتی صحبت میکنه از طرف ملت داره صحبت میکنه نه از طرف کوره آجر پزی .توهم که خدا برکت بده یه عمریه معلوم نیست چرا پشت ناشناس خودتو مثل روباه ترسو قایم کردی و میکنی !!؟؟؟ جواب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سید پیمان ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عباش م61. خوب خائی موندی بمون که دنیای نفهمی خیلی جای خوبیه برا یه عده ..بیرون نیائی ها سرما میخوری ..آآآآ باریک الله پسر حوب و حرف شنو /
  • سید پیمان ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پسر عموی عزیزم سید جان ! عزیز برادر لازم دانستم این مورد را که خیلی از عزیزان بدان اشاره و اعتراض کردند را خیلی فشرده توضیح بدم / بله فرمایش شما صحیح است و قبول هم است ولی مسئله ای که شما از آن کمی غافل هستید اینست که جهش اعداد بدین معنی نیست که شما فرمودید .. مسئله اینجاست که وفتی چند نفر همزمان و در یک قسمت به امتیاز دادن به یک خبر افدام میکنند بطور اتومات به همان تعداد نفرات حال چه مثبت و چه منفی بصورت جهشی بثبت میرسد و شخص دچار نوعی تعجب و اشتباه میشود .. فکر کنم شما پسرعموی عزیزم بقیه ی کلام را خواهید گرفت /
  • سید پیمان ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام بر محمد وآل محمد صلی الله والهی وسلم / مرگ و نفرین خدا و خلق مسلمان خدا بر کودتاچیان بی شرم و شیطان صفت و شیطان اندیشی که جیره خوار جرج سوروس سهیونیزم و اناب و انصارشان اند . مرگ بر رهروان عمروعاصها وابوسفیانیان .. اما این رذیلان و فرومایه های بی ننگ و نام بدانند تا ولائیان و ولایتمداران و جان برکفان تربیت شده در مکتب حضرت آقا روح الله ونائب برحقش امام سیدعلی خامنه ای و سربازان سرسپرده اش همچو برادر ولائیمان حمید رسائی زنده هستند این حلاوت وشیرینی تلختر از زهرشان را بگور خواهند برد .. زنده ومظفرومستدام باد خط ولایت و ولی امر مسلمین سید علی حامنه ای حفظ الله و یاران با وفایش منجمله حمید رسائی /
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    تصدیق تراکتور دارم
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اشتباه مثبت دادم منفي
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    شناسنامه شما افراطی گری و هوچی گری است و همین و بس.
  • سید پیمان ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس !! بادبزن بدم خدمتتون یا پنکه؟؟ گویا آب ریختین و التیام بخش نبوده بدین خاطر دو وسیله ی مذبور را چنانچه افاقه ائی حاصل میکند بطور رایگان همراه با گارانتی تعویض قطعات آنهم مجانی تقدیم حضورتان کنم ؟؟
  • قورباغه هستم از جزیره ی تیمور ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من کارت رانندگی هواپیما و کشتی و قایق و بشقاب پرنده و دلفین سواری و کوسه سواری و الاغ سواری و پشه سواری و............
  • سما ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عالی بود
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    انتخابات آینده نشان خواهد داد چه کسانی به تاریخ خواهن پیوست،تا آن موقع صبور باش
  • سعید ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس خیلی حرف می زنی
  • بیک بابا ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بزرگوار : همین کارت نشان میدهد که فاقد شناسنامه(دیدگاه واطلاعات) از سیاست خارجی و امنیت ملی هستی . سری به شاهنامه بزن تا اولین های سیاست خارجی را بدانی.
  • رضا ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    ادبت کو
  • رضا ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    اقا محمد منم با صحبت های شما کاملا موافقم
  • حیدری ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    من شناسنامه ام را گم کرده بودم و المسنی گرفتم . حالا شناسنامه قبلیم پیدا شده . حالا دو تا شناسنامه دارم . البته بیسواد هم هستم جون المثنی را با " س " نوشتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس