کد خبر 306318
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

رئیس انجمن داروسازان ایران با عنوان این مطلب که "متادون" داروی داروخانه ای نیست، موضوع فروش بدون نسخه داروی "ترامادول" در برخی داروخانه ها را رد نکرد.

ماجرای فروش بدون نسخه ترامادول
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران، در واکنش به اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو که گفته بود داروی متادون و ترامادول در پارکها و عطاریها عرضه می شود، گفت: متادون، دارویی است که در مراکز ترک اعتیاد تحت شرایط خاصی به بیماران می دهند و اصولا چنین دارویی نباید در داروخانه باشد و اگر باشد، تخلف است و با آن داروخانه برخورد می شود.

وی با اعلام اینکه داروی ترامادول از طریق شرکتهای دارویی توزیع می شود و دارویی نیست که وجود آن در داروخانه جرم باشد، افزود: توزیع این دارو می بایست با نسخه پزشک باشد اما بعید نیست که بعضی داروخانه ها، ترامادول را بدون نسخه به دوستان و آشنایان بدهند که این مسئله هم شایع نیست.

مژدهی آذر در ادامه به وضعیت داروخانه های کشور در آینده اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی پیش روی داروخانه هاست که اگر تدبیر و برنامه ریزی نشود، وضعیت داروخانه ها نامعلوم خواهد بود.

رئیس انجمن داروسازان ایران بر ضرورت استفاده از تکنولوژی روز دنیا در کارخانجات دارویی کشور تاکید کرد و افزود: ما باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم سهمی از صادرات بازار دارویی دنیا را در اختیار بگیریم.

وی با اعلام اینکه شرکتهای دارویی کشور از تمام ظرفیت شان استفاده نمی کنند، ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان داروسازی و اینکه همه آنها امکان مالی برای راه اندازی و تاسیس داروخانه را ندارند، مشکلات زیادی پیش روی آنها قرار خواهد گرفت مگر اینکه گشایشی حاصل شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آخ ترامادول گفتی و کردی کبابم....
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ای کاش یکی پیدا میشد جلوی عطاری ها رو میگرفت که شیشه رو تو کپسول می کنند و به جای داروی لاغری میفروشند همچنین قرص دگزامتازون رو برای چاقی...
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ای کاش یکی پیدا میشد جلوی عطاری ها رو میگرفت که شیشه رو تو کپسول می کنند و به جای داروی لاغری میفروشند همچنین قرص دگزامتازون رو برای چاقی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس