آنچه می خوانید نامه ای است از نوجوان شهید "علیرضا محمودی پارسا" که ساعاتی پس از برخاستن از خواب، بهمن 1361 در فکه - عملیات والفجر مقدماتی - به شهادت رسید.

عکس/خواب عمیق قبل از شهادت
شهید علیرضا محمودی پارسا دقایقی قبل از شهادت/ عکاس: محمود حاج محمدی

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید "علیرضا محمودی پارسا" که ساعاتی پس از برخاستن از خواب، بهمن 1361 در فکه - عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید، نامه ای به همکلاسی های خود نوشت که در زیر، متن آن را می خوانیم...

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت برادران عزیز و همکلاسی‌های خوبم سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که حال همگی‌تان خوب باشد و تحت توجهات مولایمان امام زمان با تمام قوا در راه استقرار یافتن هر چه بیشتر حاکمیت حزب‌الله بکوشید.

عکس/خواب عمیق قبل از شهادت

برادران خوبم من امروز بسیار خوشبخت و خوشحال هستم که خود را در جایی می‌بینم که شاید لیاقتش را ندارم. جایی که مملو است از جوانان عاشق، عاشق الله، عاشقانی از پیرمرد و جوان و کوچک و بزرگ که در راه فداکاری برای اسلام، از همه چیز خود گذشته‌اند و برای خدمت به اسلام در این‌جا گرد آمده‌اند و بهترین سرمایه‌ زندگی‌شان یعنی جانشان را در کف گرفته‌اند و حاضرند بدون هیچ چشمداشتی آن را در راه خدای خود فدا نمایند.
عکس/خواب عمیق قبل از شهادت

برادران عزیزم! من هر چه که بگویم اینجا چه خبر است باز هم کم گفته‌ام چون واقعیت امر این است که در تعریف جبهه و احوالات آن، هر زبانی کوتاه و هر قلمی عاجز است و هر چه من بگویم باز هم نخواهم توانست قطره‌ای کوچک از این دریای بزرگ معرفت و عشق را برای شما توضیح بدهم و با کمال اطمینان مجبورم اعتراف کنم که برادران اگر می‌خواهید بفهمید در جبهه چه خبر است فقط باید خودتان در جبهه حضور یابید تا این مسئله مهم را درک کنید.

عکس/خواب عمیق قبل از شهادت

و اما از احوالات اینجا برایتان بگویم. اکنون ما در یک مسجد مستقر هستیم. در دهی به نام شاهینیه که حدود 8 هزار جمعیت دارد. مردمانی فقیر و زحمتکش که هر بیننده‌ای از دیدن آن‌ها دلش به رحم می‌آید.

این منطقه حدود چهار ماه است که تحت حاکمیت دولت درآمده است ولی هم اکنون هم در داخل مردم نفوذ کرده‌اند و حتی شب قبل هم به طرف ما تیراندازی کردند ولی با اراده‌ی قوی و محکم رزمندگان اسلام مواجه شدند و با شکست به پناهگاهشان بازگشتند.

عکس/خواب عمیق قبل از شهادت

در آن ایام که این ده در دست آن‌ها بود، آنقدر تبلیغات بر علیه امام عزیز و دولت و بخصوص پاسداران شده بود که زبان از گفتن آن عاجز است و حتی به گفته‌ شاهدان محلی، جلوی پای عروس و داماد به جای گوسفند، سر پاسداران اسیر را می‌بریدند.

بله برادران عزیز، همین پریروز بود که مینی در راه تدارکاتی مقر منفجر شد که دو تن از بهترین برادران ما به نام‌های برادر شاه‌میری و برادر چهارراهی شهید شدند و تکه‌های جسد آن‌ها به فاصله‌ هشتصد متری پرت شد.

چه خوب است که بدانید برادر شاهمیری دارای سه فرزند کوچک می‌باشد و در اینجاست که با خود فکر می‌کنم که خدایا ما چه مسئولیت بزرگی در مقابل خون این شهیدان داریم.
آری برادران عزیز! همه‌ ما مسئولیم و اگر خوب فکر کنیم مسئولیتی به سنگینی یک کوه بر دوشمان حس می‌کنیم.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه و با چه رویی می‌خواهیم در مقابل این یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم و به چشمانشان نگاه کنیم؟ برادران! اگر هیچ کاری از دستتان برنمی‌اید، لااقل از خدا بخواهیم و بگوییم خدایا زندگی ما که به اسلام و انقلاب خدمتی نمی‌کند، لااقل از عمر ما بکاه و بر عمر امام عزیمان بیفزا و به ما مرگی با عزت عطا کن تا شاید مرگمان بتواند به اسلام و انقلاب خدمتی کند.

مگر نه اینکه درخت اسلام همیشه از خون عزیزانی چون فرزندان زهرا(س) آبیاری شده و اگر در جامعه‌ای خون نباشد، آن جامعه رو به خشکی و انزوا خواهد رفت و به قول استاد مطهری، شهادت تزریق خون است بر پیکر اجتماع، همانطوریکه خون به انسان حیات می‌بخشد، شهادت نیز باعث حیاتی جدید و جاودانه برای جامعه‌ ما می‌شود. خداوند انشاءالله به ما هم این نعمت را عطا می‌نماید.

به امید پیروزی
علیرضا محمودی
خدایاخدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار / از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک تحت رایت نبیک مع ولیک و ولی ولیک بجاه محمد واله الطاهرین والرزقنا توفیق مرافقتهم و مجالستهم واحشرنا معهم وتقبل شفاعتهم فینا وارفع درجتهم امین
  • مجید ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    سلام.با دیدن تصاویر و وصیت نامه این نوجوان شهید منقلب شدم. ما کجا و اون کجا.وای برما
  • محمد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    الله اکبر یاران خمینی اینگونه اند واقعا از خودم شرمنده ام خدایا مرو ببخش.
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    خداوند روحشان را غریق رحمت خود کند.
  • مرتضی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ان شاالله با پیامبر محشور بشی
  • بهنام ح ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    جوانها باید بدانند که عظمت غرور ملی ما مدیون رشادتهای این جوانان از خود گذشته است انشاالله شایسته شفاعت آنها باشیم
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    هیچی نمیتونم بگم غیر از صلوات...
  • محمد ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    شهدا شرمنده ایم
  • سید ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    خوشا آنان که در ره عشق شربت شهادت نوشیدن و رفتن.و وای برما
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ارزقنا نه الرزقنا. مگه در دبیرستان عربی نگذراندید.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اگر کم کاری کنیم در مقابل خون شهدا مسول هستیم
  • سيد هادي ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    با سلام درود بر روح و روان پاك شهدا و امام شهدا بالاخص شهيد محمودي /اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم /دوستان كاري كنيم شرمنده شهدا نشويم.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ناشناس جان به محتوای متن توجه کن اشتباه تایپی هم ممکنه برای همه پیش بیاد نمیخوای بگی که برای تو اصلا پیش نیومده که باور نمیکنم
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ناشناس خودتو هم که غلط املایی داری مگه نه مگر نگذرانده اید درسته
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    من 42 سال دارم فهم و بصیرت آن نوجوان از امروز من هم بیشتر بوده
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    خدا رحمت کند شهیدانی که از این کشور دفاع کردند و خدا لعنت کند کسانی را که این مردم ومملکت خوار وذلیل کردند وثروت این مردم چپاول می کنند .
  • مهلا ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اينها همان شيربچه هاي امام خميني هستند كه هنوز هم ميليونها از انها دراين سرزمين وجود دارند تا دست تعارض متعارضين به خاك و ناموس ايران را قطع كنند راهتان پر رهرو
  • شهرام ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ياد امام و شهدا دلو ميبره كرببلا
  • اسیر ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    روح اللهیون ، آنهایی که معنی واقعی حزب الله را فهمیدند.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه و با چه رویی می‌خواهیم در مقابل این یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم و به چشمانشان نگاه کنیم؟
  • محسن ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    نثار روح امام، شهدا و این کوچک مردان بزرگ در این شب با عظمت و پر فضیلت «صلوات»
  • حقگو ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    به یقین می گویم او به خوبی می دانست که به زودی به شهادت می رسد و این خواب با آرامش نشان از یقین و ایمان او بوده است خوش به حال او با این یقین و ایمان ما که بعد از دفاع مقدس هر روز غبطه می خوریم که چرا لیاقت نداشتیم
  • محمد ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    من محمد پسر 12 ساله کلاس پنجم واقا شرمنده شدم
  • ناشناس ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    هرکس در این کشور بخواهد ردای خدمت به تن کندمثل این شهید نازنین وافتخارانقلاب اسلامی که در زمان خودش لباس خاکی رزم در گمنامی را به تن کردوشجاعانه به تکلیف عمل کرد نخواهد یا نتواند مرام وراه واز خود وخانواده گذشتن وحتی شیوه مدیریت بسیاری از این شهدا ی ارزشمند وعزیز را به اجرا بگذارد وجز سواستفاده و.چپاول ونتیجه کار هم ضربه به باورهای مردم و ارزشهای انقلاب اسلامی واخرش هم بدون پاسخگویی راست وراست قدم بزنه واسمش رو بگذاره زرنگی واوقات طلایی کشور را به هدر دهد اگر این شهدا را از خود بداند خائن است ومستحق کیفر .وقطعا پاسداری از خون شهدا همان پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی است وتک تک ما مردم ایران وبالاتر مسئولین کشور ایران در خط مقدم این پاسداری هستند واین شهید سر افراز از این امتهان الهی سر بلند بیرون امده است مستدام باد راه این شهید وهمه شهیدان .
  • شایسته ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اللهم الرزقنا نوشته میشود الف ولام ناخواست اللم رزقنا خوانده میشود جناب
  • وحید ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    سلام وتبریک این ایام فرخندهبنده این خانواده معظو را میشناسم پدر این شهید کارمند بازنشسته بانگی بوده ومادر ایشان و یکی از همشیره های ایشان از فعالین وموسسین کلاسهای مذهبی در سطح کرج و رجائی شهر هستند و این همشیره ایشان تا مدتها قصد راه اندازی حوزه ی علمیه خواهران را داشت اما به دلیل کم کاری و کوتاهی برخی دستگاههاساخت ساختمان این حوزه مدتی تعطیل و سپس به اشخاص دیگری محول شد علی ایحال دست شما عزیزان برایمعرفی این ارزشمندان ،دردنکنه و متشکریم
  • زهرا محمودی پارسا ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم عکس غسال خانه شهید علیرضا رو از کجا بدست آوردین با توجه به اینکه در صدد ساختن فیلم شهید هستیم اگر اثری از شهید دارید لطفاا پل ارتباطی باشید برای رسیدن به آثار شهید من الله توفیق
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی ... دلم گرفت چه انسان های بزرگی رو برای اعتلای ایران اسلامی فدا کردیم...
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    کاش اونایی که میگن بچه های مردم رو با مداحی آهنگران و.. میفرستادن جلو توپ و تانک هم اینا رو میخوندن و میدیدن بصیرت یه پسر نوجوون رو...
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    کاش اونایی که میگن بچه های مردم رو با مداحی آهنگران و.. میفرستادن جلو توپ و تانک هم اینا رو میخوندن و میدیدن بصیرت یه پسر نوجوون رو...
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    یک نوجوان و اینهمه فهم و درک و بصیرت....سبحان الله خدایا تبریک میگم بهت بخاطر داشتن اینچنین بنده هایی
  • کیا ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    شایسته است این خبر بطور دائمی در سرتیتر خبری حفظ کنید شاید بعضی ها که نمی خواهند بداند گواه روز ابدیت باشد برای حجت حق وـآنان که بی خبرند شایدهشداری باشد برای بیدارشدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • غلامرضا محمودنژاد ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    باسلام بشگند قلمی که ننویسد چه بر سریاران خمینی آمد. کرشود گوشی که نشنود صدا و حرف شهیدان را.وکور شود جشمی که نبیند و نخواند چه بر مانوشتند و گذاشتند و رفتند.فرهنگ شهدا فرهنگ اسلام ناب فرهنگ اهل بیت س یادمان نرود (8سال تهاجم فرهنگی را با تعامل فرهنگی اشتباه گرفتیم. 8سال شبیه خون فرهنگی فراموش کردیم و 8سال ناتوی فرهنگی را با جریان انحرافی عوض کردیم .همش توسعه اقتصادی و سیاسی .اما بعد ..... خدابخیر بگذراند.
  • زهرا ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام بر حسین و یارانش وسلام بر قاسم بن الحسن علیهم صلوات الله
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    راحتی و آرامش و آسایش وعزت و شرف و ناموسمان را مدیون خون پاک این شهدای گرانسنگ و ارزشمند است همچون نوجوان شهید محمودی نامه این شهید والامقام را بدهید به به علی دایی
  • سعيد ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    چيزي كه برايم خيلى عجيب بود فهم و درك بسيار بيش از سن اين نوجوان عزيز بود و همچنين ادبيات زيباى نامه اش. واقعا مايه افتخار است كه امام ما و خانواده هاى انقلابى چنين دُرهاي درخشنده اى تربيت وتقديم اسلام نمودند. سلام و درود بر اين شهيد راه خدا
  • ناسناس ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعاً جاى بسى تأسف است ،بچه هاى آن زمان از خيلى از بزرگسالان اين دوره حتى از خيلى از مسؤلين فعلى نظام و كسانى كه خود را حامى انقلاب ميخوانند عاقل تر و دلسوز تر بودند به راستى چرا اينقدر چشم و گوش دلمان كر و كور شده چرا آنها در اين سنين پايين به رشد و كمال و مقامات عالى معنوى ميرسيدند وما ؟!!!!! نوجوان هاى اين دوره كه اكثراً در دنياى مجازى غرق شده اند و انقدر ناز پرورده اند كه بعيد ميدونم اصلاً فضاى فكرى و روحى آنها را درك كنند همين است دشمن تا داخل خانه ها مان نفوذ كرده وما خوابيم و هر كارى دلشان ميخواهد با اين انقلاب و فرهنگ ما و ملت ما انجام داده اند جامعه ى خواب امر به معروف و نهى از منكر چه ميفهمد !! ديگر كار به جايى رسيده كه در مراكز دولتى و علمى بايد همه راحت باشند آخه رآى دادند بايد آزاد باشند با هر لباسى ،با هر رفتارى اون وقت اسم خودمونو گذاشتيم كشور شيعه با چه رويى در چشم امام زمان مون نگاه كنيم كه هر رفتارى داريم جز رفتار يك شيعه اميدوارم خون همين شهدا و دعاى اونها به دادمون برسه
  • امیرسجاد ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    من وقتی وصیتنامه نوجوانان شهید شده در جنگ رو میخونم میفهمم که چرا آیت الله بهاالدینی فرمودند حاضرم یکعمر عبادتم رو بدم یه شب نیایش یکی از این نوجوانان در جبهه رو بگیرم انصافا ببینین امام چی بود حی و زنده میکرد یداالله فوق ایدیهم هر کی نبینه حقیقتا کوره مطلقه
  • سعید ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    فتبارک الله احسن الخالقین شهدا شفاعت ما بنده های گناه کار یادتون نره
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    الله اکبر عجب فضایی بوده تو جبهه کاش ماهم بودیم
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    هر وقت خواستی ایه قران یا یه چیزی که نمیدونی درسته یا نه تایپ کنی بزن تو گوگل درستشو بهت نشون میده! مرگ بر امریکا هم یادت نره
  • معین ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    تو رو به شهدا کار فرهنگی یادتون نره هر جوری تونستید رهبر و انقلاب یاری کنید حتی اگه قراره برای یک بچه هفت ساله بنشینید و از انقلاب بگید
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    من بودم اخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ وا حسرتا
  • مرتضی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    مشرق چه کاربران عاشقی داره. خوش به حالتون که تا یک خبر از یک شهید عزیز درج می شود از خود بیخود می شوید و غرق فضای شهادت می شوید. از همه تان التماس دعا دارم.
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    دوتا گاگول اومدن بلا استثنا به همه منفی زدن!
  • کاپیتان ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 1
    یا حسین چقدر زیبا
  • yas ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    واقعا خوش بحال امام خمینی با اون یاراش.امام ما خامنه ای که هر چی میگه یه گوشمون دره یه گوشمون دروازه.
  • یک رزمنده ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حمدوصلوات برشهدا .... شهدا قولی که به ما دادید فراموش نکنید
  • علی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خوش به سعادت پدر و مادرش با این بچه تربیت کردن...
  • محمد حسین نوروزی فرد ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام خسته نباشید و تشکر شهید یاد شده دایی بنده است . عکس هایی که از شهید منتشر شده بعضی هایش رو ما خودمون هم نداریم میخواستم بدونم منبع ای عکس ها چه شخص یا گروهی هست ممنون از زحماتتون
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اینایی که منفی میدن سادیسم دارن
  • گمنام ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یادمانرود که صدها شهید خرج من تو شده اند
  • ناشناس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام علیکم ضمن تقدیر از اینکه یاد شهدا بخصوص شیر بچه های خمینی (ره)را زنده نگه می دارید خواستم عرض کنم این نامه شهید مربوط به اردیبهشت سال 61در محور کامیاران به مریوان است که حقیر توفیق همسنگری باایشان وشهید علیزضا جهازی را داشتم که ایشان هم در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت نائل آمدند از شهید علیرضا محمودی این نوجوان 14ساله توبه نامه ای برجای مانده که بیشتر شباهت به مناجات نامه عرفاست که انشاالله بتوانید منتشرنمایید یاد خاطرشات پررهرو باد
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام حال خوبي نداشتم و با ديدن و خوندن وصيت نامه شهيد حس كردم خدا اعجازش رو در اين شهيد بهم نشون داد
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اللهم الرزقنا توفیق شهادت فی رکاب امام زماننا
  • ناشناس ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آره واقعا منم به فکر افتادم. جوانان الان و جوانان بسیاری که در اون موقعیت قرار داشتند رو مقایسه کنیم... زمین تا آسمون فرق دارند... چرا؟ سطح فکر و اشتیاق به شهادت و خدا و معنویت در چهره اش واقعا ستودنی است. قابل مقایسه با سطح فکر جوانان امروزی که سالها بزرگتر از او هستند نیست... او کجا و اینها کجا؟
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ». باسلام بر مسئولین و خوانندگان مکتبی سایت محبوب مشرق
  • احمد ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    منظورم از انتشار مطلب وبلاگم این بود که بن عنوان یک پست در سایت مشرق به نمایش دراورید ...... برایم مقدور نبود که به سایت مشرق ایمیلش کنم....خواهشا به عنوان یک پست در سایتتون انتشارش بدین...انتشارش برام مهمه حتی اگه ذکر منبع نکنین
  • رها ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    خیلی قشنگ بود تحت تاثیر قرار گرفتم
  • مجاهد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    بامان الله یا شهید الله نزد اربابت یادمون کن داداشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس