کد خبر 305487
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

«بی‌قرار» جدیدترین اثر محمد خسروی‌راد است که درباره شهید حسن باقری نوشته شده و در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده است.

به گزارش مشرق، کتاب «بی‌قرار» که خاطرات دست‌اندرکاران و فرماندهان ارشد دفاع مقدس درباره سردار سرلشکر شهید حسن باقری معروف به نابغه جنگ را در بر می‌گیرد، از سوی انتشارات «عیدگاه» به چاپ رسیده است.

بی‌قرار

«بی‌قرار» مجموعه خاطرات کوتاه و خواندنی از حالات و روحیات خاص شهید حسن باقری در طول دوران کوتاه اما اثرگذارش در جنگ تحمیلی است و به شیوه‌ای روان و داستانی به رشته تحریر در آمده است.

کتاب «بی‌قرار» 144 صفحه دارد و در قطع رقعی و با شمارگان 3000 نسخه راهی بازار نشر شده است. در صفحه‌های پایانی این کتاب عکس‌های دیدنی شهید حسن باقری در حالات و لحظه‌های مختلف زندگی‌اش به شیوه سیاه و سفید به چاپ رسیده است.

محمد خسروی راد در بخشی از مقدمه کتاب «بی‌قرار» آورده است:

«گزارش‌های دقیق و اثرگذار باقری از وضع کلی جبهه یا یک عملیاتِ به خصوص، زبانزد خاص و عام بود. از شهید دکتر بهشتی و دکتر حسن روحانی گرفته تا بلندپایه‌ترین فرماندهان نظامی برایشان محسوس بود که حسن باقری یک نابغه است و گزارش‌های او چه برای طراحی عملیات بعدی و چه برای متقاعد کردن مسئولان تراز اول نظام برای انجام یا ممانعت از کاری، راهگشا و فصل‌الخطاب بود. حالا چنین شخصی با چنین توانایی، در اوقات فراغت، سطلی در دست می‌گرفت و فشنگ‌های ریخته‌شده روی زمین را که تعداشان چندان هم چشمگیر نبود، با حوصله پیدا و جمع‌آوری می‌کرد و وقتی توی شهر، از جلوی یک کتابفروشی رد میشد، پا سست می‌کرد، تازه‌ترین کتاب‌ها با موضوعات مورد نظرش را می‌خرید و با ولع به مطالعه آنها می‌پرداخت و وقتی که نماز می‌خواند، حس می‌کردی، دارد با خدا حرف می‌زند؛ صمیمی و با خضوع تمام. هرچه هست، آنقدر باقری برایم مهم بود و با دیگران فرق داشت که حاضر نشدم مطالب مطول و طولانی و احیاناً همراه با زیاده‌گویی درباره‌اش بنویسم و مثل خیلی‌ها پُزِ قطور بودن کتابم را بدهم. می‌دانستم باقری یک روزنامه‌نگار و اهل قلم بوده و معمولاً، اینجور آدم‌ها مطالب کوتاه و اثرگذار را به مطالب مطول و چاق ترجیح می‌دهند.»

از محمد خسروی راد تاکنون 20 جلد کتاب منتشر شده است که از آن میان آثاری همچون «حکایت سال‌های بارانی»، «روایت دلبری»، «شکارچی تانک»، «روی پدهای مجنون»، «یکی برای همه» و «جایزه دیگر» در زمینه دفاع مقدس نوشته شده است.

کتاب «روایت دلبری» محمد خسروی راد در سال گذشته به عنوان کتاب سال استان خراسان رضوی برگزیده شد. همچنین «حکایت سال‌های بارانی» در سال 1376 کتاب سال دفاع مقدس در سطح کشوری شناخته شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس