کد خبر 305308
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

دو داروی جدید با نام‌های اختصاری" LY2951742 " و" ALD403 " برای درمان میگرن معرفی شدند که با یک تزریق ساده زندگی مبتلایان به میگرن را آسان‌تر می‌کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، حدود 50 تا 75 درصد از بزرگسالان بین سنین 18 تا 65 سال در جهان در سال گذشته دچار سردرد شدند که 10 درصد این موارد میگرن بوده است.

میگرن علاوه بر درد شدیدی که به بیمار تحمیل می‌کند باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه نیز می‌شود. در حال حاضر درمان‌هایی که برای میگرن وجود دارند باعث تسکین درد و کاهش تعداد حملات میگرن می‌شوند.

به گفته پزشکان، بیشتر این داروها برای درمان بیماری‌های دیگری ساخته شده‌اند؛ مانند داروهای کاهش فشارخون، داروهای ضدافسردگی و ضدتشنج که در تسکین درد میگرن نیز موثرند.

به همین علت محققان در پی یافتن دارویی اختصاصی برای درمان میگرن بودند. در جریان کنگره آکادمی نورولوژی آمریکا که از 26 آوریل تا 3 مه برگزار می‌شود، دو داروی LY2951742 و ALD403 بیشتر مورد توجه محققان قرار گرفت.

این داروها قادرند فعالیت ژن‌هایی را که در هنگام حملات میگرنی حامل پیام درد هستند، متوقف کنند. این دو دارو عملکردی شبیه به سایر داروهای درمان میگرن دارند، اما میزان پاسخ‌دهی بیمار به آن‌ها بیشتر است.

پروفسور دیوید دودیک اظهار کرد: با مصرف این داروها تعداد حملات میگرنی در ماه در 70 تا 77 درصد بیماران به نصف کاهش یافته و در مورد 31 تا 41 درصد بیماران به کلی برطرف شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس