کد خبر 304892
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

۱۲ مدیر صنعت نفت کشور از زمان آغاز تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی‌ها تا کنون با تأکید بر این‌که بنزین پتروشیمی آلاینده نیست، کیفیت آن را از بنزین تولیدی برخی از پالایشگاه‌ها بالاتر دانستند.

 به گزارش مشرق، با تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی هجمه برخی رسانه‌ها مبنی بر آلایندگی این بنزین آغاز شد اما هر بار، مدیران نفتی مرتبط با این موضوع به‌طور قاطع از کیفیت بنزین پتروشیمی دفاع کردند، حتی با تغییر دولت و آمدن تیم جدید در وزارت نفت باز هم مدیران نفتی از تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی حمایت نمودند.

البته وزیر نفت دولت یازدهم هم در ابتدا اعلام کرد بنزین تولید پتروشیمی‌ها پاک است اما در کمتر از 40 روز با هم‌صدا شدن با سازمان محیط زیست، بنزین مورد نظر را آلاینده دانست. به‌جز زنگنه تاکنون هیچ‌یک از مدیران صنعت نفت که پیش از این کیفیت بنزین پتروشیمی‌ را مطابق استاندارد اعلام کرده بودند، تاکنون نظر خود را تغییر نداده‌ است و علی‌رغم این‌که بیژن نامدار زنگنه مدیران این وزارتخانه را از اظهار نظر پیرامون این موضوع منع کرده‌ است، اما این افراد با وجود محدودیت ایجاد شده، همچنان از تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی‌ دفاع می‌کنند.

در جدول ذیل اظهار نظر 12 مدیر صنعت نفت پیرامون کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها از ابتدای تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی تا پیش از دستور وزیر نفت مبنی بر منع اظهار نظر مدیران نفتی در مورد این بنزین آمده است:
نظر مستند ۱۲ مدیر نفتی در مخالفت با آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها

نظر مستند ۱۲ مدیر نفتی در مخالفت با آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها


نظر مستند ۱۲ مدیر نفتی در مخالفت با آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    عدد اکتان بنزین تولیدی پتروشیمی ها بین 95 تا 100 بود که از تمام بنزین های تولید شده در جهان بالاتر است چون به دلیل تولید مستقیم زنجیره کربنی اساسا هیدروکربنهای حلقوی در آن ایجاد نمی شود در حالی در پالایشگاهها باید بنزین را از میان مخلوطی از هیدروکربنهای بد سوز جدا کنند. لذا همیشه کیفیت بنزین پتروشیمی ها بالاتر است. مثالی می زنم. سرکه تولید شده در صنایع شیمیایی با اسید استیک صنعتی بسیار خالصتر است از سرکه ای که با تخمیر شراب تولید می شود . بگذریم که اساسا بنزین پتروشیمی ها فقط در جنوب کشور مصرف شد و نه در تهران. راستش را بخواهید بنزین پتروشیمی ها مشکلی نداشت اما ظاهرا پالایشگاهها برای افزایش ظرفیت تولید بنزین ، دقت کار خود را کاهش دادند. در واقع اگر هم قرار باشد یقه کسی گرفته باشد اول پالایشگاهها هستند و بعد هم نیروگاهها و صنایعی که به سوزاندن مازوت رو آوردند. دولت این واقعیت ها را می داند اما واردات را عشق است!
  • میترا1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بالاخره تو واردات نون هست مشرق جون !
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    سایت مشرق از شدت کینه دیوانه شده است
  • دکتر ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ممنون . مردم این اسامی را به یاد بسپارند . روزی به درد خواهد خورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس