کد خبر 304737
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

روزنامه نیویورک تایمز از کشف زندان‌های سری نیروهای انگلیس و آمریکا در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: کمیسیون ویژه منتخب حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در شرایطی از کشف زندان های مخفی در پایگاه های نظامی آمریکا و انگلیس در جنوب افغانستان خبر داده است که به نظر می رسد افشای این مساله موجب تشدید تنش در روابط دولت افغانستان و متحدان خارجی شود.

بر اساس این گزارش عبدالشکور دادرس رئیس کمیسیون ویژه انتخاب شده از سوی کرزی در این باره تاکید کرد: ما تحقیقات گسترده ای را در این خصوص انجام دادیم و تعدادی زندان غیر قانونی که توسط نیروهای خارجی ایجاد و اداره می شده است را کشف کردیم. وی اشاره ای به سند و مدرک مربوط به وجود این زندان ها نکرد ولی قول داد تا پس از ارائه گزارش خود به کرزی جزییات بیشتری را در خصوص این زندان ها اعلام کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: هر تاسیساتی که ما برای بازداشت افراد استفاده می کنیم نه تنها برای دولت افغانستان بلکه برای صلیب سرخ بین الملل کاملا معرفی شده است. نیروهای خارجی مستقر در افغانستان موسوم به آیساف نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، آیساف از تحقیقات این تیم از زندان‌های قندهار و هلمند کاملا آگاهی داشته و در جریان تحقیقات همکاری لازم را داشته است.

افشای وجود زندان های مخفی در افغانستان در شرایطی است که روابط کابل و واشنگتن پیش از این نیز به خاطر ادامه حملات نظامیان آمریکایی به شهروندان غیر نظامی و مخالفت کرزی با امضای پیمان امنیتی با آمریکا با تنش های شدیدی روبرو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس