کد خبر 304192
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خشکی پوست به دلیل وجود ماده سرد و خشک که به سطح پوست نفوذ کرده است و دفع آن از پوست به زمان زیاد احتیاج است که برای رفع خارش و خشکی پوست روغن بنفشه بسیار نافع است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران، درباره خشکی پوست از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی خشکی پوست علت‌های زیادی دارد و بهتر است افرادی که خشکی شدید پوست دارند برای درمان به درمانگاه‌های طب سنتی مراجعه کنند.

به گفته وی خشکی پوست به دلیل وجود ماده سرد و خشک که به سطح پوست نفوذ کرده است و دفع آن از پوست به زمان زیاد احتیاج است؛ بهتر است که افراد دچار خشکی پوست هنگام استحمام از آب خیلی داغ استفاده نکنند و آب معتدل باشد و وقتی از حمام بیرون می آیند خیلی پوست را با حوله خشک نکنند یعنی نم بدنشان را با حوله بگیرند و بعد روغن کدو که بسیار مرطب (مرطوب کننده) خوبی است تمام بدن را با آن آغشته کنند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: روغن کدو کم کم جذب پوست می شود. اول شاید افراد از روغن مالی خوشتان نیاید ولی خیلی در رفع خشکی پوست تاثیر دارد.
شیربیگی افزود: برخی از افراد خشکی پوست و خارش دارند و این خارش اذیتشان می‌کند. اگر که خشکی دارید با خارش از روغن بنفشه که ضد التهاب موضعی است با پایه گیاهی یعنی خیلی خوب است که روغن بنفشه بادام را به بدنشان بزنند.

شیر بیگی بیان داشت:  به خصوص وقتی به حمام می‌روند، آب خیلی داغ نباشد که چربی روی پوست بماند و  زمانی که از حمام خارج می‌شوند، نم بدن را گرفته و روغن بنفشه و بادام شیرین (در کلینیک ها و بازار موجود است. برای اینکه اطمینان از دارو داشته باشیم به جای عطاری‌ها از کلینیک‌های طب سنتی تهیه کنند) را استفاده کنند و روزی دو مرتبه هم با روغن بنفشه بادام یا کدو چرب کنند البته برای رفع خارش و خشکی پوست روغن بنفشه بسیار نافع است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس