کد خبر 304167
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

تیتو ویلانووا سرمربی پیشین تیم فوتبال باشگاه بارسلونا بر اثر عود دوباره سرطان غدد بزاقی و حنجره درگذشت.

گروه ورزشی مشرق - مطالعه ادوار زندگی یک مربی بی ادعا و موفق برای خبرنگاران غیراروپایی بیش از اهالی رسانه در این قاره جذاب و مهم است، شاید این نکته که یک مربی زندگی ورزشی خود در یک باشگاه بزرگ ورزشی آغاز کند و با همان لباس با مرگ دست و پنجه نرم کرده و در همان لباس درون تابوت گذاشته شود برای خبرنگاران اسپانیایی تا حدودی بدیهی باشد، کودکی که در آکادمی لاماسیا ثبت نام می کند، هزینه نام نویسی او به صورت قسطی پرداخت می شود  وحتی دیپلم خود را در همین آکادمی به صورت معادل سازی در آموزش و پرورش اسپانیا کسب می کند.

مربی کم حرفی که صورت مرگ را بوسید

جوانی که آرزو دارد در لباس بارسلونا وارد زمین چمن شود و از سن 19 سالگی در کلاسهای مربیگری و روانشناسی فوتبال ثبت نام کرده و برای موفقیت بیشتر زبانهای انگلیسی و فرانسوی را در کنار اسپانیایی به زبان مادری خود، کاتالونیایی اضافه می کند.
تیتو، در طول فعالیت ورزشی خود با لباس سلتاویگو، رئال مایورکا، رئال ییدا، الچه و گرامنت فوتبال حرفه ای را تجربه کرد و در سمت مربی، جدا از تیم دوم بارسلونا که تقریبا حتی یک روز از عمر خود را بدون این اسم نگذراند، تیمهای پیشکسوتان فوتبال بارسلونا، فوتبال کودکان مبتلا به سرطان کاتالونیا، تیم ملی دوم موسوم به کاتالونیا و تیم معلولان باشگاه بارسلونا را هدایت کرد.

مربی کم حرفی که صورت مرگ را بوسید

به تاریخ 22 نوامبر 2011، باشگاه بارسلونا درست قبل از سفر به میلان برای بازی با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا رسما سرطان تیتو ویلانووا را اعلام کرد و از عمل جراحی فوری او خبر داد. تیتو غده بزاقی خود را عمل کرد و به استراحت در خانه پرداخت.
زمانی که تیتو، دستیار پپ گواردیولا در بارسلونا بود، دکتر پرونا، جراح ویلانووا اعلام کرد او کاملا درمان شده است. تیم پزشکی نیز همزمان از بهبودی کامل ویلانووا خبر داد.

مربی کم حرفی که صورت مرگ را بوسید

در ماه های پایانی سال 2012 اوضاع دوباره برای تیتو تغییر کرد و بارسلونا مراسم کریسمس خود و نهار ویژه‌ این باشگاه را به دلیل بیماری دوباره تیتو ویلانووا لغو و اعلام کرد، سرطان ویلانووا مجددا عود کرده است.
او در سال 2013 برای درمان مجدد راهی نیویورک شد، همان سفری که شاید برای تیتو بسیار اهمیت داشت و هوادارانش طی آن بیش از پیش شیفته رفتارش شدند، او درد زیادی را تحمل می کرد و آرتور بایکمن، پزشک ارشد این بیمارستان در مصاحبه همان روز خود با خبرنگار اسپورت کاتالونیا پس از گزارشی از وضعیت روحی و جسمی او گفت: درد زیادی دارد، شک ندارم اما در همین چند ساعت گذشته دو حامی مالی از اسپانیا با چند تماس تلفنی برای حمایت از دو بیمار مبتلا به سرطان در بخش همین بیمارستان پیدا کرده و این دو بیمار به کمک او فردا صبح پروژه درمان قطعی خود را از سر خواهند گرفت. او حتی به تاسیس یک بنیاد خیریه در این شهر فکر می کند.

مربی کم حرفی که صورت مرگ را بوسید

به تاریخ 22 مارس 2013، جوردی رورا، جانشین تیتو ویلانووا در بارسلونا برای ملاقات با او با بلیت دو طرفه به نیویورک رفت. تیتو به احترام دوست و همکار قدیمی خود با اینکه درد زیادی داشت قبل از ورود میهمانش از تخت پایین آمد و به سبک مربیان بارسلونا پیراهن باشگاه را بر تن کرد و ایستاده او را در آغوش گرفت.

او در 25 آوریل 2014 به علت عود دوباره سرطان غدد بزاقی و ضعف شدید در دستگاه ایمنی به خاطر شیمی درمانی پیاپی درگذشت.
همان گونه که در فیلم زیر می بینید، در ایالت کاتالونیا به خصوص در شهر بارسلونا، به احترام تیتو ویلانووا، شهرداری این شهر تعطیل شد، همه پرچمهای کاتالونیا و باشگاه بارسلونا به حالت نیمه افراشته درآمد و مردم در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ پارچه و روبانهای سیاه نصب کردند.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نصیر ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اينکه خاک سیهش بالین است اختر چرخ ادب پروین است گر چه جز تلخی از ایام ندید هر چه خواهی سخنش شیرین است صاحب آنهمه گفتار امروز سائل فاتحه و یاسین است دوستان به که ز وی یاد کنند دل بی دوست دلی غمگین است خاک در دیده بسی جان فرساست سنگ بر سینه بسی سنگین است بیند این بستر و عبرت گیرد هر که را چشم حقیقت بین است هر که باشی و زهر جا برسی آخرین منزل هستی این است آدمی هر چه توانگر باشد چو بدین نقطه رسد مسکین است اندر آنجا که قضا حمله کند چاره تسلیم و ادب تمکین است زادن و کشتن و پنهان کردن دهر را رسم و ره دیرین است خرم آن کس که در این محنت‌گاه خاطری را سبب تسکین است
  • روح تیتو ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شعر پروین اعتصامی رو چرا نوشتی؟
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    khoda rahmetash konad morbi khob va negibi bod
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    این یارو انگلیسی نوشته خارجی ها بفهمند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس