کد خبر 304123
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه روش خوداظهاری در ثبت نام یارانه در دولت قبل هم شکست خورده بود ولی این دولت راحت‌ترین راه را برای خود انتخاب کرد، گفت: پرداخت یارانه به ۹۰درصد مردم تخلف از قانون است و برخورد می کنیم.

 به گزارش مشرق، موسی الرضا ثروتی ضمن اشاره به این موضوع که دولت در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها موظف است طبق قانون عمل کند، گفت: مسلما برای اجرای قانون دولت بایستی پیش بینی های لازم را به عمل آورد.

وی گفت: اصلی ترین مسئله در پرداخت یارانه این است که دولت باید یارانه را به اقشار نیازمند بدهد.

ثروتی با بیان اینکه روش کار بستگی به دولت دارد، افزود: دولت در انتخاب روش خود انصرافی با حذف دستوری مختار است، ولی دولت در حالی روش خود اظهاری را انتخاب کرده که این روش در دولت قبل شکست خورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مردم یارانه را حق خود می دانند، اظهار داشت: تصور دولت این است که مردم بهتر به حرفش گوش می کنند، در صورتی که در عمل این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: دولت می تواند در اجرای هدفمندی از تجارب دیگر کشورها استفاده کند. به طور مثال در آمریکا 47 میلیون نفر سالانه در حدود 76 میلیارد دلار یارانه غذایی می گیرند منتها این افراد با برنامه و مطالعه شناسایی شده اند.

ثروتی گفت: دولتی که تمام حساب های بانکی مردم را در اختیار دارد آیا نمی تواند مردم نیازمند را شناسایی کند.در هیچ جای دنیا مثل کشور ما عمل نمی کنند.

وی گفت: وظیفه دولت است که بداند چه کسی نیازمند است. دولت موظف است این افراد را شناسایی کند. دولت راحت ترین کار که همان خود اظهاری است را انتخاب کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت به همین تعداد که یارانه ثبت نام کرده اند، یارانه دهد، یعنی خلاف قانون عمل کرده است چون که یارانه بایستی فقط به نیازمندان تعلق گیرد و نه 90 درصد جامعه.

ثروتی صراحتاً گفت: اگر دولت این کار را بکند خلاف قانون عمل کرده و خود من شخصاً وزرای مربوطه را استیضاح خواهم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اینم از حامی ما
  • علی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    همان امریکایی که میگی گارگرش ماهانه 11میلیون تومان به پول ما حقوق می گیره نه 600هزارتومان اقای ثروتی
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آقاي ثروتي اگر كتاب داستان راستان علامه شهيد مرتضي مطهري را نداريد، بفرماييد تا برايتان ارسال كنم. زيرا در اين كتاب ارزشمند علامه به صراحت روش تقسيم بيت المال (كه امروزي مي شود يارانه) توسط اميرالمومنين را توضيح مي دهد
  • میترا1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شما نماینده ی دولتی یا مردم ؟؟؟ تو همون امریکا !!!!هم اینجوری نماینده ها بر علیه ملت موضع نمیگیرن جناب مثلا نماینده ی مردم !!!! این نماینده ها را کر انتخاب میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
  • علی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اقای عزیز طبق قانون اقزایش حقوق باید معادل نرخ تورم باشد خدایی تا حالا این کار را کردید چرا ان موقع بحث استیضاح نبود
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ببخشید شما؟ چه کاره اید درباره تصمیم مردم نظر می دهید؟ مردم احساس نیاز کردند و این به شما ربطی ندارد. آن وقت که باید احساس وظیفه می کردید تقیه پیشه کرده بودید که این شده حال و روز مردم.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    داداش 90 درصد مردم نيازمند بودند ثبت نام كردند شما خلاف اين را ثابت كن
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اقای ثروتی: دقیقا حق با شماست...هیچ جای دنیا مثل ایران عمل نمیکنند..پول بیمه گرفته میشه از کارگراما خدمات بیمه هیچ..آخرش هم دوزار پرت میکنن جلوی بازنشسته...گمرکی میگیرید 100%به بالا...کجا میگیرند؟کجای دنیا درآمد به یک واحد پولی هست هزینه به یک واحد دیگر پولی...کجای دنیا نماینده مجلس به جای دفاع از مردم............. کجای دنیا خودرو به این قیمت فروخته میشه و پول مصرف بنزین 20ساله خودرو پیش پیش از مشتری گرفته میشه؟؟؟؟؟جواب بده حضرت آقا...آموزش وپرورش رایگان کجاست؟؟؟؟خدمات اجتماعی؟؟؟؟؟
  • غلامرضا ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    واقعا برایت متاسفم تو دیگه کی هستی پول آمریکا مثل پول ماست آیاآمریکایی پراید سوار می شود راستی چقدر سواد داری چه کسی تو تو رای داده نماینده مردم هستی یا دولت راستی قیمت بهترین ماشین تو آمریکا چنده کیفیت ماشین چطوره آمریکا چند میلیون جمعیت داره ایران چند میلیون تو غلط بی می کنی حساب شخصی زحمت کشیده مثل پول مفت گیر نیاورده بنزین دوبرابرمی کنیداجناس دوبرارمی کنید برای 45هزار تومان همه جاتان آتش گرفته دوسال دیگر بر صندلی بی خاصیتت تکیه بزن وسعی کن از حق مردم دفاع کنی میدونی کشور ایران چقدر درآمد داره
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    دوست عزیز اشتباه می کنی ؛ یارانه بیت المال نیست و برداشت شما از این روایت نادرست است
  • mohammad ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    نمیدونم بعضی از مسئولین چطور روشون میشه اوصامارو باامریکا مقایسه کنن!!! امریکاییها حتی اگرجنایت کار باشن ولی همیشه منافع ملی شونو به منافع حزبی ارجحیت دادن!!! اناوطن پرستای واقعی هستن!!!
  • بینا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    نمیدونم چرا به سایر دسته گلها از جمله جمال در هفت پرده پنهان شده توافق!ژنو که میرسه یا جشنهای باشکوه!!کاخ سعد اباد یا تعمیر 7میلیاردی ....نمایندگان در خوابند .ولی به مردم که میرسه هشیار وقبراق دارند سوال میکنند؟؟؟؟؟؟
  • علی رضا حیدری ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آقای ثروتی حقوق نماینده مجلس و مزایاش چقدر است؟
  • علی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ان شا الله خدا نمایندگان انقلابی و مومن و متخصص ومتعهد نسبت به آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ بفرماید.
  • سید ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    داداش شما رو به خدا بیخیال قطع کن وصل کن یارانه مردم بشین،اگه مردید برید پول و مالیات مملکت رو از ...ها بگیرید که راست راست دارن راه میرن و یک تومان هم پس نمیدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس