نوید به دنیا آمدن پسرم محراب در خواب به من داده شد و زمان شهادتش هم او را در خواب دیدم و وقتی بیدار شدم به همسرم گفتم که محراب شهید شده است و بعد از مدتی خبر شهادتش را برایمان آوردند.

به گزارش مشرق، پیش آمدن حادثه شکستگی پا برای خانم گلنسا پاکدل و بستری شدن او در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بهانه ای شد تا در روز تکریم از مادران شهدا پای صحبت های صمیمانه این مادر شهید بنشینیم.
 
خانم گل نسا پاکدل گفت:115 سال سن دارم حاکمان خراسان و دوران چند نفر از شاهانی را که در کشور حکومت کردند را به خاطر دارم.
 
این مادر 115ساله اظهارداشت: من سه فرزند داشتم که دو پسر و یک دختر هستند پسرم محراب باقریان که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه به شهادت رسیدند و و پسر دیگرم محمد و دخترم صدر جهان هم اکنون زنده هستند و من هم همراه خانواده پسرم زندگی می کنم.
 
بانوی کهنسال ادامه داد: تاکنون هیچ عمل جراحی را انجام نداده ام و هیچ مشکل فشار خون،قند خون، بیماری قلبی ندارم و قبل از این که این اتفاق برایم بیفتاد تمام کارهای خودم را خودم انجام می دادم و هنوز از عهده زندگی خودم به تنهایی برمی آییم.
 
خانم پاکدل در حالیکه کاملا سالم و سرحال است، به خوبی  صحبت می کند، کمرش خم نشده است و دستش هم نمی لرزد ، گفت: خدا را شکرروزگارم به خوبی در کنارفرزندانم می گذرد .
 
او برایمان از سفرهای زیارتی که به مشهد،قم ،سوریه و کربلا داشته است، می گوید و این را هم متذکر می شود تاکنون به سفر خانه خدا نرفته و آرزو دارد که روزی زائر خانه خدا هم باشد.
 
این مادربزرگ مهربان که همه فرزندان و نوه هایش را به اسم می شناسد ،می گوید : از ابتدا در روستا زندگی می کردم و این زندگی را ادامه می دهم و سعی می کنم از غذاهای سنتی و تولید خودمان در روستا تغذیه کنم.

پیرترین مادرشهید کشور+عکس
 
وی افزود: ما عشایر هستیم و شغل ما دامداری است و تا چند سال قبل نیز برای سرگرمی دامداری می کردم الان هم گوسفند داریم اما رسیدگی به انها برعهده پسر و نوه هایم است.
 
خانم پاکدل ادامه داد: سلامتیم را مدیون استفاده از لبنیات محلی،  گوشت تازه گوسفندی، مصرف ماهی و استفاده از میوه های تازه ، پیاده روی و کار هستم .
 
او می گوید بارها در خواب و بیداری با اما رضا(ع) و امام حسین(ع) صحبت کرده ام و فرزندم را در راه امام حسین و حضرت زهرا به جبهه فرستادم .
 
او می گوید: نوید به دنیا آمدن پسرم محراب در خواب به من داده شد و زمان شهادتش هم او را در خواب دیدم و وقتی بیدار شدم به همسرم گفتم که محراب شهید شده است و بعد از مدتی خبر شهادتش را برایمان آوردند.
 
مادر شهید محراب باقریان گفت: فرزندم را خداوند به من داد و خودش هم گرفت و از اینکه فرزندم درراه خدا به شهادت رسیده است خدا را شکر می کنم.

* سایت اترک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهنام ح ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اجر مادر شهدا و جانبازان از فرزندشان کمتر نیست اما مثل اینکه لباس بیماری بر تن دارد امیدوارم خداوند به ابروی عزیزش زودتر لباس عافیت به ایشان بپوشاند آمین یا رب العالمین
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    خدا بهشون عمر طولانی و باعزت داده انشاءالله سایشون از سر ملت کم نشه چون وجوداینها موجب لطف و نظر خداوند است.
  • سید سعدی عوی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام،خدا حفظشون کنه.....
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    لبیک یا زهرا
  • کاظم جعفری ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    با سلام واحترام از زحمات شما گردانندگان این سایت پر بار خواهشمند است از شهر پدری من بیشتر عکس واسلاید و جا های دیدنی وطبیت آن و میانه شهر ی با طبیعت زیبا و مردمان با فرهنگشان مطلب واسلاید از طبیت بزقوش ومراتع پر برکت وابشارها وکوههای آنجا داشته باشید . با آرزوی موفقت روز افزون شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس