کد خبر 303597
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات زایمان طبیعی هم برای متخصصان زنان و هم ماما افزایش می‌یابد و درآمد بیمارستان‌ها از زایمان طبیعی مساوی سزارین و در مواردی بیش از آن می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سجاد رضوی مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت در سیاستهای جدید خود تشویق مردم به افزایش موالید و داشتن فرزندان بیشتر است.

وی گفت: در این مسیر تعرفه خدمات زایمان طبیعی را هم برای پزشکان و هم برای ماماها افزایش دادیم و تعرفه خدمات زایمان طبیعی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و تقریباً با تعرفه خدمات سزارین مساوی می شود و حتی در مواردی تعرفه زایمان طبیعی و درآمد آن برای بیمارستان بیشتر از سزارین می شود.

رضوی ادامه داد: همزمان با رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی و افزایش درآمد زایمان طبیعی برای بیمارستانها، کیفیت خدمات زایمان طبیعی از جمله خدمات زایمان بی درد ایجاد می شود و با برخورداری از اتاق و مراقبتهای پرستاری و مامایی مناسب، خدمات دوران بارداری در کشور متحول می شود.

وی گفت:‌ باید با آگاهی رسانی به مردم کاری کنیم که مردم با عوارض سزارین بیشتر آشنا شوند و اگر زنان بدانند که خدمات با کیفیت زایمان طبیعی را بدون درد و هزینه می‌توانند انجام دهند و سلامت مادر و جنین بیشتر تأمین می شود، به زایمان بیشتر و داشتن تعداد فرزندان بیشتر مشتاق می شوند.

وی ادامه داد: در ابلاغیه جدید وزارت بهداشت زنان باردار از چند ماه قبل از زایمان تحت مراقبت یک ماما قرار می‌گیرند و یک ماما خدمات دوران بارداری را در بیمارستان و حتی گاهی در خانه به مادر ارائه می‌کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرامی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام مگه مشکل فقطزایمان رایگان؟پوشک بسته ای ........شیرخشک قوطی.....پوشاک بچه که قیمتش سربه فلک کشیده.بااین درآمدهاواین اجاره خونه هابه نظرشمارایگان کردن زایمان دردی رو دوا میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس