کد خبر 302851
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

نرخ جدید دیه از امروز اجرایی می‌شود و این مسأله لزوم توجه رانندگانی را که الحاقیه بیمه‌نامه خودروی خود را دریافت نکرده‌اند بیش از پیش ضروری می‌سازد چرا که در صورت حادثه باید مابقی دیه را از جیب بپردازند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، بر اساس شرع مقدس اسلام دیه مالی است که به سبب وارد شدن خسارت باید پرداخت شود که هر ساله مبلغ دیه توسط شورایی در قوه قضاییه تعیین و ابلاغ می‌شود.

امسال نیز پس از کش و قوس بسیار، بالاخره در هفته گذشته نرخ جدید دیه تعیین و ابلاغ شد؛ 150 میلیون و 200 هزار تومان که در ماه‌های حرام 30 درصد نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

سال گذشته دیه کامل انسان 113 میلیون تومان بود که این رقم در ماه‌های حرام به 152 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کرد.

به گفته مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نرخ جدید دیه از امروز - اول اردیبهشت - اجرایی می‌شود و این مسأله توجه رانندگان را به میزان بیمه‌نامه خودروی خود پیش از بیش الزامی می‌سازد.

رانندگانی که قبل از این تاریخ بیمه‌نامه خودروی خود را تحویل گرفتند لازم است نسبت به دریافت الحاقیه جدید اقدام کنند چرا که در غیر این صورت باید مابقی دیه را از جیب بپردازند؛ بنابراین دریافت الحاقیه بیمه‌نامه خودرو ضروری است.

لازم به ذکر است که اگر حادثه‌ای در رانندگی رخ دهد و منجر به مضروب، مجروح یا حتی کشته شدن افراد شود در اکثر مواقع مجازات با پرداخت دیه به قربانی یا در صورت فوت پرداخت دیه به اولیای دم تعیین می‌شود و اگر رانندگان محترم الحاقیه را نگرفته باشند خود متضرر خواهند شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس