کد خبر 302557
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

براساس جدیدترین گزارش تحلیل کیفیت خودروها شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی سوزوکی گراند ویتارا با 16.7نمره منفی و خودروی ام.وی.ام 110 با 85.4 نمره منفی به ترتیب در صدر و ذیل جدول رده بندی کیفی گروه سبک سواری خودروهای تولید داخل دراسفندماه 1392 قرار گرفتند.

 به گزارش مشرق، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز یکشنبه در آخرین بررسی کیفی خودروها، جدیدترین آمار رده بندی کیفی خودروهای داخلی را اعلام کرد.

در اسفند ماه سال گذشته مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل از آن با افزایش 29.1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 5.1 درصدی مواجه شد.

درماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواری شاهد رشد 35.2 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای پژو 405 خراسان و JAC از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی است.

با توجه به افزایش تولید خودروهای سواری در اسفند ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل 17.1 درصد رشد یافت، بطوری که در مجموع 21 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که در این بین 15 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 6 مدل نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفته اند.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، محصولات شرکت سایپا یعنی سایپا ایکس 131 و سایپا ایکس 132 بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.

از طرفی شاهد تنزل کیفی 3.2 درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به خودروهای پژو 405 و پژو پارس خراسان است.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای ام.وی.ام 110 و سمند بیشترین نمرات منفی را کسب کردند. در ضمن شاهد افزایش 7.2 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای ام.وی.ام 530 و پارس تندر است.

در بخش بدنه خودروهای سایپا ایکس 132 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کردند، همچنین نسبت به ماه قبل ارتقاء 15.7 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند صعودی، مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و ام.وی.ام 530 است.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 25.6 درصد بهبود یافت که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای گرندویتارا و سایپا ایکس 132 در این بخش است. همچنین خودروهای لیفان ایکس 60 و JAC بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کردند.

تعداد ایرادات مهم و اساسی 15.6 درصد کاهش یافت که عمدتا مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا ایکس 131 است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    0 0
    چرا هیچکس در مورد گرونی خودروها حرفی نمیزنه؟
  • amirreza ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اصن تعجب نکردم اینا خیلی وقته ترتیبشون فرقی نکرده!!! و نمره هاشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس