کد خبر 301652
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

مهندس غرضی گفت که در دولت آقای هاشمی لیبرالیزم به کشور حاکم شد و پیداست که اتفاقات پشت سر هم رخ داد. من روزهای آخر که خدمت حاج احمدآقا رسیدم دل خوشی از جریان اداره کشور نداشت و غمگین و ناراحت بود.

به گزارش مشرق،‌ روزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز پنج‌شنبه خود نوشت:
 
*کناره گیری عطریانفر از کارگزاران
 

یدالله طاهر‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم، از خروج محمد عطریانفر از حزب متبوعش خبر داد و گفت: البته وی وقتی از زندان آزاد شد، دیگر فعالیت‌های تشکیلاتی خود را با حزب ادامه نداد. وی همچنین درخصوص عضویت محمد قوچانی در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، افزود: قوچانی وارد حزب نشده است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه از ترمیم شورای مرکزی حزب متبوعش خبر داد و اظهار داشت: حزب اعضای 31 نفره شورای مرکزی را ترمیم کرده که دبیرکل آن را اعلام خواهد کرد.
 
*لیبرالیزم در دولت هاشمی بر کشور حاکم شد

 
مهندس غرضی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: بعد از انقلاب گرانی و تورم به کشور فشار می آورد، این اتفاق شاید طبیعی بود و از نظر مردم به حساب می آید. اما این مسئله دلگیری نیروهای انقلاب را به وجود آورده بود. بعد از جنگ و دلار 150 تومان، در دولت آقای هاشمی لیبرالیزم به کشور حاکم شد و پیداست که اتفاقات پشت سر هم رخ داد. من روزهای آخر که خدمت حاج احمدآقا رسیدم دل خوشی از جریان اداره کشور نداشت و غمگین و ناراحت بود. محمد غرضی افزود: من برای ایشان از اینکه چگونه می شود از این مراحل عبور کرد توضیح میدادم. چون عضو کابینه بودم در مورد توسعه و دستاوردهای آن حرف می‌زدم به ایشان می‌گفتم ؛ درست است که این اتفاق‌ها افتاده ولی توسعه هم شکل گرفته است، ولی کفایت نمی کرد.
 
*ارزش مستغلات زنجانی
 

مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» در رابطه با ارزش ریالی مستغلات شناسایی شده بابک زنجانی گفت: 20 هزار میلیارد تومان، البته ما تنها بخشی از دارایی وی را شناسایی کردیم که بر اساس برآوردهای صورت گرفته نمی‌تواند بدهی‌های او را بپردازد. لازم به ذکر است که این اموال فعلا شناسایی شده و هنوز توقیف نشده است.
 
*از اشرار سوال کنید!

 
مجیدانصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با روزنامه آرمان درباره سوالات نمایندگان از وزرا گفت: سوالاتی که مربوط به وظیفه وزرا و هیات دولت نیست مثلا سوال شده که چرا افراد شرور در یمن یک دیپلمات ایرانی را ربوده‌اند. این در واقع باید از سر کرده اشرار سوال شود نه از وزیر. شاید توقع دارندکه برای تامین امنیت کارکنان ما در سفارت خارج از کشور،گارد محافظ بگذارند و مطالبی از این قبیل.
 
*روحانی، عامل بازگشت اصلاح طلبان به قدرت

 
علی مطهری نماینده مجلس در گفت و گو با «نامه نیوز» گفت: مردم از رفتار دولت و هوادارانش در هشت سال گذشته راضی نبودند و به دنبال گفتمان جدید بودند. وی با بیان اینکه روحانی عامل بازگشت اصلاح طلبان به قدرت بود، افزود: بعید است اصلاح‌طلبان قصد عبور از روحانی را داشته باشند.
 
*رد مال مه آفرید امیرخسروی

 
وکیل مدافع مه آفرید امیرخسروی متهم اصلی پرونده فساد کلان بانکی ضمن تشریح آخرین وضعیت رد مال موکلش از توافق نهایی گروه آریا با بانک ملی برای تهاتر سهام شرکت های متعلق به این گروه خبر داد.
 
غلامعلی ریاحی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توافق نهایی با مدیران بانک ملی برای تهاتر سهام شرکت های متعلق به گروه آریا به جای پرداخت بدهی این بانک صورت گرفته ولی مدیران بانک ملی نظر دارند این توافق در شعبه اجرای احکام دادستانی امضا شود که این مساله نیازمند تعیین وقت برای حضور در دادسراست.
 
وکیل مدافع مه آفرید امیر خسروی با بیان اینکه بانک ملی بیشترین طلب را از موکلش در این پرونده دارد، گفت: مه آفرید امیرخسروی حدود یک هزار و 120 میلیارد تومان در قالب این پرونده و حدود 530 میلیارد تومان از محل بدهی هفت شرکت متعلق به گروه آریا به بانک ملی بدهکار است که بدهی شرکت های گروه آریا به بانک ملی از نیمه دوم سال 90 و به دنبال بازداشت موکلم و پرداخت نشدن اقساط وام و تسهیلات ایجاد شده است.
 
ریاحی با بیان اینکه بدهی های خارج از پرونده موکلش به بانک ملی نیز در قالب تهاتر با سهام شرکت های متعلق به گروه آریا پرداخت می شود، گفت: با توجه به اینکه پرداخت بدهی موکلم به بانک ملی در قالب قانون اجرای احکام محکومیت های مالی انجام می شود و بستانکار و بدهکار با یکدیگر توافق دارند، به نظر نمی رسد قوه قضاییه انگیزه برای مخالفت با تهاتر سهام شرکت ها به جای پرداخت بدهی ها داشته باشد. وکیل مدافع متهم اصلی پرونده فساد کلان بانکی اضافه کرد: با توجه به اینکه ارزش سهام شرکت های متعلق به گروه آریا بسیار بیشتر از مطالبات بانک ملی است، اگر دادستانی و بانک های دیگر موافقت کنند، موکلم حاضر است تا بدهی سایر بانک ها را نیز از محل تهاتر با باقی مانده سهام شرکت ها پرداخت کند.
 
ریاحی ادامه داد: در صورتی که تهاتر تحقق یابد و با دادستانی مشکلی وجود نداشته باشد در آن صورت بانک ملی با وصول مطالبات در قالب سهام شرکت ها نیازی به تملک مشاع واحد های تجاری و مسکونی متعلق به موکلم از طریق مزایده نخواهد داشت. به گفته ریاحی در صورت انجام شدن این تهاتر، بخش اعظمی از رد مال مه آفرید امیر خسروی ناشی از پرونده فساد کلان بانکی انجام می شود و فقط در حدود 200 میلیارد تومان باقی می ماند.
 
*ائتلاف دولت و اصلاح طلبان تا کی ادامه دارد؟
 

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی «همشهری ماه» در رابطه با تداوم ائتلاف اصلاح طلبان و دولت گفت: بالاخره اعتدال گرایی برای این دولت هم فرصت است و هم می‌تواند تهدید باشد و هم ادامه مسیر روی مرز اعتدال‌گرایی کار دقیق و سختی است. نکته دیگر درباره موضع اصلاح‌طلبان است. فکر می‌کنم بارها از چهره های اصلاح طلب شنیدم که ضمن آنکه از دولت حمایت می‌کنند، اما می‌خواهند جامعه متوجه مرزبندی آنان با آقای روحانی شود. یعنی بعد از انتخابات اصلاح طلبان بارها گفته اند آقای روحانی اصلاح طلب نیست. یعنی می خواهند بگویند روحانی از ما نیست اما چهره ای است که دنبال تحول بوده و ما نیز این تحولات را می پسندیم، البته در آن قسمتهایی که به مطالبات این آقایان تمایل دارد، طبیعی است هر جا آقای روحانی مطالبات آنان را رعایت نکند، اصلاح طلبان دلخور شده و منتقد می شوند. اما تصور این است که به صورت تاکتیکی اصلاح طلبان فعلا از نقد صریح عملکرد دولت بپرهیزند.
 
وی افزود: فکر می‌کنم هر چه به انتخابات مجلس نزدیک شویم مرزبندی اصلاح طلبان با دولت روشن‌تر و واضح تر می‌شود.
 
نبوی در ادامه در رابطه تحرکات دولت برای تشکیل فراکسیون حامیان در مجلس و حضور در انتخابات مجلس آینده نیز گفت: به عنوان نصیحت خیرخواهانه بگویم که دولت طوری عمل نکند که در جامعه این برداشت شود دولت می خواهد مجلس تشکیل دهد و قصد دخالت در سرنوشت انتخابات را دارد. این تجربه موفقی در گذشته نبود. اگر دولت بتواند با واسطه هایی که دارد آرمان‌ها و یا خواسته های خود را دنبال کند بهتر است. مثلا در مجلس پنجم کسانی که در دولت بودند، حزب کارگزاران تشکیل داده و اعلام کردند ما می خواهیم مجلسی تشکیل دهیم که طرفدار سردار سازندگی باشد. حزب مشارکت نیز که بعد از دولت خاتمی تشکیل شد و آقای خاتمی با صراحت از لیست آنان حمایت کرد، خواستار تشکیل مجلس شدند که دیدیم مجلس ششم تجربه موفقی نبود. این است که فکر می کنم تجارب نشان می دهد دولت روحانی این‌طور صریح وارد صحنه انتخابات مجلس نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس