کد خبر 301221
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

ارتش ایالات متحده در نظر دارد تا با استفاده مجدد از هواپیماهای جاسوسی خود، امکان اتصال کاربران خود به شبکه وای فای را در مناطق درگیری فراهم کند.

به گزارش مشرق به نقل سلولار، ارتش آمریکا هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین قدیمی خود را که پیشتر از حالت عملیاتی خارج شده بودند را مجددا به باندهای پرواز بازگردانده تا با اتصال تجهیزات ارتباطات سیار موج میلیمتری به آنها امکان استفاده سربازان خود را از شبکه وای فای با ظرفیت 1گیگابایت در ثانیه فراهم کند.

آژانس تحقیقات پیشرفته پروژه‌های دفاعی ایالات متحده موسوم به دارپا اعلام کرده است این شبکه به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از موج میلیمتری به تبادل اطلاعات می‌پردازد.

این هواپیماها با همراه داشتن آنتن‌های موج میلیمتری و آمپیلی فایر ، برای کاربران، شبکه وای فای را به صورت متصل و بدون قطعی ایجاد می کند.

بنا به گفته دیکی ریگوی، مدیر برنامه های دارپا، استفاده از آنتن های موج میلیمتری با قابلیت چرخش در این هواپیماها الزامی است تا بتواند ارتباطات با سرعت بالا را بین نقاط هوایی و زمینی فراهم کند.

همچنین آمپیلی فایرهای موج میلیمتری نیز برای تقویت سیگنال های ارسالی از طریق آنتن ها و به حداقل رساندن سیگنال های اضافه بر روی این هواپیماها نصب شده اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس