کد خبر 300719
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

امتیازاتی كه اسرائیل و آمریكابرای دادگاه میكونوس می خواستند، آزادی «ران آراد»، قطع كمكهای ایران به حزب الله لبنان و هماهنگ شدن ما با جریان سازش در خاورمیانه بود.

گروه تاریخ مشرق - تیراندازی در «رستوران میكونوس» در مركز شهر برلین آلمان در سال 1371 با فضاسازی رسانه های غربی به بحرانی علیه كشورمان تبدیل شد كه بار دیگر جبهه گیری تمامی دنیای غرب را با اسلام و جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشت.

اوج این مواجهه در بیست و یكم فروردین ماه 1376رخ داد، زمانی كه حكم سیاسی و مغرضانه دادگاه برلین علیه جمهوری اسلامی ایران تحت فشار لابی صهیونیستی صادر شد و به سرعت روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و 12 كشور اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داد. ماجرای این رستوران شاید در نگاه اول حادثه ای عادی در غرب باشد كه بارها اتفاق افتاده و می افتد ولی آنچه كه این واقعه را از دیگر وقایع متمایز كرد، ترور چند ایرانی مخالف نظام جمهوری اسلامی بود كه غربیها از آن نمایشنامه ای علیه كشورمان ساختند.

حتی وزیر اطلاعات وقت گفت؛ آمریكا و اسرائیل در ماجرای میكونوس به دنبال باج خواهی از ایران بوده اند:« امتیازاتی كه اسرائیل و آمریكابرای دادگاه میكونوس می خواستند، آزادی «ران آراد»، قطع كمكهای ایران به حزب الله لبنان و هماهنگ شدن ما با جریان سازش در خاورمیانه بود». 

{$sepehr_album_11608}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 0
    چه اقتداری داشتیم پس چی شد اون اقتدار؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس