کد خبر 300543
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴

در جهانی که روزانه تعدادی انسان از شدت فقر و گرسنگی در حال مرگ به سر می برند، عملیات یافتن هواپیمای ناپدیدشده‌ی مالزیایی هر روز بیش از یک میلیون دلار هزینه بر می‌دارد.

به گزارش مشرق، بیش از یک ماه است که از سرنگونی و یا ناپدیدن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ تولید آمریکا، متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در جنوب اقیانوس هند می‌گذرد و عملیات اکتشافی کشورهای جستجوگر هم‌چنان ادامه دارد، با این‌حال هنوز موفقیت چشم‌گیری نصیب آن‌ها نشده است.

هزینه‌های سرسام‌آور برای جستجوی هیچ

در میان کشور‌های جستجوگر، تنها آمریکا و کره‌ی جنوبی فهرست هزینه‌های خود را منتشر ساخته‌اند و بر این مبنا، ایالات متحده تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و کره‌ی جنوبی، بیش از ۵۶۳ هزار دلار صرف عملیات اکتشافی کرده‌اند.

هزینه‌های سرسام‌آور برای جستجوی هیچ

کارشناسان آمریکایی معتقدند که هزینه‌های اکتشاف و انتقال لاشه‌ی هواپیمای سرنگون‌شده‌ی مالزیایی به خشکی، در صورت پیدا‌شدن، بالغ بر ‌صدها میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که تاکنون، عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ایرفرانس (Air France) که در سال ۲۰۰۹ میلادی در اقیانوس اطلس سقوط کرد، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار، گران‌ترین برنامه‌ی اکتشافی هوایی به شمار می‌رفت و پس از آن، مخارج ۳۹ میلیون دلاری جستجو و انتقال بوئینگ سرنگون‌شده‌ی شرکت هواپیمایی سوییس‌ ایر (Swissair) درسال ۱۹۹۸ میلادی در ردیف دوم قرار داشت.

هزینه‌های سرسام‌آور برای جستجوی هیچ

به این ترتیب اگر چه فهم چرایی چنین هزینه‌های گزافی برای یافتن این هواپیما (که بنابر تمامی پیش بینی ها امکان زنده ماندن هیچ یک از مسافران آن تا به امروز وجود ندارد) را باید بیش از هر چیز در نحوه ی صدر نشینی این موضوع بر رسانه‌های جهان و تحت الشعاع قرار دادن بقیه اخبار جستجو نمود؛ اما با این همه در نظر گرفتن چنین هزینه ای را می توان به نوعی انجام پیش هزینه ایالات متحده جهت تولید سناریو به منظور ساخت سری جدید لاست یا گمشده (Lost) و حقنه ی باورهای غربی به مخاطب جهانی ارزیابی نمود.

هزینه‌های سرسام‌آور برای جستجوی هیچ


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    "در جهانی که روزانه تعدادی انسان از شدت فقر و گرسنگی در حال مرگ به سر می برند، عملیات یافتن هواپیمای ناپدیدشده‌ی مالزیایی هر روز بیش از یک میلیون دلار هزینه بر می‌دارد." چه منطق و نتیجه گیری بی ارزش و مبتذلی
  • لامپ ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    این یک بازی کاملا از پیش برنامه ریزی شده است با هدفی خاص
  • ناشناس ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    حقنه ی باورهای غربی و ربط فقر و گرسنگی چیست؟ هواپیمای چند صد میلیون دلاری و گردش چند میلیارد دلاری پول شرکتهای هوایی بخاطر این نیست که هواپیما سقوط کند یا ناپیدا شود. هواپیما حتماً باید پیدا شود تا علت این حادثه مشخص شود. شعار ایمنی هوایی این است که هر سقوط، به علت درسهایی که گرفته شود، آینده پرواز را ایمن تر می کند. در ضمن در حادثه هوایپمای فرانسه در اقیانوس اطلس، جستجوی لاشه دو سال طول کشید و سرانجام مشخص شد ایرادهایی در سیستم سرعت و ناوبری کامپیوتر ایرباس وجود دارد که این اشکال با تحقیقاتی که انجام شد و تصحیح هایی که اعمال شد در حال حاضر رفع شده است.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 0
    اخر این چه تیتری است که گذاشتید...یعنی چه اگر خانواده خودت در هواپیما بود همین حرف را میزدی؟بهر حال پولش را که مستکبران میدهند شعار مفت دادن ابروی ما را میبرد
  • مهدی90085 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    چون برای جان افراد ارزش قائل هستند نه مثل ما که برای مرزبانها.................
  • ناشناس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    اين پاراگراف اخري يك تحليل آبكي و بي ربط بود .
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    مشرق جان افراط در هر کاری خوب نیست این صد بار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس