کد خبر 300185
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

وزیر خارجه فرانسه روز گذشته در شرایطی با رئیس جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد که این نخستین سفر یک مقام ارشد فرانسوی به هاوانا در ۳۱ سال گذشته به شمار می رود.

دیدار فابیوس با رئیس جمهور کوبا

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: سفر لوران فابیوس به هاوانا و دیدار با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا نشانه دیگری از تصمیم اتحادیه اروپا برای بهبود سطح روابط خود با این کشور آمریکای لاتین به شمار می رود.

فابیوس گفت: "در دیدار با کاسترو در خصوص مسائل سیاسی، حقوق بشر، اصلاحات اقتصادی در کوبا و همچنین روابط دو جانبه رایزنی و گفتگو کردیم."

وی تصریح کرد: "ما خواستار توسعه و پیشرفت روابط در بخش های فرهنگی، آموزش، اقتصادی و سیاسی هستیم. وی در پایان سفر یک روزه خود به هاوانا افزود، البته ما دیدگاه های متفاوتی در خصوص مسائل اساسی و مهم داریم ولی این اختلاف نظرها مانعی برای پیشبرد روابط دو جانبه نخواهد بود."

فابیوس پیش از این نیز با برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا دیدار و گفتگو کرده بود. از زمان به قدرت رسیدن فابیوس در سال 2012 میلادی تاکنون وی تلاش زیادی را انجام داده است تا برای دستیابی فرانسه به قراردادهای اقتصادی و تجاری که این کشور به صورت سنتی ضعیف بوده موفق عمل کند.

فرانسه قصد دارد روابط تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین را ارتقا دهد. پاریس کوبا را یک بازیگر فعال و مهم در منطقه ارزیابی می کند. حجم مبادلات فرانسه و کوبا سال گذشته به 388 میلیون دلار رسیده است که بخش زیادی از این مبادلات مربوط به صادرات گندم به این کشور آمریکای لاتین است.

60 شرکت فرانسوی هم اکنون در کوبا فعالیت می کنند و سرمایه گذاری هایی را در این کشور انجام داده اند. در ماه فوریه اتحادیه اروپا با آغاز مذاکرات با کوبا به منظور افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری موافقت کرده است. این تصمیم اتحادیه اروپا پس از آن اتخاذ شده که کوبا شاهد مهمترین تغییرات سیاسی از سال 2008 میلادی بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    از وقتی که مناقشات اکراین شروع شده دول غربی میدونن که احتمال اینکه مثل دهه جنگ سرد روسیه بسمت کشورهایی مثل کوبا بره و دوباره اقدام به ساخت و راه اندازی پایگاه های نظامی بکنه زیاده و برای امریکا خوب نیست و چون امریکا نمیخواد خودش وارد همکاری به کوبا بشه این ماموریت رو به کشورهای اروپایی داده تا بتونن به هرطریق ممکن جلوی نزدیکی کشورهای امریکای جنوبی خصوصا کوبا و ونزوئلا رو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس