کد خبر 299833
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

سران ۲۰ کشور صنعتی جهان و روسای بانک‌های مرکزی در نشست روز گذشته ضمن نگرانی از وضعیت اوکراین، خواستار اقدام آمریکا در اصلاح صندوق‌بین‌المللی پول شدند.

گروه 20 نگران سقوط اوکراینبه گزارش مشرق، شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت: گروه 20 در نشست روز گذشته خود درباره وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرد. این سازمان همچنین از آمریکا خواست تا در زمینه اصلاحات در صندوق‌بین‌المللی پول اقدام کند.

بر اساس این گزارش، سران 20 کشور صنعتی جهان و روسای بانک‌های مرکزی اعلام کردند که به دقت وضعیت بحرانی اوکراین را زیر نظر دارند و هم‌زمان آمریکا را به اصلاحات در صندوق‌بین المللی پول فراخواندند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین صندوق‌بین‌المللی پول و بانک جهانی را بهترین محل برای کمک به (تثبیت) شرایط جدید در اوکراین دانستند.

در بیانیه‌ این نشست آمده است: «ما وضعیت اقتصادی اوکراین را زیرنظر داریم و به خطراتی که ثبات اقتصادی و مالی را تهدید می‌کند، آگاهیم. از این رو از همکاری‌های اخیر صندوق‌بین المللی پول با سران اوکراین برای اصلاحات اساسی استقبال می‌کنیم.»

«ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان نیز در این مورد برا لزوم همکاری با روسیه برای حل بحران اوکراین تاکید کرد. وی گفت: « ما همگی معتقدیم که باید این مسئله را با کمک هم حل کنیم و نمی‌خواهیم که برای روسیه نیز مشکل ایجاد شود.»

از فوریه گذشته  یعنی از زمانی که «ویکتور یانوکویچ» رئیس‌جمهور پیشین اوکراین در پی برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی از سمت خود کنار گذاشته شد، این کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی دچار مشکل و بی‌ثباتی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس