ماهواره جاسوسی افک ۱۰ (Ofek-10) اکنون به مجموعه‌ای از ماهو‌اره‌های جاسوسی اسراییل پیوسته که توسط صنایع هوا و فضای (Israel Aerospace Industrie) این رژیم طراحی و فعالیت آنها از سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شده و در آخرین اقدام پیش از این، ماهواره ای با نام افک ۹ (Ofek-9) در سال ۲۰۱۰ میلادی به فضا پرتاب نموده است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در تازه ترین اقدام نظامی خود از پرتاب موفقیت ‌آمیز یک ماهواره جاسوسی خبر داده و در همین راستا وزارت دفاع این رژیم اعلام کرده هدف از پرتاب این ماهواره در درجه نخست، کمک به نظارت بر برنامه‌های ‌اتمی و موشکی ایران است.

بر این اساس روزنامه اسراییلی جروزالم پست (The Jerusalem Post) با انتشار این خبر، به موضوع پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره ی جدید جاسوسی توسط رژیم صهیونیستی اشاره و طی گزارشی به بررسی اهداف مد نظر این رژیم در ارسال این ماهواره که افک ۱۰ (Ofek-10) نام گذاری شده و از پایگاه هوایی پالماخیم (Palmahim) در جنوب تل‌آویو (Tel Aviv) به فضا پرتاب شده، می پردازد.


ماهواره "افک" از پایگاهی هوایی در جنوب تل آویو به فضا پرتاب شده، قابلیت شناسایی اهداف در ساعات شب را داشته و در هر شرایط جوی می تواند تصاویر و اطلاعات مربوط به این اهداف را به مرکز مخابره کند.

در همین رابطه موشه یعلون (Moshe "Bogie" Ya'alon) وزیر سابق وزارت سیاست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی (Strategic Affairs Minister of Israel) گفته است: افک ۱۰ (Ofek-10) امکان نظارت بهتر دستگاه امنیتی اسراییل را بر تهدیدات نزدیک و دور در هر ساعت از شبانه‌ روز با هر نوع شرایط جوی فراهم می‌کند.



همچنین وزارت جنگ رژیم صهیونیستی طی گزارشی از دریافت نخستین تصاویر و اطلاعات از این ماهواره خبر داد. ماهواره افک که کلمه ای عبری به معنای افق است، در ساعات نخستین بامداد از پایگاه پالماچیم با یک موشک شاویت پرتاب شده و در مدار زمین قرار گرفت.

باید توجه داشت که ماهواره جاسوسی افک ۱۰ (Ofek-10) اکنون به مجموعه‌ای از ماهو‌اره‌های جاسوسی اسراییل پیوسته که توسط صنایع هوا و فضای (Israel Aerospace Industrie) این رژیم طراحی و فعالیت آنها از سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شده و در آخرین اقدام پیش از این، ماهواره ای با نام افک ۹ (Ofek-9) در سال ۲۰۱۰ میلادی به فضا پرتاب نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • گمنام ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    انشاالله اسرائیل از زمین پاک بشه وفلسطین آزاده بشه
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    اسرائیل گرخیده
  • زادهوش ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 0
    ولی ما باید پرتاب ماهواره هایمان را دوسال عقب بیندازیم که وقت روح لطیف دشمن اوخ نشه و نگه قطعنامه ها را نقض کردید!!!!!!!!!!! همون طور که ناوگروه دریاییمون نباید به اطلس بره!!!!!!!!! و همون طور که موشک مصباح نباید رونمایی بشه!!!!!!
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    هزار تا هم بفرستید هیچ غلطی نمیتونید بکنید امریکا با اون همه ماهواره جاسوسیش هیچ غلطی نتونسته انجام بده اونوقت تو اسرائیل پشه میخواهی چیکر کنی اخه به وقتش ماهواره هایتان با موشکهای برد بلند ایران پودر میشود انشالله
  • حجت ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    خوب که چی؟فکر میکنید چرا اسرائیل از فرستادن میمون به فضا نگران بود؟از یک میمون؟اونا خودشون خوب میدونن وقتی ایران میتونه ماهواره بفرسته جو،فرستادن ماهوارهای اینطوری هم کاری نداره
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    در جريان نبرد سي و سه روزه و يا 22 روزه يا هشت روزه تمام جنوب لبنان و باريكه غزه را كاملا از طرف ماهواره ها و هواپيماهاي شناسايي مورد جاسوسي قرار داديد ولي آيا توانستيد يك سكو موشك از موشك هاي گراد را نابود كنيد. وسعت سرزميني ايران صدها بلكه هزاران برابر جنوب لبنان است.
  • وحداني ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    و مكرو ومكر الله والله خير الماكرين
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    مهم تر از اون به قول رییس سازمان فضایی به علت این دیرکرد تا حالا 2 نقطه مداری رو از دست دادیم
  • amin ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    گل گفتی با این نظرت!!! دم شما گرم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس