کد خبر 299656
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

در سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان بوشهر بر اجرایی شدن ۳۰ طرح مهم و زیربنایی دراستان که نقش تاثیر گذاری در پیشرفت استان بوشهر دارد، تاکید شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت در سفری دو روزه به استان بوشهر ضمن بررسی مسائل و مشکلات استان بر توجه ویژه به طرح‌های زیر بنایی و بهره جستن از ظرفیت‌های استان بوشهر تاکید کرد.

وی در ابتدای این سفر در سخنانی اظهار کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف بندری، شیلاتی، کشاورزی و دریایی دارای قابلیت‌های مهمی است که باید با استفاده از اعتبارات بخش‌های مختلف از جمله صندوق توسعه ملی در ایجاد تحول دراستان بهر جست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دربدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران، با اشاره اهمیت اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند شدن یارانه‌ها تصریح کرد: از زمان ثبت‌نام مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون صدها هزار نفر با عدم ثبت‌نام و موافقت به استفاده منابع اعتباری در اجرای طرح‌های زیرساختی انصراف خود را اعلام کردند.

نوبخت بیان کرد:خوشبختانه مسیر ثبت‌نام درست و مطلوب در حال اجراست هرچند اوایل این طرح قدری با تأخیر اجرا شد.

معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته صدها هزار نفر از ثبت‌نام در این مرحله انصراف داده‌اند، تصریح کرد: افرادی که انصراف داده‌اند موافقت خود را برای استفاده از منابع اعتباری دولت در راستای سرمایه‌گذاری در خدمات عمومی مانند حوزه سلامت، خدمات حمل و نقل و زیرساخت‌های دیگر اعلام کردند.

وی با قدردانی از کسانی که خود را نیازمند یارانه ندانسته‌اند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از طریق فضای مجازی در حال اجراست و در برخی نقاط که این امکانات وجود دارد به صورت کاغذی انجام می‌شود.

نوبخت با قدردانی از همراهی هموطنانمان در اجرای هدفمندسازی مرحله دوم یارانه‌ها افزود: امیدوارم با نظارت دقیقی که بر اجرای این طرح می‌شود این طرح به نحو مطلوب به پیش برود.

معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری از حسن انتخاب مردم که خواستار افزایش خدمات عمومی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان، اشتغال و تولید هستند قدردانی کرد.

وی در بازدید از بندر بوشهر با بیان اینکه دولت مصمم است از ظرفیت‌های مختلف کشور در بخش‌های گوناگون از سرمایه‌گذاران استفاده کند  گفت: دولت از این سرمایه‌گذاران پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های هر منطقه باید برای سرمایه‌گذاران شناسایی و معرفی شود تا آنان بتوانند از این قابلیت‌ها در رشد و توسعه مناطق بهره ببرند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های بندری و دریایی دارد، خاطرنشان کرد: بندر بوشهر قابلیت مهمی برای بندر آزاد تجاری دارد و باید مسئولان استان بوشهر از این رویکرد دولت برای بهره‌مندی از این طرح استفاده بهینه کنند.

نوبخت بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: برای تسریع در اجرای طرح‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر باید از صندوق توسعه ملی بیشتر استفاده کرد.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: بندر بوشهر دارای ظرفیت در زمینه بسیار مهمی در امر سرمایه‌گذاری دارد که برای توسعه بندر و استفاده بهینه از این ظرفیت باید از صندوق توسعه ملی بهره جست.

وی با تاکید بر فراهم شدن تسهیلات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران افزود: دولت آمادگی لازم برای پشتیبانی و حمایت از بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف، زیرساختی، تولیدی، اشتغال‌زایی و عمرانی دارد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید مطالبات سرمایه‌گذاران برای رفع موانع سرمایه‌گذاری به مرکز منتقل کنند تا زمینه سرمایه‌گذاری بیش از پیش در استان بوشهر فراهم شود.

نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز گفت:  مقدمات تدوین برنامه ششم توسعه امسال اجرایی می‌شود و در سال 94 به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سفر به استان بوشهر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف مطرح شد، گفت: مسئولان استان بوشهر در 3 موضوع حمل و نقل، آب شرب و کشاورزی و بندری توانستند مشکلات این 3 بخش را مطرح کنند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان بوشهر باید بیش از این توسعه یابد، گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش‌های مختلف زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند که باید بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.

نوبخت با بیان اینکه صندوق توسعه ملی یکی از ظرفیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از منابع ارزی و فاینانسی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سدهای استان بوشهر در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است، تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای تأمین اعتبارات لازم از منابع مختلف مالی پیگیری لازم را به عمل آورند.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای دستیابی به اهداف خود به‌سبب تصویب بودجه امسال توسط دولت قبل، با مشکلاتی مواجه است هرچند اصلاحاتی برای این بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد توازن منطقه‌ای از اهداف دولت است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است نابرابری‌های در توزیع اعتبارات را جبران کند و توازن منطقه‌ای در برنامه توسعه ششم در دستور کار قرار دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح‌های عمرانی و ملی استانی به استان‌ها ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: برای استان بوشهر سه‌هزار و 700 میلیارد تومان در راستای ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه اختصاص می‌یابد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت‌های نهم و دهم 21هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های زودبازده برای ایجاد اشتغال هزینه کردند، ابراز کرد: بانک مرکزی اعلام کرد حدود یک‌سوم یعنی هفت هزار میلیارد تومان از این مبلغ هدر رفته است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها اجازه فروش نفت را به یک‌چهارم کاهش داد گفت: به‌سبب تحریم‌ها فروش نفت از 4 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه کاهش داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر بهره جستن از روش‌های مالی برای بهره برداری ازظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: منابع تأمین اعتبار برای پروژه‌های استان بوشهر شامل بودجه عمومی، منابع فاینانس و صندوق توسعه ملی است که نمایندگان استان باید با تلاش خود سهم استان را از این منابع بگیرند.

نوبخت خاطرنشان کرد: 35 میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور در قالب منابع ارزی فاینانس برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور به‌استثنای طرح‌های آب‌رسانی و سدسازی اختصاص می‌یابد.

وی از کاهش نرخ تورم خبر داد و گفت: نرخ تورم از 43 درصد در مرداد ماه سال 92 به 19.6 درصد در اسفند ماه کاهش یافت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش نرخ تورم از 43 درصد به 35 درصد در سال گذشته شده بود، گفت: نرخ تورم در سال 92 به کمتر از 32 درصد کاهش یافت که  3 درصد کمتر از پیش بینی‌های انجام شده بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تاکید بر اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی محیط زیست دارد که یک‌هزار و 100 میلیارد تومان برای این مهم تخصیص یافته است.

نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش آلودگی محیط زیست در مناطق صنعتی مورد توجه دولت و محیط زیست است اظهار کرد: یک‌هزار و 100 میلیارد تومان از منابع هدف‌مندی یارانه‌ها برای بهبود وضعیت زیست محیطی نقاط آلوده تخصیص دارد.

وی با اشاره به احیا مدیریت برنامه‌ریزی تصریح کرد: اکنون این طرح  با ایرادی که شورای نگهبان برآن وارد کرده است در مجلس در حال بررسی است .

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: پس از رفع مشکل و تصویب آن مدیریت برنامه‌ریزی ‌از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نوبخت با اشاره به اجرای طرح راه آهن بوشهر – شیراز گفت: برای اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر باید ضمن انجام کارهای کارشناسی از منابع فاینانس استفاده شود .

وی خاطرنشان کرد: به سبب اینکه بودجه سال 92 در دولت قبلی تصویب شد و با سیاست‌های دولت جدید همخوانی نداشت اصلاحاتی را  در آن انجام دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره تعیین تکلیف استخدام نیروهای پذیرش شده افزود:  فرآیند آزمون‌های استخدام شده برگزار‌شده بررسی می‌شود و در صورت اطمینان از قانونی و صحیح بودن آنها تعیین تکلیف می‌شود.

نوبخت مهم‌ترین مشکل آزمون‌های استخدامی را تامین اعتبار آن دانست و گفت: بر اساس جلساتی که  تشکیل شد، برای استخدام‌ باید ردیف اعتباری ایجاد شود.

وی افزود: آن دسته از افرادی که مراحل و مسیر قانونی استخدام را طی کرده‌اند اگر مشخص شود که آزمون‌ها به درستی برگزار شده مشکل استخدامی آنها برطرف می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در بررسی مشکلات ساکنین روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهرگفت: مشکل ساکنان دو روستای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

نوبخت در نشستی با مسئولان استان در نیروگاه اتمی بوشهر، با بیان اینکه برای حل مشکلات ساکنین هلیله و بندرگاه که مجاور نیرو‌ها اتمی است، تعیین تکلیف می‌شود، اظهار کرد: مشکل ساکنین دو روستای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف ساکنین دو روستای هلیله و بندرگاه یک ضرورت است تصریح کرد: هر تصمیمی که اتخاذ شد از طریق نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین از  نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و از روند تولید برق هسته‌ای مطلع شد.

نوبخت در سفر به منطقه زلزله زده شنبه دشتی نسبت به جان باختگان این زلزله ادای احترام کرد و از خانوادهای بازماندگان دلجویی کرد.

وی در دیدار با آسیب دیدگان زلزله شنبه مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد و دستورات لازم برای تسریع در حل مشکلات آسیب‌دیدگان از زلزله را صادر کرد.

نوبخت با تأکید بر تکمیل واحدهای مسکونی بازسازی شده اظهار کرد: واحدهای آسیب دیده از زلزله که مراحل بازسازی را می‌گذارند لازم است هرچه سریعتر تکمیل و در اختیار آسیب دیده‌گان قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مراسم سالگرد جان باختگان زلزله دشتی در حسینه عاشقان ثارالله شنبه گفت: 4 میلیارد تومان برای تامین هزینه آب و برق مصرفی حادثه دیدگان زلزله پرداخت می‌شود.

نوبخت با تسلیت به بازماندگان جان‌باختگان  حادثه زلزله 6.1 ریشتری شنبه دشتی اظهار کرد: این حادثه و مصیبت خسارت فراوانی به مردم و تاسیسات زیربنایی و ابنیه‌های فنی وارد کرد که با تلاش مسئولان و مردم بخشی از آن‌ها برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه صبر و شکیبایی مردم زلزله‌دیده شنبه سبب تسریع در حل مشکلات آنان می‌شود، گفت: دولتمردان برای برطرف کردن مشکلات حادثه‌دیدگان در تلاشند و امیدواریم که مشکلات مردم این منطقه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر تامین پرداخت هزینه آب و برق مصرفی زلزله زدگان شنبه گفت: هزینه آب و برق مصرفی زلزله‌زدگان شنبه در 6 ماهه نخست سال 92 به میزان 4 میلیارد تومان به وزارت نیرو پرداخت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه 50 نفر از آسیب‌دیدگان وام بلاعوض دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است پس از بررسی‌های لازم این افراد را برای دریافت وام بلاعوض معرفی کند.

وی بر پیگیری حل مشکلات کشاورزی مردم این منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل مشکلات کشاورزان حادثه دیده از زلزله در حال بررسی هستیم که به زودی اعتبارات آن تامین  و پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور در جمع خانواده شهید بازدار در شنبه دشتی با بیان اینکه حل مشکلات خانواده‌های شهدا در اولویت برنامه دولت است، گفت: شهدا با حماسه آفرینی و جان‌فشانی خود برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور عزت و افتخار به ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

نوبخت در دیدار با خانواده شهید غضنفر بازدار، با بیان اینکه شهدا جان شیرین خود را برای دفاع اسلام، انقلاب و کشور فدا کردند اظهار کرد: ایثارگری شهدا در تاریخ جهان ثبت است و بررسی و حل مشکلات خانواده شهدا باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با تسلیت جان‌باختن پدر شهید غضنفر بازدار در حادثه زلزله شنبه تصریح کرد: این خانواده شهید دو امانت داشتند که به امانتدار بزرگ تحویل دادند.

معاون رئیس جمهور با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله شنبه بیان کرد: این حادثه دلخراش سبب ناراحتی و نگرانی همه ملت و مسئولان شد.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه حل مشکلات مناطق مختلف را دارد خاطرنشان کرد: دولت بر خود فرض دارد هرکجا مشکل‌داری وجود داشته باشد در حد مقدورات در رفع مشکلات آنان بکوشد.

نوبخت با تأکید بر رسیدگی بیشتر به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله منطقه شنبه دشتی افزود: برخی از مشکلات که می‌توان در استان برطرف کرد باید رسیدگی و اقدام شود، برخی دیگر از مشکلات هم که نیاز به پیگیری در مرکز دارد نماینده مردم این منطقه لازم است پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات مصیبت دیدگان داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پایان سفر خود به منطقه شنبه دشتی بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: 3 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که امسال طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت به بالا تکمیل می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه اعتبار پروژه های نیمه تمام بخش زلزله‌زده شنبه بوشهر تامین می‌شود، اظهار کرد: برای تکمیل طرح‌های بخش زلزله زده شنبه شهرستان دشتی‌، اعتبار مورد نیاز از سوی دولت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال برای 47پروژه عمرانی نیمه تمام این بخش زلزله زده تامین اعتبار می شود تصریح کرد: این پروژه ها شامل پنج طرح هادی، بازسازی اماکن دولتی شامل مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی، توسعه فضای سبز، بهسازی راه اصلی و 25 مسجد و حسینه است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر ضرورت رسیدگی به مطالبات مردم و برطرف کردن کمبودهای منطقه زلزله زده شنبه و طسوج  تاکید کرد و گفت: امسال طرح‌هایی که در توسعه و پیشرفت استان بوشهر نقش اساسی دارد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت با بیان اینکه 30 طرح دراستان برای توسعه و پیشرفت تدوین شده گفت: طرح‌های راه آهن بوشهر- شیراز، آزاد راه بوشهر – شیراز، منطقه آزاد تجاری بوشهر، طرح‌های سد سازی، طرح‌های بندری وتوسعه پسکرانه بندر بوشهر، و طرح‌های بخش ساحلی و دریایی با توجه به وجود طولانی‌ترین مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس از طرح‌هایی است که برای توسعه استان بوشهر تدوین شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    مسئله اصلی نحوه اختصاص اعتبارات حاصل از انصراف یارانه ها به پروژه هاست؟آیا اعتبارات حاصل از انصراف در همان استان ها هزینه می شود؟یا نه به هر که زورش بیشتر بود؟
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    چند روز دیگه معلوم میشه صدها هزار نفر انصراف دادن یا انصراف شون دادین !
  • محمد ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    دولت میگوید خزانه خالیست!! بعد سبد کالا میدهد... میگوید وضعیت خراب است و به این بهانه مسکن مهر!! را متوقف میکند!!! و در ابتدای سال با آنکه از طریق رسانه ملی به ملت تبریک گفت باز هزینه آفرینی میکند و پیامک میزند!!! حالا خرج و مخارج همایش های تودیع م و معارفه دولت کلید بدست بماند!!! با این راستگویی دولت راستگویان!!! حالا انتظار دارد مردم از یارانه انصراف بدهند تا لطف کند و ایران را آباد کند!!! پس چرا زمان احمدی نژاد (با آنکه موافق برخی سیاستهایش نیستم!) که مملکت از نظر تحریم و ترور و خیانت برخی در داخل!! و... تحت فشار بود این همه کارهای علمی، سازندگی و غرور آفرین انجام شد؟!!!
  • زیاتی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    بهترین طرح را خاتمی داشت اجرا میکرد 10درصد تورم و25 درصد افزایش سوخت از 82 تا حالا بنزین شده بود 931 تومان و پنیر 400 تومانی شده بود 1024 تومان نه 4000تومان مجلس 7 خراب کرد و مردم را به این روز انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس