کد خبر 298660
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

پایگاه «دیلی‌استار» لبنان به نقل از منابعی در ریاض از بازگشت قریب‌الوقوع «بندر بن سلطان» به دستگاه اطلاعاتی عربستان خبر داده و نوشته است اعمال جراحی دلیل دوری 2 ماهه وی از این سمت بوده است.

به گزارش مشرق، پایگاه لبنانی «دیلی‌استار» به نقل از مقامات امنیتی در ریاض از بازگشت قریب‌الوقوع شاهزاده «بندر بن سلطان» به دستگاه اطلاعاتی عربستان خبر داده است.

به ادعای این پایگاه، غیبت دو ماهه بندر در پست ریاست دستگاه اطلاعاتی به سبب سفر وی به خارج از کشور برای انجام اعمال جراحی بوده و وی در چند روز آینده به عربستان بازگشته و رهبری عملیات‌های اطلاعاتی عربستان از جمله پرونده سوریه را به دست می‌گیرد.

دو ماه قبل منابع عربستانی اعلام کردند که «محمد بن نایف» وزیر کشور، مسئولیت سرویس اطلاعاتی و پرونده سوریه را بر عهده گرفته است. در آن زمان به دلیل این تغییر اشاره‌ای نشد، اما گفته می‌شد تلاش برای هماهنگی بیشتر با آمریکا و هراس از گسترش دامنه فعالیت‌های گروه‌های تروریستی به عربستان از جمله دلایل این تغییر بوده است.

«دیلی‌استار» خبر خود را به نقل از 3 مقام عربستانی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، منتشر کرده و نوشته است که بندر برای عمل جراحی در آمریکا بوده و برای استراحت به مراکش رفته است.

برخی منابع نیز گزارش داده‌اند که بندر پیش از بازگشت به عربستان و زمانی که در مراکش مستقر بوده، چندین دیدار را نیز با مقامات امنیتی از جمله «سلمان بن سلطان» معاون وزارت دفاع عربستان برگزار کرده است. در این دیدار معاون وزیر دفاع، بندر را در جریان دیدارهای خود در واشگتن و پاریس قرار داده‌ است. همچنین گفته می‌شود «بندر بن سلطان» اخیرا با «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» ولیعهد دوبی دیدار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس