مقام معظم رهبری ابتدای مسئولیتم چند نکته را متذکر شدند که من به آنها مختصرا اشاره خواهم کرد و آن نصایح این بود که سفارش اکید کردند نگذارید بنیاد سیاسی شود.




به گزارش مشرق، حجت الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز با صد نماینده ایثار گر مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی با بیان اینکه ابتدای آمدنم به بنیاد شهید می دانستم مسئولیت سنگینی خواهم داشت، گفت: ما افتخار این را داریم که صد و یک نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی یا خود ایثار گر بوده اند و یا از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند. و بنده گاها با این عزیزان مزاح کرده و می گویم همه شما نزد ما پرونده دارید.

قاضی پور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از صحبت شهیدی جواب مزاح او را این گونه داد که یک سوم

مجلس از جامعه ایثارگری است، حالا شما بفرمایید در دولت چند نفر از این جامعه حضور دارند؟

رییس بنیاد شهید در پاسخ به این سوال قاضی پور همراه با حضار خنده ای کرد و بیان داشت: اجازه بدهید وارد سیاست نشویم.

وی ادامه داد: با شروع کارم به این فکر می کردم که باید اولویت ها را در نظر گرفته و طبق آن عمل کنیم. به همین دلیل خدمت نمایندگان رسیدم و گفتم اولویت اول من تعامل با مجلس است چرا که موفقیت را در این تعاملات می بینم.

شهیدی محلاتی گفت: روز دوم حضورم در بنیاد در جلسه معاونین گفتم باید از پشت میزهایمان بیرون بیاییم و حضورا خدمت خانواده شهدا و ایثارگران برویم و از نزدیک بیشتر با مشکلات آنان با خبر شویم. اتفاقا در دیدار با مقام معظم رهبری دیدم ایشان به این صحبت اشاره کرده و ابراز رضایت کردند که چنین حرفی زده شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما شناخته شده به نام امام خمینی و مقاوم معظم رهبری است و ما هر چه داریم به برکت وجود این بزرگان است، بیان داشت: مقام معظم رهبری ابتدای مسئولیتم چند نکته را متذکر شدند که من به آنها مختصرا اشاره خواهم کرد.و آن نصایح این بود که سفارش اکید کردند نگذارید بنیاد سیاسی شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: موضوع دیگری که مورد توجه ایشان بود دیدار و حضور در منازل ایثارگران و خانواده شهدا بود و ایشان گفتند هر زمان که رفتید سلام و تشکر مرا نیز ابلاغ کنید.

وی با بیان اینکه من به دوره های پیش از خودم هیچ انتقاد و یا حرفی ندارم و هر کسی با سلیقه خاص خودش عمل کرده، افزود: ما برنامه هایمان را برای یک دوره چهار ساله با اهداف کوتاه، میان و بلند مدت تعریف کرده ایم.

شهیدی محلاتی گفت: یکی از مشکلات عدم اجرای قانون جامع ایثارگری بود که رییس جمهور پس از سالها تصویب این طرح اجرای آن را ابلاغ کردند.

وی همچنین در زمینه اشتغال زایی جامعه هدف به خصوص برای فرزندان شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: به استانداران تاکید کردیم که با توجه به 25 درصد سهمیه اشتغال این خانواده ها باید از فرزندان ایثارگران استفاده شده و خودمان نیز در بنیاد شهید از همکارانی که سی سال خدمت کرده بودند خواستیم بازنشست شده تا امکان پذیرش نیروی جوان فراهم شود. افراد مامور در بنیاد نیز به ارگان های مربوطه خود فرستاده شدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در پایان اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جدید نیز به یاری ما بیایند تا بتوانیم خدمات بیشتری به خانواده ایثارگران ارائه دهیم زیرا مهمترین وظیفه ما نشر فرهنگ جهاد و مقاومت است.

در پایان سخنرانی حجت الاسلام شهیدی محلاتی تعدادی از نمایندگان از جمله محمد کوثری نکاتی را در زمینه بهبود مسائل خانواده شهدا و ایثار گران مطرح کردند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس