کد خبر 298655
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات گفت: ایران به طرح اقدام مشترک پایبند بوده است و گفتگوهای 1+5 و ایران در مسائل فنی تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سایت وزارت خارجه آمریکا نوشت: "جن ساکی" در مورد درباره مجاز بودن دو شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک برای فروش قطعات هواپیما به ایران گفت: در این مورد دیدگاه بخصوصی ندارم ولی ما از نزدیک با وزارت خزانه داری در ارتباط هستیم و شما را برای هر گونه تحلیل، به آنان ارجاع می کنم. 

ساکی درباره گفتگوهای وین هم گفت پیش از شروع سفر، گزارشی در این خصوص ارائه شده است ولی می‌خواهم مسائل به روز شده فنی را نیز به اطلاع شما برسانم. دیشب نشست داخلی بین کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک برگزار شد. ظریف وزیر (امور خارجه ایران) و اشتون (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نشست شام عادی خود را که در هر نشست برگزار می شود، برگزار کردند. نشست دیگری نیز فردا برگزار می شود.

وی گفت همانطور که در گزارش خلاصه نیز گفتیم و اکنون نیز بر آن تاکید می کنم، ما در این خصوص با چشم باز عمل می کنیم و به خوبی از چالش های پیش رو آگاه هستیم. همانطور که می دانید کارشناسان در هفته های اخیر با همدیگر در وین دیدار کردند و می‌توانیم نقاط توافق را ببینیم ولی این را نیز می دانیم که باید اختلاف های موجود نیز کم شوند. گروه اعزامی ما نیز در محل حضور دارند و به محض پایان گفتگوها، گزارشی از این نشست ارائه می‌شود.

وی گفت همانطور که گفته شده است، ایران به طرح اقدام مشترک پایبند بوده است. شکی نیست که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. گروه فنی و مذاکره‌کنندگان ما در محل این کار را انجام می‌دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس