در مراسم سالگرد شهيد مغنيه، در مرکز فرهنگي سيد الشهدا، سه نفر سخنراني کردند که مهمترين صحبت ها از زبان شيخ الاسلام شنيده شد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، شيخ الاسلام که مدتها از نزديک با شهيد مغنيه در ارتباط بوده، اگر چه در ابتدا گفت که قصد ندارد به خاطره گويي بپردازد اما در ميان صحبت هايش خاطرات زيبايي را از همنشيني با شهيد مغنيه بيان کرد.
صحبت هاي شيخ الاسلام محورهاي متنوعي داشت که مهمترينش، تلاش سرويس هاي اطلاعاتي چندين کشور براي دستگيري و شهادت مغنيه بود که سالها به نتيجه نرسيد. او به ذهن فعال و زيرک او اشاره کرد که در بيست سالگي توانسته بود به تشکيلات عرفات در فلسطين نفوذ کند و مورد مشورت عرفات قرار بگيرد.
سخنران مراسم به زبانهاي مختلف شهيد مغنيه هم اشاره کرد و گفت که او به زبانهاي فارسي، انگليسي و فرانسه به غير از عربي مسلط بود و فارسي را بدون لهجه صحبت مي کرد. شهيد مغنيه گذرنامه ايراني هم داشت و سفرهاي زيادي به ايران مي کرد. در هر سفر هم به زيارت امام رضا عليه السلام مي رفت و به ايشان و حضرت معصومه(س) ارادت زيادي داشت. ارادت او به حضرت رقيه هم مثال زدني بود و اين شيفتگي تا آنجا ادامه پيدا کرد که در شب شهادت حضرت رقيه به زيارت ايشان رفت و در ميان ايرانيان به عزاداري پرداخت و از غذاي نذري آن شب هم خورد. فرداي آن شب بود که به رغم همه احتياطات امنيتي، با خباثت نيروهاي امنيتي عربستان و اردن، ماشيني که در آن بمب جاسازي شده بود در کنارش منفجر شد و او را به ملکوت اعلي برد.
شيخ الاسلام تاکيد کرد: من به عنوان کسي که بارها او را از نزديک ديده بودم و شناخت خوبي نسبت به او دارم، هنوز هم در عجبم که چگونه توانستند او را به شهادت برسانند و تنها دليلي که به ذهنم مي رسد اين است که ظرف وجودي او پر شده بود و هنگامه شهادتش فرا رسيده بود.
مشاور رييس مجلس همچنين به سفر وزير وقت دفاع کشورمان(شمخاني) به لبنان اشاره کرد که طي آن شهيد مغنيه براي اينکه شناخته نشود و بتواند به راحتي توضيحات لازم را با او ارائه دهد، پشت فرمان نشست و در نقش راننده به راحتي همه مناطق را مورد بازديد قرار داد و براي آقاي شمخاني تشريح کرد.
شيخ الاسلام پيروزي حزب الله لبنان را مرهون چند عامل دانست که يکي ايمان و اعتقاد به خدا بود و ديگري زيرساخت هاي اطلاعاتي، امنيتي و عملياتي که شهيد مغنيه آنها را براي تشکيلات مقاومت لبنان فراهم کرده بود. او همچنين به ارتباط قلبي ميان نيروهاي حزب الله لبنان با او هم اشاره کرد و گفت که خيلي کارها را همين ارتباطات قلبي و صميميت او با رزمندگان پيش مي برد.
سخنران مراسم سالگرد حاج عماد مغنيه به سفرهاي مکرر او به ايران و ديدارش با مراجع و علما و اهل عرفان قم هم اشاره کرد و اين ديدارها را در بالا رفتن سطح معنويت و عرفان او موثر دانست.
شيخ الاسلام گفت: او هميشه از منصب و عنوان فراري بود و فقط در اين اواخر به خاطر اصرار سيد حسن نصرالله، در شوراي مرکزي حزب الله عضو شد تا پشتيبان او باشد.
مشاور رييس مجلس در ادامه سخنانش به خاطره جالبي از زيرکي هاي او اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ سي و سه روزه که شهيد مغنيه به همراه سيد حسن نصرالله براي تشکر از مسئولين و مردم به تهران آمده بودند، به همراه هم به منازل مقامات مي رفتيم و ديدارهايي انجام مي شد. در پايان اين ديدارها، وقتي که ميزبان ابراز علاقه مي کرد تا با مهمانان عکس يادگاري بگيرد، حاج عماد زرنگي مي کرد و دوربين را از دست آنها مي گرفت تا به عنوان عکاس، از آنها عکس بگيرد و خودش در تصاوير نباشد.
در اين مراسم همچنين «نورالدين شيرين» از فعالان حزب اللهي ترکيه حضورداشت.
نورالدين شيرين که به خاطر فعاليت هاي اسلامي و جهادي به 17 سال زندان محکوم شده و 10 سال حبس کشيده بود، از فعالان کاروان آزادي غزه به حساب مي آمد که چند سايت اينترنتي و شبکه ماهواره اي را هم مديريت مي کرد. او پشت تريبون ايستاد و به زبان ترکي استانبولي سخناني گفت که نکته مهمش تاکيد بر رهبري امام خامنه اي و پيروي بي چون و چرا از ايشان بود. او به روند شکل گيري کاروان آزادي غزه اشاره کرد و نحوه حمله نيروهاي اسرائيلي به اين کاروان را به رغم دست خالي بودنشان شرح داد. از ترس اسرائيلي ها در هنگامي گفت که مي خواستند وارد کشتي شوند و با اينکه مي ديدند هيچ سلاحي در ميان نيست اما باز هم آتش گشودند و چند نفر را شهيد و مجروح کردند.
نورالدين شيرين خود وهمه جهادگران تُرک را پيرو راه حاج عماد مغنيه دانست و گفت که در راه امام خميني(ره) و امام خامنه اي گام برمي دارند. او ادامه داد: وقتي تصوير شهيد مغنيه را در ترکيه نصب کرديم، تعداد زيادي از مردم دور آن جمع شدند و گفتند که او رهبر ماست و ما از چنين بزرگاني پيروي مي کنيم. اين حقيقت فقط مختص به شيعيان نيست و حتي اهل سنت هم اين مباني را قبول دارد.
اين فعال مقاومت و جهاد در ترکيه به 31مارس و جريان حمله اسرائيلي ها به کاروان آزادي غزه هم اشاره کرد و گفت: ما مشغول نماز بوديم که به ما حمله و به رويمان تيراندازي کردند. چند نفر از آنها که به کشتي آمدند را خلع سلاح و اسير کرديم و همين باعث شد که باز هم تيراندازي کنند. در جريان اين درگيري 4 نفر شهيد و 50 نفر مجروح شدند. خلاصه اينکه درياي مديترانه مثل کربلا شده بود.
او در پايان صحبت هايش از يک آرزوي ديرينه همه مسلمانان و شيعيان صحبت به ميان آورد و گفت: اميدواريم يک روز، نماز جمعه را به امامت امام خامنه اي در کنار مسجد الاقصي بخوانيم.
حاج سعيد قاسمي هم سخنران پاياني مراسم بود که به تاثيرات کلام امام راحل در شخصيت شهيد مغنيه پرداخت و بخش زيادي از سخنانش را به مسائل داخلي کشورمان اختصاص داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس