کد خبر 297731
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه روند سیاسی در عراق در آستانه فروپاشی و شکست قرار دارد نسبت به تقسیم عراق هشدار داد.

به گزارش مشرق، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، اعلام کرد: عراق امروز با خطر بزرگی روبرو است؛ خطری که وحدت عراق را تهدید می‌کند و ما امیدواریم که آنچه در ‌آینده برای عراق پیش می‌آید با تصویری که اکنون پیش روی ماست تفاوت داشته باشد اما ما باید با مسائل و رویدادها به درستی تعامل کنیم.

وی ادامه داد: عراق امروز شاهد نوعی بی‌ثباتی است و تروریسم در مناطق غربی کشور گسترش یافته شهرهای عراق از سلطه دولت خارج شده و تروریست‌ها علنا فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند. در عراق هیچ عقیده‌ای به دموکراسی یا پذیرش دیگری وجود ندارد و همچنان فرهنگ حکومت فراگیر در عراق غالب است؛ فرهنگی که مانع از اجرای قانون اساسی شده و عراق را به سوی تقسیم شدن می‌راند.

بارزانی در ادامه در خصوص روابط میان اهل سنت و شیعه نیز گفت: متاسفانه این درگیری‌ها از گذشته وجود داشته و همچنان نیز شاهد درگیری‌ها هستیم. کما اینکه در منطقه دیالی و بعقوبه شاهد عملیات‌هایی برای پاکسازی‌های مذهبی و نیز اقداماتی ناقض حقوق بشر از سوی دو طرف بوده‌ایم.

درباره وضعیت سوریه نیز بارزانی اعلام کرد که به عقیده من سوریه روز به روز بیشتر شاهد تقسیم و تجزیه است و بعید می‌دانم که سوریه به اوضاع قبل از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور بازگردد یا حداقل این مساله بسیار دشوار است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس