کد خبر 297428
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۷

اولین برنامه 90 در سال جدید با مرور بازیهای لیگ قهرمانا آسیا و هفته بیست و هشتم لیگ برتر و نیز بازیهای دسته یک شبی ارام را پشت سر گذاشت.

گروه ورزشی مشرق - اولین برنامه نود در سال 93 پنجشنبه 14 فروردین از ساعت 23:10 دقیقه روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

سوال پیامکی این هفته برنامه نود به بهترین گل سال 92 اختصاص یافته بود:
 
1.گل کریم انصاری فرد به الاتحاد
2.گل اندرانیک تیموریان به بوریرام تایلند
3.گل محمدرضا خلعتبری به ملوان
4. گل ووریا غفوری به استقلال
5.گل رضا قوچان نژاد به کره جنوبی
6.گل مصطفی هاشمی به تیم ملی نوجوانان آرژانتین 

عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه با اشاره به آخرین برنامه سال گذشته و تلاش مردمی برای ایجاد فشار رسانه‌ای برای آزاد سازی مرزبانان ربوده شده ایرانی از مسئولان هم خواست تا همپای مردم پیگیر وضعیت سربازهای ایران اسلامی باشند.

سپس صحنه هایی از دیدار تیم های استقلال - الجزیره، فولاد - بنیاد کار، تراکتور سازی - العین و سپاهان - الاهلی و حاشیه ها و مصاحبه های مربیان تیم ها پخش شد و بعد آماری از دیدار نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به تصویر کشیده شد.

هدایت ممبینی کارشناس داوری برنامه بود که در مهم ترین و بحث برانگیزترین صحنه این هفته نظر خود را اعلام کرد و خطای علی کریمی روی غلامرضا رضایی را در دیدار فولاد - تراکتورسازی پشت خط دید و پنالتی ندانست.

تمهیدات سازمان لیگ برای کاپ های قهرمانی
 

مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر مهمان تلفنی برنامه نود بود.او درباره هفته پایانی رقابت های لیگ برتر گفت: ما برای هفته آخر 4 جام را تدارک دیده ایم تا به قهرمان لیگ برتر اهدا کنیم. بازی ها حساس است و رقابت ها هم تنگاتنگ، اما پیش بینی ما این است که باید اولین جام را به تبریز ببریم، جایی که فولاد و گسترش فولاد بازی دارند.

فردوسی پور از تاج پرسید که حتی این احتمال وجود دارد که در صورت نبردن نفت و پرسپولیس و پیروزی فولاد مقابل استقلال در هفته بیست و نهم، فولاد یک هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی اش را جشن بگیرد که تاج گفت: این پیشنهاد خوبی است و در جلسه فردای سازمان لیگ مورد بررسی قرار می گیرد اما در حال حاضر تدارکی برای این اتفاق ندیده ایم.

تاج در ادامه گفت: هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر را به نام مرزبانان گروگان گرفته شده نامگذاری کرده ایم، آنها 5 نفر نیستند بلکه کل ایران هستند و ما حتی بازی هفته آخر لیگ دسته اول را هم با همین عنوان نامگذاری خواهیم کرد. 
 
دعوایی که خون ریزی نداشته باشد دعوا نیست!
 
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ماجرای درگیری رضا حقیقی و پیام صادقیان در دیدار دوستانه نفت و پرسپولیس گفت: دعوایی در کار نبوده است.  
محمد پنجعلی وقتی با تعجب خبرنگار نود مواجه شد عنوان کرد: از بدن هیچ کس خوبی نیامد. دعوایی هم که در آن خون ریزی نداشته باشد نمی توان به آن دعوا گفت.  
 
پست جدید برای فرزند آقای رئیس!
 
فرزند خوش تیپ حبیب الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران که به گفته پدرش به خاطر خوش تیپی در هیئت فوتبال استان تهران پست گرفته است، یک پست جدید دریافت کرده و به واسطه آن در بازی های لیگ برتر کنار زمین می ایستد. پست جدید فرزند آقای رئیس مدیا آفیسری هیئت فوتبال است.  
 
مهمان ویژه این هفته برنامه نود

به گزارش مشرق، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم فوتبال نفت تهران مهمان ویژه این هفته برنامه نود بود و گفت: اصالتاً خرم آبادی هستم و جزو بازیکنان شهرستانی به شمار می آیم. برای رسیدن به فوتبال سختی های بسیاری کشیدم. سال اولی که به تهران آمدم خوابگاه نداشتم و شب ها برای اینکه جای خواب داشته باشم کاری پیدا کردم که جای خواب به من بدهند اما بماند که چه سختی هایی کشیدم.
 
بیرانوند در ادامه افزود: به نظر من گل غفوری به استقلال زیباترین گل سال گذشته بود نه به خاطر اینکه بخواهم از هم تیمی خود دفاع کنم بلکه گل او واقعاً زیبا بود.
 
وی همچنین در خصوص ماجرای قلیان گیت تیم ملی امید خاطرنشان کرد: ماجرای قلیان گیت خیلی به تیم ملی ضربه زد. من واقعاً خبر ندارم که چه اتفاقی افتاد اما در آستانه مسابقات آسیایی به تیم ملی ضربه بزرگی زد.
 
تصاویری از بازی های بیرانوند پخش شد و وی درباره آنها توضیحاتی ارائه داد.

بیرانوند متولد 1371 بوده و متاهل است و عنوان کرد که زود ازدواج کرده و فرزندی یک سال و نیمه دارد. دروازه‌بان جوان تیم نفت که پرتاب‌های خوب دستش مورد توجه فردوسی‌پور قرار گرفته بود گفت که می‌تواند توپ را تا فاصله 80 متری هم پرتاب کند.

وی در مورد قرارداد داخلی خود با پرسپولیس گفت: من با نفت بودم و بدون هماهنگی به پرسپولیس رفتم و البته این ناهماهنگی ضرر زیادی به من زد.

بیرانوند ضمن تشکر از اعتماد یحیی گل محمدی عنوان کرد با سوشا مکانی هیچ مشکلی نداشتم و امیدوارم به جام جهانی بروم. بیرانوند تأیید کرد که فدراسیون از وی پاسپورت خواسته است.

گزارش نود تا نود
به عملکرد بازیکنان خارج از کشور پرداخته بود. در این میان عملکرد دانیال داوری، قوچان نژاد در لیگ انگلیس، اشکان دژاگه بازیکن تیم فولام در لیگ برتر فوتبال، مسعود شجاعی در لیگ اسپانیا، علیرضا جهانبخش در لیگ هلند و سردار آزمون در لیگ روسیه، اسماعیل زاده و علیرضا حقیقی در لیگ پرتغال، بیت آشور در تیم ونکوور، جواد نکونام در تیم الکویت مورد بررسی قرار گرفت.
 
سردار آزمون: پیشنهاد آرسنال بسیار جدی است
 
به گزارش مشرق، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال روبین کازان روسیه در گفتگوی تصویری با برنامه 90 در مورد پیشنهاداتی که از باشگاه‌های اروپایی دارد گفت: من از چهار باشگاه بارسلونا اسپانیا، یوونتوس و میلان ایتالیا و آرسنال انگلستان پیشنهاد دارم که برای بارسلونا آن مشکل (ممنوعیت خرید و فروش بازیکن) پیش آمد و حضورم در آن تیم منتفی شد. در حال حاضر هم پیشنهاد میلان و آرسنال خیلی جدی است که امروز هم با باشگاه صحبت کردند.

وی با بیان اینکه همه تلاشش این است که در 7 بازی باقیمانده عملکرد خوبی برای تیمش ارائه کند، در مورد پیشنهاد 2 میلیون پوندی آرسنال یادآور شد: خیلی خوشحالم که چنین پیشنهادی از باشگاه آرسنال دارم. پیشنهاد این باشگاه انگلیسی جدی است اما الان همه فکرم عملکرد خوب در تیم روبین کازان است.

مهاجم ایرانی تیم فوتبال روبین کازان روسیه همچنین تاکید کرد: برای انتقال به تیم بعدی‌ام، نظر باشگاه شرط اصلی است. درحال حاضر هم در تیم روبین کازان فیکس هستم و خوشبختانه در بازی گذشته گل هم زدم. البته کارشناسان فوتبال در روسیه اعلام کردند که یک پنالتی در آن مسابقه روی من انجام شد که داور آنها را نگرفت. من در موقعیت گل قرار داشتم که بازیکن حریف از پشت پیراهنم را کشید.

وی در مورد اینکه آیا حضورش در تیم‌های اروپایی در احتمال همراهی‌اش با تیم ملی در جام جهانی تاثیرگذار است؟، خاطرنشان کرد: این موضوع درست است اما همه چیز به نظر کارلوس کی‌روش بستگی دارد. ایشان هر چه صلاح بدانند و من به نظر ایشان احترام می‌گذارم. خیلی دوست دارم به تیم ملی در جام جهانی کمک کنم و تمام فکر حضور در جام جهانی است.

گزارشی از لیگ یک فوتبال که به هفته پایانی رسیده و بسیار حساس شده است و حواشی آن به نمایش گذاشته شد. فردوسی‌پور با اشاره به شانس بالای تیم نفت مسجد سلیمان برای صعود به لیگ برتر در خصوص حواشی پیش آمده برای این تیم از کسر امتیاز تا ماجرای میزبانی این تیم صحبت کرد.
 
بهروان: مسجد سلیمان امکانات لیگ برتری شدن ندارد
 
مسئول برگزاری مسابقات فوتبال کشور در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: آنچه که ما گفته ایم الزاماتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده است و AFC روی امکانات ورزشگاه های ما نیز خیلی زوم کرده است. تیم نفت مسجد سلیمان هم تیم خیلی خوبی است اما استانداردهای لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارند.  
 
غلامرضا بهروان همچنین خاطر نشان کرد: اولین موضوع ورزشگاه، رختکن ها و نور ورزشگاه است که قابل ترمیم است. اما یک نکته مهم در خصوص این تیم عدم وجود هتل در این شهر است. آنها می گویند دانشگاه آزاد ما خوابگاه دارد. مگر می شود تیم ها را در خوابگاه دانشگاه اسکان داد. اگر تیمی طرفداران بسیاری داشت این تماشاگران را کجا می خواهند اسکان دهند؟
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: به ما خبر رسیده که بودجه ای به مسجد سلیمان اختصاص یافته تا وضعیت خود را مشخص کنند. نظر ما این است که مسئولان این تیم با فدراسیون فوتبال نیز مشورتی داشته باشد که ما بگوییم کدام بخش از ورزشگاه را ترمیم کنند تا به استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا دست یابند. 

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی و نظری مدیر عامل باشگاه مسجد سلیمان
روی خط تلفنی برنامه آمدند و در خصوص وضعیت این تیم صحبت هایی ارائه کردند.

جلیلی در این باره گفت: از ما ممنونم که به دنبال شفاف سازی هستید و از مسئولان میخواهیم طوری حرکت کنند تا هیچگونه شائبه ای بوجود نیاید و ما نیز تلاش می کنیم بهترین نتایج را در لیگ بدست آوریم.

وی در خصوص بحث هتلی که بهروان عنوان کرد خاطرنشان کرد: ما مشکل هتل نداریم و حتی هتل بین المللی داریم و از آقای بهروان می خواهم این بحث را مطرح نکنند.



نظری نیز گفت: ما صحبتمان این است که چرا در آستانه صعود ما به لیگ برتر از ما کسر امتیاز شد، تا حدودی مشکلات ورزشگاه مسجد سلیمان را برطرف کرده ایم.

بهروان در مورد کسر امتیاز گفت: این موضوع ارتباطی به ما نداشته و مربوط به کمیته انباطی است و ما در خصوص برطرف کردن مشکلات ورزشگاه صحبت کردیم.

علی حنطه سرمربی ابومسلم مشهد روی خط تلفنی برنامه آمد و در مورد حواشی دیدار ابومسلم و آلومینیوم هرمزگان در لیگ دسته یک که ناتمام ماند صحبت هایی ارائه کرد.



ابراهیم میرزابیگی ناظر بازی ابومسلم و آلومینیوم روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره این بازی گفت: مسئولان تیم بازیکنان ابومسلم را بیرون کشیدند، شروع این جریانات نیز از سوی حنطه بود و وی بازیکنان را از زمین بیرون کشید. اما حنطه به شدت این امر را تکذیب می کرد و درخواست داشت این بازی یا تجدید شود یا از همان زمان قطع بازی که نتیجه 2-0 به سود الومینیوم بود ادامه پیدا کند.

در آخرین تماس تلفنی هم سرمربی البدر بندرکنگ هم روی خط آمد و اعلام کرد اگر ابومسلم به پاس همدان حاضر به بازی نشود تیم ما سقوط می کند و فردوسی پور اعلام کرد با شناختی که از خداداد عزیزی داریم این موضوع بعید است.

پاسخ نظرسنجی:

در پایان برنامه 30 درصد از شرکت کنندگان به گل آندرانیک تیموریان و 25 درصد به گل ووریا غفوری رای داده بودند.

نخستین برنامه نود سال 93 ساعت 2:41 بامداد جمعه به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام مرسی از این سرعت عمل یه سایتی پیدا کردم برنامه دیشب رو کامل دانلود کردم گفتم واسه دوستان نیز اطلاع بدم www.90tv3.ir از سایت خوبتنو ممنونم عالیییییییییی بود
  • ابراهیم ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام.عالی بود.ممنون
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    بیراوند میث تواند یکی از در وازه بانان موثر ایران باشد و نام خود را مثل حجازی و عابد زاده مانده گار کند یکی از حسن های خوبی بیراوند یاد کردن از مربیانی بود که برایش زحمت زیادی کشیدن از ان جمله آقای کمپانی و فریادشیران و میرزاپور که قابل تحسین است .اینک اگر تلاش و سخت کوشی فریادشیران نبود شاید نفت و بیراوند اینجا نبودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس