کد خبر 296975
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

کودک شش ساله در کمپ غدیر مشهد عصر دیروز دچار سگ گزیدگی شد و انتشار خبر مبنی بر قطع عضو این کودک توسط شهرداری منطقه 7 مشهد، آتش نشانی شهرداری مشهد و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تکذیب شد.

به گزارش مشرق، امیر حسین معینی و محسن محمدی، دو کودک حادثه دیده با تزریق واکسن هاری و دریافت سرم مورد مداوا قرار گرفته و هم اکنون در سلامت به سر می برند.

عیادت مصدوم سگ گزیده در کمپ غدیر

سخنگوی شهرداری منطقه 7 مشهد با تکذیب خبر قطع دست انگشتان کودک سگ گزیده در کمپ غدیر مشهد گفت: این کودک هم اکنون تحت مراقبت در بیمارستان قرار دارد و دستش قطع نشده است.

محمد رضا حسن پور اظهار کرد: صبح امروز از پسر بچه ای که دچار گزیدگی سگ شده بود عیادت شد و این پسر دچار قطع عضو نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه شهرداری در حاشیه شهر قرار دارد و سگ های ولگرد در آن وجود دارد گفت: در سال گذشته هزار قلاده سگ در منطقه مهار شدند که 60 قلاده از این حیوان در کمپ های این منطقه جمع آوری شد.

سخنگوی شهرداری منطقه 7 مشهد با تکذیب خبر قطع دست پسر بچه ای که سگ گاز گرفته بود توضیح داد:عصر دیروز در حالی که یک خانواده تهرانی در بیرون از کمپ بابا قدرت مشهد چادر زده بودند؛ پسر بچه این خانواده برای بازی به داخل کمپ وارد می شود.

وی ادامه داد: این خانواده بی توجه به عدم حضور فرزندشان ساعتی را می گذرانند و در زمان حادثه برای رفع این حادثه ماموران آتش نشانی مستقر در کمپ بچه را نجات می دهند.

حسن پور افزود: کودک به بیمارستان امدادی منتقل می شود و تحت مداوا قرار می گیرد و شهرداری با اینکه مسئولیتی در قبال این حادثه نداشت اما خانواده این کودک را در محل مناسبی اسکان داده است و هزینه درمان را نیز متقبل شده است.

سخنگوی شهرداری منطقه 7 مشهد از زائران درخواست کرد که در مراقبت از فرزندانشان دقت بیشتری داشته باشند و ابراز امیدورای کرد که به خاطرغفلت حوادثی از این دست تکرار نشود.

دو سگ ولگرد صبح امروز مهار شدند

در پی اعلام این خبر در برخی رسانه ها مبنی بر قطع دست انگشتان یک پسر بچه  مدیر حوزه یک آتش نشانی مشهد نیز این خبر را تکذیب و اظهار کرد: دو سگ ولگرد صبح امروز مهار شدند.

ابوالفضل تیموری گفت: ساعت 15 و 10 دقیقه دیروز با اعلام بیسیم کمپ غدیر گازگرفتگی پسر بچه شش ساله در این کمپ پیگیری و کودک به با اقدامات اولیه به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد.

مدیر حوزه 3 آتش نشانی مشهد افزود: این خانواده زائر در بیرون کمپ غدیر اتراق داشتند و پسر بچه برای بازی وارد کمپ شده بود.

وی تاکید کرد: به گفته شاهدان عینی ماجرا پسر بچه به سمت این سگ سنگ پرتاب کرده و حیوان عصبانی شده به وی حمله کرده است.

تیموری گفت: آتش نشانی فقط یک بچه را در این حادثه نجات داد که البته جراحت وارد به او عمیق بوده است.

مدیر حوزه 3 آتش نشانی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با پیگیری آتش نشانان مستقر در کمپ صبح امروز دو قلاده سگ ولگرد در این کمپ در خواب غافلگیر شده و جمع آوری شدند.

همچنین در تماس با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر این حادثه تایید، اما قطع عضو کودکان تکذیب شد.

کودکان واکسن و سرم ضد حاری دریافت کردند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر اینکه این دو کودک که یکی دچار دست گزیدگی و دیگری دچار دست و پا گزدیگی بودند واکسن حاری دریافت کردند اعلام کرد: امیر حسین معینی کودکی که از ناحیه پا صدمه دیده بود سرپایی مداوا و واکسیناسیون دریافت و گزارش آن به دانشگاه تهران ارسال شد.

همچنین در این حادثه کودک دوم با نام محسن محمدی به خاطر جراحت عمیق تر و اینکه دست و پا گزیده شده بود؛ علاوه بر  واکسن، سرم ضد حاری نیز دریافت کرد و گزارش وی به دانشگاه دکتر بهشتی ارسال شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هر دو کودک تحت مداوا قرار گرفته و هیچکدام دچار قطع عضو نشده اند.

گفتنی است،در حال حاضر محسن محمدی در بیمارستان امدادی بستری و کماکان تحت مراقبت قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    بارک آلله در خواب سگها را غافل کرده اند !!!خیلی کاره که در خواب سگها را بتوانی غافلگیر کنی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس