در روزهای اخیر یهودیان ساکن در سرزمین های اشغالی فلسطین، در حالی سالگرد کشتار ایرانیان به دست ملکه استر را جشن گرفتند که این عید کهن یهودی به حاشیه ای ویژه از برای بروز درگیری یهودیان مذهبی و سکولار مبدل شده بود.

به گزارش مشرق، پوریم (Purim) یا به تعبیری بهتر عید کشتار ایرانیان، همواره به عنوان یک عید ویژه در تقویم عبری یهودیان دنیا مطرح بوده و هست؛ یکی از رسوم این عید برای یهودیان در سراسر دنیا پوشیدن لباس مبدل می باشد، لباسی که این روزها مستمسکی از برای فحاشی یهودیان سکولار به مذهبی های ساکن در سرزمین های اشغالی شده است.



بر این اساس از آنجا که در اسراییل، یهودیان مذهبی معمولا به خدمت سربازی نمی روند، یهودیان سکولار با ترسیم کاریکاتوری به مناسبت فرا رسیدن پوریم به این موضوع اعتراض نموده و از لباس ارتش به عنوان لباس مبدل پوریم از برای یهودیان مذهبی ساکن در سرزمین های اشغالی تعبیر نموده اند.

در کاریکاتور می توانید دو پدر و پسر را ببینید، پدر سرباز به پسرش گوشزد می کند که به راه مذهب نیامده و همچون یهودیان افراطی نباشد و پدر مذهبی به پسرش درباره خدمت به ارتش تذکر می دهد و این در حالی است که هر دو پدر در کاریکاتور به فرندانشان یادآوری می کنند که این فقط لباس مبدل برای جشن پوریم است.


جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.

واقعه تاریخی؛ هولوکاست ایرانیان به دست یهودیان

در زمان خشایارشاه، یهودیان جزء اقلیت های مذهبی ایران بودند و همواره سعی در نفوذ در دربار شاه ایران داشتند. هامان صدراعظم خشایارشاه بدلیل نافرمانی یهودیان از دستورات و قوانین پادشاهی، از عدم پرداخت مالیات و سرپیچی از فرمان پادشاه این قوم ابراز نگرانی می کند و پادشاه را در جریان توطئه های یهودیان قرار می دهد و  از پادشاه می خواهد تا پیش از آنکه این قوم علیه تاج و تخت شاه اقدامی کنند، با توطئه این قوم مقابله کند.

مردخای رهبر یهودیان آن زمان ایران سرانجام با دسیسه های فراوان و فرستادن یکی از دختران یهودی به دربار، او را جانشین شهبانوی ایران که به جرم سرپیچی از دستور گستاخانه خشایارشاه برای نمایان کردن زیبایی های خود برای حاضرین در دربار شاه برکنار شده بود، می کند.



 مردخای و استر

نقاش: آرنت دی گلدر (قرن 17)


با ورود "استر" دخترک جوان زیباروی یهودی به دربار، مردخای به راحتی نقشه های شوم خود را بوسیله استر و اغوای شاه ایران اجرا می کند. هامان نیز شاه را از توطئه مردخای آگاه می سازد و پادشاه دستور بر دار کردن مردخای را صادر می کند. اما استر که به شدت بر روی شاه سست عنصر تسلط یافته بود، با خائن جلوه دادن هامان و اینکه وی توطئه کشتن شاه را در سر دارد، هامان را بر دار می کنند.




وشتی، شهبانوی ایرانی
وشتی از دستور خشایارشاه برای نمایان کردن زیبایی هایش برای مهمانان شاه خودداری کرد و به دست جلاد شاه کشته شد


نقاش: ادوین لانگ (قرن 19)


توطئه استر و مردخای با کشتن هامان پایان نمی پذیرد و  آنها حکم قتل هر 10 پسر هامان را نیز از پادشاه ایران می گیرند و در قدم بعدی 10 پسر هامان نیز کشته می شوند.

اوج دشمنی یهودیان با ایرانیان پس از کشتن هامان و 10 پسرش آنجا بیشتر آشکار می شود که استر و مردخای با کشته شدن پسران هامان نیز راضی نشده و اجساد آن ها را در شهر بر دار می کنند تا میان ایرانیان رعب و وحشت ایجاد کرده و ناگفته سرنوشت دشمنان و مخالفان یهودیان را به نمایش بگذارند.

هامان به جز این 10 پسر، یک فرزند دختر نیز داشت که پیش از کشته شدن، خود کشی می کند.

کشتار نیمی از جمعیت ایران

پس از کشتن هامان، یهودیان مهاجر ساکن در ایران که اینک در دربار نیز راه یافته بودند، به هجوم به شهرهای ایران، دست به قتل عام گسترده ایرانیان می زنند. در 127 استان ایران آن زمان، طی دو روز بیش از 77 هزار ایرانی - و به روایتی دیگر 500 هزار نفر - کشته می شوند.

در کتب مربوط به یهودیان از جمله کتاب استر، یهودیان به کشتار 80 هزار ایرانی اعتراف می کنند اما محققان مستقل این رقم را تا 500 هزار نفر ذکر کرده اند.

در آن زمان ایران نزدیک به 800 هزار نفر جمعیت داشته و با احتساب 500 هزار نفر، بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران به دست یهودیان قتل عام می شوند.

در مجموع به نظر می رسد که این قسم اعتراضات و این قبیل مبارزات در ظاهر تایید کننده دو دستگی و تفرقه میان یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین است، اما شاید بتوان در تفسیری متفاوت این گونه درگیری ها را به نوعی زمینه سازی از برای بازگشت آبرومندانه ی یهودیان به کشورهای اصلی و مرجع خود دانست و به گونه ای برائت جویی ایشان از جنایات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی را در مقام آینده نگری دانست و در بیانی جامع خود زنی یهودیان را متصور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 50
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    55 7
    مرگ بر صهیونیست و اسراعیل
    • سوگند IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 4
      اگه املا نوشتن بلد نیستی ننویس بیسواد اسرائیل نه اسراعیل
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    31 4
    یهودیان ایران هم همین تفکرات را دارند"ولی ترس من از آن یهودیانی است که از سال 55 مسلمان شدند مثل...
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      مثل کی؟
    • علی ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      1 0
      لطفا کمی مطالعه کنید بعدا غلط گیر شوید👍👍👍👍
  • اسمال ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    41 6
    به امید خدا دراینده نزدیک انتقام همه اجداد جان باختمون در این جنایت ضد بشری را از این صهیونیست های پلید خواهیم گرفت
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    22 30
    چه جالب یهودی ها هم مثل ما ایرانی ها مذهبی های افراطی شون رو مسخره می کنند! درود بر اعتدال گرایان در ایران و اسراییل!
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      6 1
      اشتباه + شد
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    18 20
    درود بر اعتدال گرایان در هر نقطه از جهان! درود...
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 31
    ملت يهود مديون كوروشو خشايارشا است.انها ايراني بودن.پس چرا دشمنی?صلح بهترینراه حل است
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    39 8
    دلم میخواست میزدم نسلشون رو منقرض میکردم پاشون به هرجایی بازمیشه ویرانی به دنبالش میاد ازطاعون خطرناکترهستند این صهیونیستها.
  • mostaf ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    23 0
    لطفا منابع خود را اعلام نمایید.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    18 5
    همه تاریخ اینا فتنه و دسیسه است
  • مهدی از قم ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    26 3
    این کار استر تبدیل شده است به یک استراتژی یا دکترین برای قوم یهود به نام کرشمه استر.شما نگاه کنید به تاریخ این قوم متوجه میشوید چون تعدادشان کم است برای کسب قدرت خودشان را به نوک هرم قدرت امپراتوری ها میرساندند و دولتی در سایه تشکیل میدادند و از هر روشی هم استفاده میکردند تا به اهدافشان برسند الان هم اگر صحنه ای سیاست امریکارا رصد کنید میبینید هر سیاست مداری مجبور است این قوم مخوف را راضی نگاه دارد واقعا قران به حق در 1400سال قبل گفت این قوم با مسلمانان خوب نمیشوند
  • بردیا ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    30 12
    سلام .به نظر من قبر این دوتا اشغال یهودی استر ومردخای رو در خراب کنیم تا حساب کار بیاد دستشون.قبر اینها در همدان هست
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      2 0
      یا نمی فهمی و یا خودت یهودی هستی، چون با خراب کردن قبرشون جنایاتشون هم فراموش میشه، بهتر بیشتر اطلاع رسانی بشه تا همه بدونن اینها چکار کردن
  • بردیا ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    22 12
    سلام .به نظر من قبر این دوتا اشغال یهودی استر ومردخای رو در خراب کنیم تا حساب کار بیاد دستشون.قبر اینها در همدان هست
    • بنده خدا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 1
      تفکر داعشی
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    20 5
    خدمت دوستانی که الان میان میگن توهمه کی؟ کجا؟ کی گفته؟!! باید عرض کنم...کتاب "طومار استر" فصل 9 آیه 15 میگه در پایتخت ایران 500 نفر و در شوش 300 نفر را کشتیم و در آیه 16 میگه در سایر ولایت ها 77هزار نفر رو کشتیم...این کتاب برای یهودیان مقدس و معتبر شناخته میشه...لطفا دوستان بی مطالعه شبهه ایجاد نکنن
  • پدرام ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    20 5
    بله به خاطر همینه که ما سیزده را به در میکنیم , به یاد اون 77 هزار ایرانی که در روز 13 فروردین اواره شدن ما هم ساعاتی را در طبیعت میگذرانیم . اما خودمون دلیلشو نمیدونیم!!
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 14
    بعید میدانم
  • اهوازی ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    20 6
    تنها راه کشف حقیقت حفاری باستانشناسی بنای استر و مردخای ملعون است.
  • اهوازی ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    27 6
    باید برای یادبود شهید هامان و 500 هزار ایرانی مظلوم و مقتول که حتما بسیاری از آنها زن و کودک بودند هر ساله مراسمی برگزار شود.
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    24 6
    یه کم عجیب غریب به نظر میرسه ولی در هر صورت مرگ بر صهیونیست
  • sed mehdi ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 4
    سلام لطفا به موضوع اصحاب رس و روایت امیر المومنین (ع) مراجعه کنید
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    22 10
    اگه این داستانتون درسته چرا اجازه دادین هنوز مقبره این دوتا ملعون پابرجا باشه، خوب اگه نمیترسین ازشون با بلدوزر صافش کنید تا دلمون خنک بشه
    • ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 0
      چون افراطی نیستیم
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    26 6
    ان شاالله با ظهور نزدیک منجیمون انتقامشون رو میگیریم...
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    16 5
    برای جنگ با صهیو نیست امده ایم لحظه شماری می کنیم
  • پریسا ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    25 6
    بردیای عزیر تا همین دو سال پیش گور اندو گوربگورشده یعنی استر ( هدسه ) و مردخای ملعون زیارتگاه یهودیان بود و تابلوئی هم سر درش بود بنام زیارتگاه استر و مردخای و یهودیان میرفتند و قاتلان ما را زیارت میکردند و ما براشون تابلو هم زده بودیم همین دو سال پیش بود که به همت عده ای از جوانان غیور ایران که در انجا اعتراضاتی کردند ان تابلوی کذائی برداشته شد خراب کردن پیش کش اجازه نباید داد که انجا زیارتگاه شود مگر اینکه قبر هیتلر هم برای کسانی که انرا میخواهند زیارتگاهشان باشد تابلوی زیارتگاه هیتلر سر درش نصب کنند .رذالت این قوم را حدی نیست .
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    23 10
    آخه چطور ممکنه عده ایی کم مهاجر یهودی نصف جمعییت ایران را بکشند؟؟؟ و مردم ایران هم نتوانند مقابله کنند؟؟؟ پس دولت ایران و لشکر عظیمش که نصف دنیا را در آن زمان دراختیار داشت چکار میکرد؟؟؟ بابا این دروغهای شاخ دار که دیدگاههای منطقی ما را در مقابل ظلم وستم صهیونیستها به مسلمانان خدشه دار و سست میکند را نگویید!!!
    • مهدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      همانطوری که الان با چند درصد جهان تمام قدرتها و دولتها و بانکهای جهان دستشونه و امریکا بقیه بهشون خدمت میکنن
  • ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    11 4
    برو کتاب های یهودی را بخوان نوشته دیگه کتاب استر
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 1
    منابع تاریخی این مقاله را درج کنید
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    10 2
    اگر ناخني از يك يهودي در گوشه اي از جهان خون بيايد تمام پكيره صهونيستم جهاني به حركت در ميآيد اما در عراق ،افغانستان و عراق تانك هاي امريكايي ،اسرائيلي و انگليسي بر تن فزندان پيامبران مي رانند ........... اگر يك كارگردان جرات كرد اين موضوع را در ايران فيلم كند؟! خودمان نمي گذاريم
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    9 7
    منابع: جشن های خودشان همان سیزده بدر که هرکس از شهر خارج شده بود زنده مانده
  • محمد22 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 1
    بايد آثار واقعي از اين جنايتكاران وجود داشته باشه تا به بچه هامون اون ها رو بشناسن
  • محمد22 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 3
    توي يك فيلم كره اي يك قهرمان زن به نام (دونگي) تاحدود زيادي همين داستان استر رو از زبان يهودي ها شبيه سازي كردند
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 1
    آرنت دی گلدر (قرن 17)و ادوین لانگ (قرن 19)
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 5
    بعید ندان قبر اینها توی همدان اول خیابون شریعتیه! من خودم همدانیم این کشتاری هم که گفته شد صحت داره اگه بعید میدونی برو بیشتر تحقیق کن
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    5 9
    از كجا معلوم داستان به همين صورت است كه شما مي گوييد و مغرضانه بيان نشده است
  • majid ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    10 4
    ناشناس احمق اگر ایرانی بودن که ایرانی نمیکشتن چشم کورتو بازکن
  • اسمال ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    12 5
    دوست گرامی اگه کمی فکر کنی متوجه حقیقت خواهی شد. میایم به زمان حال .کی الانه داره تو منطقه مسلمانان .شیعه وسنی رو به خاک و خون میکشه. جواب القاعده و تکفیری ها. که این دو بنده های زر خرید صهیونیست ها هستند . که برای کشتن و از بین بردن اسلام تو منطقه توسط صهیونیستها بوجود اومدند. حالا همین موضوع رو ببر به همون زمان. عدهای مزدور و اجیر توسط یهودی های اون زمان و داشتن بهانه و کشتن مردم عادی
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    5 5
    ناشناس عزیز کتاب های یهود پر از تحریف و آمار عجیب و غریبه . آخه کتابی که توش از حسادت خدا صحبت بشه سندیت داره !؟
    • محسن جیم IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      1 0
      اینکه راست باشه یا دروغ یک بحثه ولی اینکه هر ساله این واقعه را جشن میگیرن و خوشحال هستن نشون میده که با ایران و ایرانی مشکل دارن و از اینکه ایرانی کشته بشه خوشحال میشن.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 4
    77 هزار ایرانی چطور یکروزه آواره شدند ؟
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 8
    هرجا هر قبری باشه دلیل میشه براش هرجور افسانه پردازی بکنند !؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    5 4
    همش ابزار خود صهیونیست هاست که ادعای قدرت کنند پروتکل های صهیون هم همین جماعت بیرون دادن که بگن رو همه دولتها نفوذ دارن و هرکی میخواد به جایی برسه باید بیاد سراغ ما .
  • ماهور ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 0
    The Book of Esther 2013 این نام فیلمی است که اخیرا توسط ایالات متحده ساخته شده و در مورد همین داستانه منتها با این تفاوت که این دختره با خداوند بی واسطه صحبت میکنه و بسیار دختر دلسوز به ایران و پادشاهه از طرف دیگر هامان فقط به خاطر اینکه دخترش رو رقیبی برای استر معرفی میکنه و چند دسیسه دیگر به اعدام محکوم میشه در مجموع تحریف وحشیانه ای در اون صورت گرفته و ما اینجا نشستیم دیگران تاریخ ما رو تحریف میکنن.
  • قباد ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 3
    جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه ، چون ندیدند حقیقت ، ره افسانه زدند! بسه بابا! تا کی میخواین کشش بدین؟ تا کی زنده باد و مرده باد؟! بعد همه ش دم از نبودن صلح و پلورالیزم و دوستی و آرامش می زنین؟! یه کم به خودتون بیاین و آلت دست ماجراجویان نباشین!
  • سعید ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    10 5
    اسراییل منتظر کشتاری از سوی ما باشد
  • اهوازی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    9 4
    استر و مردخای نماد فتنه و جنبش سبز هستند.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    8 1
    این قوم سامی در طول تاریخش جز بدنامی و جنایت انجام نداده. بدترین اتفاق این است که یک سری از اینها مسلمان شده اند و از پیغمبر هم می خواهند پیشی بگیرند. با تغییر دین هیچ چیزی درست نمی شود. مهم ذات آدم است که مال شما اینقدر خراب است که درست بشو نیست. شما آنوسی ها شیطان را هم درس می دهید.
  • هاشم ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 2
    اعتدال اونه که ما هم درباره هلوکاست نظر بدیم!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    10 4
    اینقدر دوست دارم یه روز تو اسرائیل این جشن را به عزای عمومی برای همشون تبدیل کنم . به امید آنروز
  • مریم ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    9 4
    من با شما موافقم اینا از اول با مراسم ایرانی مشکل داشتند اول گفتند 13 نحس نیست و در اسلام مبارکه و...بعد که دیدند حناشون رنگ نداره و مردم میگن ما در درجه اول ایرانی هستیم بعد مسلمان حالا میخوان حس ناسیونالیستی مردم را برانگیزند که چی نرید سیزده بدر و این قصه را سر هم کردن
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 3
    اتفاقا استر و مردخاي نماد افراط و انحراف هستند.مرگ بر جريان انحرافي.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 3
    این ملعون اسرائیلیه! پرچمشو ببین!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 3
    همين الانش ايراني ها ايراني ميشكن مجيد جان دلبندم.
  • شريف ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    13 3
    تاريخ نشان ميده كه اين قوم نافش با جرم و جنايت بريده شده كه استثناء هم ندارد!!!!!.هرجا رد پاي يهود صهيونيست ديده ميشه آنجا جنگ و خونريزي است.البته اينها با دين ارتباطي ندارند.فقط از پول سرمايه داران يهودي براي ارضاي خوي وحشي گري خود استفاده ميكنند !!!!!
    • عباس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 0
      سلام درست میگی
  • مرتضی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 2
    بمیر بابا..
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 0
    مشرق چرا نظرات من را ساسنور می کنی ؟ بخدا این خیلی نامردیه
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 1
    کاش توضیح میدادید یا لا اقل منبع مطالعاتیش را می گفتید
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 1
    خدا به حق محمد و آل محمد آن کسی که نمی خواهد خوانندگان مشرق حقیقت را بفهمند لعنت فرماید.
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 6
    استر مادر داریوش پادشاه ایران است
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    اولا اثار تاریخیه 2.بوسیله همینه می تونیم این داستان هارو به نسل اینده منتقل کنیم 3چند ساله که سر در این اثار نوشته بود معبد که دو سه سال پیش برداشتن 4چند بار هم با تهدید تخریب این اثر جلو تخریب بیت المقدس رو کم کردند
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 3
    الکی میگه
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 0
    خدایش این 4 نظر در حال بررسی مال منه رسمش این نیست مشرق با این ای پی از ریشه مشکل داری ؟
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    بین حق و باطل اعتدال نیست برادر
  • آنتی صهیون ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 3
    با تشکر به خاطر یادآوری هرساله این فاجعه توسط سایت خوب مشرق. نکته مهم در این موضوع این است که ملتی که از فجایع تاریخ پند نگیرد محکوم به پذیرش دوباره فاجعه است. هیچوقت و حتی برای یک لحظه هم نباید فراموش کنیم که فرزندان استر در بین ما هستند. تعدادشان 25000 تا 40000 نفر تخمین زده می شود. خیلی از آنها آنوسی هایی که هویت ساختگی برای خودشان درست کرده اند. باید در مورد فرزندان استر مطالعه کنیم و ترفندها و نیرنگ های یهود را بشناسیم تا دوباره گرفتار فاجعه آفرینی های آنها نشویم.
  • آنتی صهیون ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 3
    پس به خاطر همین مدیون بودن بود که زمینه حمله اسکندر و چنگیز مغول را به ایران فراهم کردید؟ خودتان را مدیون خشایارشاه میدانید که در موردش فیلم 300 تحریف شده میسازید و او و ایرانیان را به شکل وحشی ها نشان می دهید؟ (شرکت فیلمسازی برادران وارنر متعلق به یهودی ها است ) . به خاطر همین مدیون بودن است که مدام علیه ما دسیسه میکنید ؟ صلح ظاهری و دسیسه و نیرنگ پنهانی روش همیشگی یهود بوده و هست. شعار یهود این است: بجنگ از راه نیرنگ
  • هرمزچرم شیر ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 2
    دوستان ، کمی دقیق تر هم می توان نوشت : یهودیانی که از چنگال حکومت بابل ( عراق کنونی ) توسط کورش بزرگ آزاد شده بودند سه دسته شدند یک دسته که امکانات مالی و زندگی خوبی در همانجا داشتند ماندگار شدند . یک دسته به سرزمین موعود یعنی فلسطین رفتند و دسته سوم به ایران آمدند تا در سایه حکومت متمدن و امن و ثروتمند هخامنشی زندگی کنند . این دسته اخیر پس از سالها زندگی در ایران و برخورداری از مهمان نوازی ایرانیان ، کارهای زشت مالی را شروع کردند ربا و احتکار و زمین خواری و نظایر آنها و هربار که یک ایرانی مورد خسارات مالی آنها قرار می گرفت و با آنها چپ می افتاد سایرین او را با گوشزد اینکه مهمان است ، از هر اقدام سوئی بر علیه یهودیان برحذر می داشتند تا اینکه کار بسیار گسترده شد و حرص و طمع یهودیان از یک طرف و تشکیل مافیای مالی از طرف دیگر کار را بر ایرانیان سخت کرد تا اینکه طاقتشان سر رفت و به دولت شکایت کردند در این هنگام هامان نامی رئیس دولت بود و در صدد سرکوب مافیا بر آمد اما چند عامل به کمک مافیای یهودی آمد یکی اینکه پادشاه یعنی خشایارشا( نه خشایارشاه ) که ایرانیان لقب شاهی را بر او بخاطر هوسبازیهایش روا نمی داشتند ) مردی بی لیاقت و هوسباز بود بخاطر همین پس از لشکرکشی به یونان و علیرغم پیروزی های چشمگیر در سرکوب آتن بنا به وصیت پدرش داریوش ، نتوانست ارتش را درکنار خود داشته باشد و ارتش بخاطر لشکرکشی های متعدد بعدی گسیخته شد و بهترین سردار او مردونیه در جایی دور از سرزمین اصلی مشغول بود فرصت به یکی از فرماندهان شرور و خونریز ارتش بنام آرتابان رسید که بر علیه شاه کودتا کرد ولی شکست خورد و شاه در کمال حماقت او را بخشید و حتی فرمانده کل ارتش کرد ! ولی او همچنان در طمع تاج و تخت شاهی بود تا اینکه سروکله یک مرد و زن یهودی بنام های مردخای و استر هم پیدا شد که مردخای مردی مکار و در خدمت مافیا بود استر را با ترفند های زیاد به دربار نزدیک کرد . شاه که قبلاً هنگام جنگ با یونانی ها شیفته آرتیمیس ملکه کشور هالیکارناس در ترکیه امروز شده و رسم انسانی تک همسری هخامنشی را فراموش کرده و با او ازدواج کرده و همچنان بدنبال زنان زیبا بود ، فریفته استر دختر هرزه یهودی شد . داستانی را که تاریخ نویسان یهودی در مورد ملکه وشتی می گویند به احتمال بسیار از حقیقت محض به دور است در واقع هوسبازی زیاد شاه او را اسیر دست استر و مردخای کرده بود از طرفی مافیای یهودی پنهانی آرتابان را تطمیع کرده و او را عملاً بخدمت خود گرفته بود بنابراین بمحض آگاهی از تصمیم هامان برای سرکوب مافیا ، خود پیشدستی کرده و شاه را از کودتا دروغین منتسب به هامان برحذر داشتند تا شاه در کمال بی ارادگی با برکناری هامان موافقت کرد و بلافاصله آرتابان با کمک ارتش او و هر ده پسرش را کشت و چون ایرانیان بسیاری در صدد مقابله بر می آمدند دست به کشتار گسترده مردم زد . یهودیان آمر ماجرا بودند نه عامل آن اگرچه شاید معدود یهودیانی در ارتش ایران هم خدمت می کردند ولی در ایران هخامنشی ارتش را حداقل تا زمان خشایارشا بسیار مهم می دانستند و در کادر اصلی ارتش جز ایرانی اصیل استخدام نمی کردند . از آن هنگام یعنی حدود سالهای 430 قبل از میلاد تا 17 شهریور 57 هرگز ارتش ایران دست به کشتار هموطنانش نزده بود اگرچه سلسه های حکومتی ترک و عرب و مغول در ایران کشتار می کردند از جمله کشتار گسترده سربداران . ولی آنها ایرانی نبودند . بر می گردیم به ماجرا ، یهودیان کشتار گسترده هزاران ایرانی مظلوم را که در واقع اولین هلوکاست تاریخ بوده است وارونه جلوه داده و آن را رهایی و نجات قوم یهود دانسته اند و در فردای این کشتار جشن بزرگی بنام هامان سوزان و یا بنام پوریم راه انداختنه اند که هر ساله تا امروز ادامه دارد و منحصر به یهودیان صهیونیست هم نیست و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم یهودیان ضد صهیونیست هم این جشن را و حتی یهودیان ایرانی هم این جشن را برگزار می کنند ! بخاطر این قبیل خباثت ها بود که تا حدود 60 سال پیش هر از گاهی مردم در ایران گاهی می ریختند سر یک یهودی و او را بقصد کشت می زدند . اصلاً بعضی دوستانی که بیشتر از 60 سال دارند تعریف می کنند بچه که بودند گاهی می گفتند بچه ها بریم جهودکشی ! و این یک تفریح بود
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 4
    بدبخت عقده ای
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 1
    دنياي ملعبه دست يهود شاخه ديگر سهيو نيست در خاور ميانه بنام اسلام با ابزار جنگي امريكا انگليس روس اسراعيل مردم منطقه را به خاك خون ميكشد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    بعضی ها چه قدر سو استفاده گرن . یهودی مخالف صهیونیسم که بتونه حرف بزنه که توی اراضی اشغالی زندگی نمی کنه ناشناس محترم م ممممممم
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 1
    کتابی پر از تحریف ایا شما می پذیرید که اسحاق همسرش را به کدخدای یک ده پیش کش نموده است ایا شما می پذیریذ که ابراهیم از ترس به نمرود گفت سارای خواهرش است ایا شما می پذیرید که داوود با دسیسه با یکی از همسران فرمانده های ارتش خود زنا کرده و سپس فرمانده را کشت ! پیشنهاد میکنم نخست کتاب پر تحریف این قوم هرزه را بخوانید
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 2
    فکر کنم یا ارتش منسجمی در داخل ایران داشته اند یا بمب هیدروژنی
  • hamidreza313 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 0
    اسرائيلي پست فطرت!
  • علی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    تو اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی ...
  • علی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 1
    سخنرانیهای استاد علی اکبر رائفی پور رو گوش بدید ...مو به تن آدم سیخ میشه از دست این جانوران صهیونیست...
  • علی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 1
    عزیزم یه سرچ کوتاه همه چیز رو مشخص میکنه ....پس فکر میکنی اینهمه سال روز سیزده بدر واسه چی از خونه میزنی بیرون...؟؟؟؟؟ نگو واسه جوجه کباب درست کردن و تفریح که خنده ام میگیره....میری بیرون تا مثل اجدادت تو خونه کشته نشی ...لعنت به هر چی صهیونیسته
  • علی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 0
    با ظهور منجی عالم بشریت خیلی هم دور از ذهن نیست که آرزوی شما برآورده بشه دوست من...
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    مریم خانم دکتر بودن هم حدی داره آخه این قصه نیست که هر سال جشنشو میگیرن
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 4
    ملت ایران با کسی دشمن نیستند حرف مشرق ر وگوش ندین توهم داره
    • ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 0
      قاطی کردی که بحث جنایت یهود رو با دشمنی ملت ایران با استکبار جمع‌ کردی
  • پریسا ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 3
    ناشناس ار کانادا حرف مفت چرا زدی کجا استر ملعون مادر داریوش است .مادر رضا پهلوی چرا هست خود رضا عقب افتاده گفت من فرزند استر هستم .خسوخار شاه از استر فرزندی الحمدالله نداشت لااقل تاریخ بما نمیگوید اگر مادر داریوش استر یهودی بود یهودیان انرا پیرهن عثمان کرده بودند لطفا حرف و تاریخ از خودت در نه وکن به قول برره ایها .
  • علی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 1
    سلام این گزارش عالیه و البته من قبلا اطلاعاتی در این مورد داشتم. پیشنهاد می کنم که این مطلب رو در حد وسیعی منتشر کنیم که اطلاعاتمون در مورد این جنایت صهیونیستهای اون زمان بیشتر بشه و موضع ضد صهیونیستی نظام هر چه بیشتر تقویت. ممنون
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 1
    واقعا بلاهت حدی و مرزی ندارد ...
  • مرتضی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 0
    مرگ بر اسراِِییل
  • ایرانی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    6 1
    سلام نمی دونم چرا برخی ها نمی خوان به تفکر و رفتار کثافت بار اسرائیلی ها پی ببرند و شاید منتظرن که همین بلا ها سرشون بیاد و نسل های بعد بیان قضاوت کنند. رفتار نکبت بار اسرائیلی - آمریکایی برای مردم فکر و انقلابی ایران سال هاست که نمایان شده و حنای آنها رنگی نداره
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 8
    یهودیان تنها قوم خدا پرست اون موقع بودن و عیسی مسیح هنوز نیامده بود انگار این رو فراموش کردید.
  • عزیز ؛ دقت!... ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    5 0
    توجه کنید هر دو نفر می گویند: "حواست باشه این فقط یک لباس مبدل است." در نتیجه این کاریکاتور نشان می دهد که هر دو دسته‌ی یهودیان اسرائیلی به اصطلاح مذهبی و یهودیان اسرائیلی سکولار در جهت اهداف اسرائیل هستند فقط در دو لباس متفاوت. حتما دقت کنید
  • لیلا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    3 1
    سیزده بدر مربوط به پیش از هخامنشیان است و ایرانیان هیچ روزی را نحس نمیدانستند. در مورد ارقام همیشه اغراق شده است . با این حال مرگ بر صهیونیسم
  • ایرانی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 0
    جالب اینه که هر کس با اینها همدست میشه نهایتاً راهی جز به فنا رفتن نداره D: اینها به خنجر زدن از پشت عادت دارن و آمریکا و غرب هم به زودی چوب این حماقتشون رو می خورن (;
  • ایرانی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    5 0
    اتفاقاً باید قبرشون رو نگه داریم تا هر روز لعن بشن و درس عبرتی برای ما باشه که دیگه خوابمون نبره ملت ایرانی تازه داه از خواب 2500 سالش بیدار میشه اگر خواب نمی رفتیم اسکندر نمی تونست با سلاح های جدیدش ایران رو شکست بده ما باید بیدار بشیم و همیشه از دشمنانمون جلوتر باشیم
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    35 0
    لیلای عزیز13به درمربوط به قتل عام ایرانیان توسط دسیسه استرومردخای ملعون است شک داری برو درست تحقیق کن ...انشاالله باظهور اقا انتقام همرومیگیریم یه انتی پوریم برگذارکنیم دنیابه خودش ندیده باشه
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    10 0
    من یادم اون موقع ها مادر بزرگم که در نود سالگی فوت کرد حدود11 سال پیش می گفت جهودا هیچ وقت دوست ما نیستن حواستون باشه
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    5 7
    این داستان یک افسانه است و هیچ سند تاریخی نداره
  • رضا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    6 0
    آیین یکتا پرستی پیش از اینها بوده مثل آیین حضرت ابراهیم علیه السلام و حتی آیین زرتشت یکتا پرستی است . مرگ بر صهیونیسم
  • محمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    8 0
    اسرائیل نابودیت نزدیک
  • دانشجومیمیردذلت نمیپذیرد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    8 0
    اسراییل خاین. مرگ بر تو ونقشه های شوم و کثیفت...بیشترازت حالم بهم خورد...برای کشته شدن هموطنان من جشن میگیری..لعنت کنه خدا تورو و ابا و اجدادتو!!!بی شعور
  • دانشجومیمیردذلت نمیپذیرد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    6 0
    اسراییل خاین. مرگ بر تو ونقشه های شوم و کثیفت...بیشترازت حالم بهم خورد...برای کشته شدن هموطنان من جشن میگیری..لعنت کنه خدا تورو و ابا و اجدادتو!!!بی شعور
  • مهدی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    4 7
    با سلام . به نظر نمیرسه این متن از نظر تاریخی درست باشه.یعنی کل جمعیت ایران هشتصد هزار نفر بوده؟کشور با 127 استان یک میلیون جمعیتم نداشته؟
  • لیلا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    3 4
    تعبیر مردم اسرائیل از این داستان اینه که هامان قصد داشته خشایار شاه را بکشه و مردخای جان شاه را نجات میده. ممکن هست این تعبیر شون غلت باشه و آنها این تعبیر را جشن میگیرند، نه کشته شدن ایرانیان و مردم امپراطوری هخامنشی. شادی برای کشته شدن ایرانیان نیست.
  • ضد یهود ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    7 0
    متاسفانه این یهودی های ملعون زیرک سرمایه دار بر همه جایه دنیا تسلط پیدا کردن و در ایران. کاری کردن که داریم به جایی میرسیم که چیزی برای از دست دادن نداشته باشیم. و کسی هم متوجه این موضوع نیست , تمام معماری مجلس شوارای اسلامی فراماسونریست و همچنین میدان انقلاب اسلامی و ..... صدا سیما توسط یهود کنترل میشود و ....
  • خشایار ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    12 3
    ما ایرانی ها نباید فراموش کنیم که اولین ملتی در تاریخ بودیم که برده داری و ظلم به اقشار ضعیف جامعه رادرسرزمینهایی تحت پوشش خود بساطش را بر چیدیم پس مطمعاً باشید که همچین ملتی دشمنانی نیزه به علت حسادت وطمع دارد البته لازم به ذکر است که مانیز در دورهایی از تاریخ خود دست به عملهای اشتباه زده ایم که میتوان به کشتارهندیان در زمان فتح دهلی به دست نادر کبیر اشاره کرد اما در مورد کشتار ایرانیان در دوره تاریخی خشایارشاه ما باید این مطلب را در نظر بگیریم که نمیشود همگی یهودیان را بایک دیدگاه متهم دانست بلکه مطمعنن کسانی ازاین قوم با این عمل تاریخی مخالفند اما مذکور به ذکر است این کشتاردر قبال مهر ورزیهای ایرانیان باستان نسبت به قوم یهود لکه سیاهی بر دامان ایشان میباشد که باید با عذرخواهی وپایان دادن به جشن پوریم از طرف مقامات مذهبی وسیاسی از ایرانیان دل جویی به عمل بیاید تا این ضخم کهنه بر پیکر تاریخ ایران کمی التیام بگیرد.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    5 3
    پیشنهاد میکنم سخنرانی استاد رایفی پور در این مورد حتما گوش کنین. خیلی جالبه
  • مهرداد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    10 5
    صهیونیسم که در داخل توسط عوامل خود فروخته و در خارج توسط آمریکا و اعراب خود فروش(داعش و غیره)در فکر تصرف و ایجاد سرزمین موعود است .حالا چشمتان را ببندید و آتش بیار دولت خونخواتان صهیونیسم باشید.
  • ایوب IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    غیرت مرده است. وگرنه باید همدانیها گور این زن و مرد رو باخاک یکسان میکردند. پان ایرانیست ها کجای مجلس نشسته اند؟
  • محسن جیم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 0
    اینکه راست باشه یا دروغ یک بحثه و ولی این عید نحس پوریم نشون میده صهیونیست‌ها از این این اتفاق خوشحال هستن که هرسال جشن میگیرن و اون نتانیاهوی ملعون و خبیث که میاد عید نوروز رو به زبان فارسی به ما تبریک میگه، تو این روز نحس هم تو عید نجس پوریم شرکت میکنه
  • رادان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    ببینید دوستان ما اصلا در نظر نگیریم ک نژاد و و مذهب افراد چی هست از رفتار رشون قضاوت کنیم پوریم یعنی کشتار خب کسانی ک کشتار رو جشن میدونن حالا هر مذهبی ک میخوان داشته باشن انسان بشمار میان ?
  • لیلا IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    فیلم ۳۰۰ روببینید که چطور دروغ بستن .خیلی ....هستن .ما باید بدور از ناراحتیها ودغدغه ها درست حرف بزنیم وهمواره به ایرانی وایرانی بودن خودمون افتخار کنیم .
  • علی اصغر IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    شاه نصف بیشترایرانیان را میکشت برای چه کسی می خواست حکومت کند خودش مگر ایرانی نبود مگر تعصب ایرانی نداشت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس