کد خبر 296262
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱

سردار باقرزاده، رئیس کمیته جستجوی مفقودین به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد کرد تا طی درخواستی موضوع حضور نماینده نیروهای مسلح در شورای عالی انقلاب فرهنگی را از رهبر معظم انقلاب استدعا کند.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبری راهیان نور، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز جهاد رسانه‌ای راهیان نور شهید رهبر واقع در شهر اهواز حضور یافت. وی ضمن دیدار با خادمان افتخاری شهدا در حوزه رسانه، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز رسانه‌ای قرار گرفت.

سردار باقرزاده در بیان نظر خود در خصوص نامگذاری سال ۱۳۹۳ با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»توسط رهبر فرزانه انقلاب گفت: متولیان امر در حوزهای اقتصاد و فرهنگ فرمایشات امام خامنه‌ای را در کار خود تبیین و پیاده‌سازی کنند و اهمیت و ضرورت بایدها و نبایدها و نیازهای این حرکت جهادی و علمی که با عزم ملی حاصل می‌شود، را برای مردم شرح دهند.

فرمانده جستجوی مفقودین خاطرنشان کرد: مسئله عزم که رهبر معظم انقلاب بیان کردند یعنی بنا بر انجام عملی گذاشتن. عزم با اراده فرق می‌کند. انسان گاهی اراده می‌کند بعضی کارها را، ولی انجامشان نمی‌دهد و به سرانجام نمی‌رساند اما وقتی عز می‌کند به انجام کار آن را تا پایان و حصول نتیجه انجام می‌دهد. باید با عزم راسختر اهدافمان را محقق بکنیم.

باقرزاده درباره تفسیر خود از «مدیریت جهادی» ادامه داد: این واژه دقیقاً یادآور همان دستاوردهای دفاع مقدس است. یعنی حرکت شبانه روزی بدون چشم‌داشت و خالصانه. مدیریت جهادی به این معنا است که همه در یک مسیر و یک هدف واحد با حداقل‌ها، حداکثرها را به دست می‌آورند.

سردار باقرزاده خطاب به خبرنگاران افتخاری حاضر در ستاد رسانه‌ای راهیان نور افزود: برای خدا باشید و مخلصانه بیایید برای توفیق تحقق این اهداف الهی که رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند، تلاش کنید. هم برای اقتصاد هم برای فرهنگ نقطه نظرات ایشان را مدنظر قرار دهید و بدانید که این نظرات خصوصاً در فرهنگ بسیار عمیق است. منظور رهبر معظم انقلاب حرکت‌های عظیم وعمیق، اثرگذار و ماندگار است و نباید یک وقت دچار اشتباه بشویم. خصوصاً جوانانی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم و مبانی فرهنگی عنوان کرد: اگر پیام به مخاطب خوب منتقل شود یعنی این که شما کارتان را خوب انجام دادید، پس سه گزینه در مسائل فرهنگی باید مدنظر شما باشد و آن اینکه فعالیت‌های شما عمیق، ماندگار و اثربخش باشد.

سردار باقرزاده با بیان اینکه هوا دو نمونه است هوای پاک و هوای آلوده، ادامه داد: اگر هوا پاک باشد همه نفس می‌کشند و لذت می‌برند ولی اگر آلوده باشد همه مسموم می‌شوند. اگر هوای آلوده‌ای بر یک محیط جغرافیایی حاکم بشود، معمولاً ما این طور می‌گوییم باید بارانی بیاید یا بادی بوجود آید که این هوای آلوده را با خوش بشورد و آلودگی را برطرف کند. بنابراین اگر آلودگی‌های فرهنگی در قسمتی از کشور به وجود بیاید این با یک جریان سازی فرهنگی قابل حل است.

وی افزود: نتیجه جریان سازی فرهنگی می‌تواند علاج آلودگی‌ها باشد. دردهای فرهنگی ما را باید یک جریان فرهنگی سالم درمان کند. کار فرهنگی این نیست که هر کس برای خود برود و یک کار فرهنگی که خودش خواست انجام دهد، همه باید جبهه‌ای منتاها تحت قرارگاه واحدی انجام شود، سازماندهی در عرصه فرهنگ کار بسیار مهمی است. مسئولان فرهنگی کشور باید بنشینند و فکری برای سازماندهی این جریان عظیم فرهنگی کنند و مدیریت جهادی را در عرصه فرهنگ اعمال کنند.

سردار باقرزاده بیان کرد: بعضی از عرصه‌های فرهنگی را باید دانشگاه حل کند. بعضی دیگر را حوزه علمیه و بعضی را حوزه‌های هنر و بعضی نهادها مانند بسیج و نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، آموزش و پرورش و خود خانواده‌ها هم همین‌طور. همه این‌ها می‌توانند در عرصه فرهنگ نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرهنگ به ما هویت می‌دهد اگر یک ملت بخواهد در مقابل دشمنانش ایستادگی بکند باید هویت داشته باشد آن هم با فرهنگ قوی و غنی. وقتی در یک کشور فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت حاکم باشد دشمن غلط می‌کند که بخواهد درمورد آن کشور چشم طمع داشته باشد. این فرهنگ قرآن است و یکی از مصادیق فرهنگ قرآن، فرهنگ انقلاب و ایثار و جهاد است.

او در پایان ابراز داشت: در ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ نماینده‌ای از نیروهای مسلح نیست؛ در حالی که نیروهای مسلح سهم بزرگی در فرهنگ‌سازی دارند برای نمونه در فرهنگ ایثار و شهادت نیروهای مسلح در خط مقدم هستند، در عرصه تربیت جوانان کشور نیروهای مسلح نقش بسزایی دارند. لذا در چنین شرایطی که ما هیچ نماینده‌ای از نیروهای مسلح در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم می‌خواهم پیشنهاد بدهم به رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر دکتر فیروزآبادی که طی درخواستی از محضر مقام فرماندهی معظم کل قوا استدعا شود اگر اجازه بفرمایند سردار جزایری معاون محترم امور بسیج و فرهنگ دفاعی در ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    بسیار پیشنهاد خوبی است که تا بحال از ان غفلت شده بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس