کد خبر 295567
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه با حضور در مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که رهبران اروپایی در نشست امروز خود تصریح خواهند کرد که اتحادیه اروپا آماده اعمال مرحله سوم تحریمها علیه روسیه است.

به گزارش مشرق، دویچه‌وله نوشت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه با حضور در مجلس نمایندگان این کشور موسوم به بوندستاگ به تشریح مواضع دولت خود در مورد بحران کریمه پرداخت. این سخنان مرکل پیش از نشست امروز بعد‌اظهر رهبران اروپایی در بروکسل ایراد شد.

مرکل در سخنان خود در برابر قانونگذران آلمانی اظهار داشت که در پی تداوم اقدامات روسیه برای الحاق منطقه خودمختار کریمه به این کشور، دولت آلمان از طرح‌ تشدید تحریمهای اعمالی علیه مسکو حمایت می کند.

صدراعظم المان در ادامه افزود: آلمان و دیگر رهبران اتحادیه اروپا در نشست امروز بعد‌از ظهر خود در بروکسل تصریح خواهند کرد که در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین، برای اجرای مرحله سوم تحریمها علیه روسیه که شامل اقدامات و ابعاد اقتصادی نیز است، آماده هستند.

به گفته وی در نتیجه اقدام کرملین برای الحاق کرمیه، روسیه صلاحیت خود برای عضویت در "گروه 8" را از دست داده است.

قرار است بعد‌از ظهر امروز، آنگلا مرکل با سفر به بروکسل در نشست سران دولتها و کشورهای 28گانه اتحادیه اروپا شرکت کند. در این نشست، (اتخاذ) اقدامات بعدی علیه مسکو به خاطر ضمیمه کردن بخشی از سرزمین اوکراین به روسیه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

28 عضو اتحادیه اروپا تاکنون اموال و دارایی‌های 21 فرد، مقام و شخصیت روسی و اوکراینی که نقش کلیدی در تصرف کریمه از سوی روسیه داشته‌اند را مسدود کرده است. همچنین این اتحادیه گفتگوهای خود با مسکو در مورد تسهیل مقررات اعطای ویزا به اتباع روسیه را معلق کرده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس