کد خبر 29555
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷

سازمان جاسوسي امريکا ثروت رئيس جمهوري سابق مصر را کمتر از خبرهاي اعلام شده اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فردا، شبکه تلويزيوني امريکايي‌ اي بي‌سي به نقل از منابع خبري خود در سازمان جاسوسي امريکا (سيا) خبر داد: ثروت محمد حسني مبارک ديکتاتور سابق مصر و خانواده وي چيزي در حدود يک الي حداکثر پنج ميليارد دلار است و آنچه اخيرا در برخي گزارش‌هاي خبري اعلام شده است که ثروت خانواده وي در بانک‌هاي خارجي بين چهل الي هفتاد ميليارد است صحت ندارد.

شبکه‌اي بي‌سي به نقل از يک مسئول عالي رتبه امريکايي نقل اضافه کرده است که او نمي‌دادند خبر ثروت بالاي حسني مبارک به اين ميزان از کجا به دست رسانه‌ها رسيده است.

اين شبکه گزارش داده است دولت امريکا ??? ميليون دلار به مصر براي خريد ? هواپيما لوکس کمک کرده است.

گفتني است روزنامه گاردين انگليس اخيرا فاش کرد: براساس گزارش‌هاي محرمانه، ثروت حسني مبارک، رئيس جمهوري مصر و خانواده‌اش بيش از ?? ميليارد دلار است.

اين روزنامه انگليسي نوشت: خانوده مبارک اين ثروت را در بانک‌هاي سوئيس، انگليس، آمريکا و مصر واريز کرده‌اند.

درهمين حال افشاي يک سند در يک پايگاه خبري مصر نشان مي‌دهد که «حسني مبارک» حداقل ?? ميليارد دلار از ثروت ?? ميليارد دلاري خود را به طلاي خالص تبديل کرده است.

پايگاه خبري «نافذه مصر»، در اين سند که از سوي مؤسسه بانکي Caledonaian banking group در سوئيس صادر شده، ارزش سپرده غير نقدي ارائه شده به اين بانک ?? ميليارد دلار تعيين شده است.

بر اين اساس، اين بانک با صدور رسيدي تاکيد کرده که اين سپرده را دريافت کرده است.

از سوي ديگر نيز «لارس نوچيل» سخنگوي وزارت خارجه سوئيس اعلام کرد که اين کشور تمامي حساب‌هاي بانکي که احتمال دارد متعلق به حسني مبارک ديکتاتور سابق مصر باشد را بلوکه کرده است.

اين واکنش دقايقي بعد از اعلام استعفاي ديکتاتور مبارک که از سي سال پيش قدرت را در اين کشور در دست داشت، اعلام شد، وي در اين زمينه گفت که هر سرمايه‌اي که متعلق به مبارک باشد را تا سه سال بلوکه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس