کد خبر 295103
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

مطبوعات رژیم صهیونیستی به ارتباط محرمانه این رژیم با چند کشور عرب حوزه خلیج فارس و وجود کانال های ارتباطی در این زمینه اذعان کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت: "بروس کشدان" دیپلمات صهیونیست پایه گذار روابط محرمانه رژیم اشغالگر و چند کشور عربی است.

"الی بردنشتاین" خبرنگار سیاسی معاریو به نقل از منابع عالیرتبه در "تل آویو" نوشت: بیشترین راه‌های ارتباطی اسرائیل و چند کشور عربی از طریق بروس کشدان صورت می‌گیرد به گونه ای که در کابینه اسرائیل از او به عنوان سفیر فوق العاده در خلیج فارس یاد می‌شود و به همین دلیل "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل خواستار ادامه همکاری با او شده است.

کشدان در دهه شصت میلادی از انگلیس به اراضی اشغالی فلسطین رفت ولی با گذشت سالها از همکاری با وزارت خارجه این رژیم، هنوز هیچ عکسی از او منتشر نشده است.

روزنامه معاریو افزود: به خاطر فعالیتهای کشدان، روابط چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل به گونه ای شده است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل می‌گوید کشورهای عربی این منطقه "اسرائیل" را دوست خود می دانند و نه دشمن.

بر اساس این گزارش، کشدان همچنین نقش مهمی را در هماهنگی برای نشست و دیدار مسئولان سیاسی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس در سطوح مختلف با رژیم صهیونیستی ایفا کرده است. این دیدارها برای همکاری در زمینه های مختلف امنیتی و اقتصادی بوده است.

کشدان به عنوان صندوقچه اسراری شناخته می‌شود که سفرهای بسیاری را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس داشته است و منابع صهیونیستی تأکید کرده‌اند که او سعودیها را هم بسیار خوب می‌شناسد.

نمابرهای وزارت خارجه آمریکا که سایت "ویکیلیکس" در سال 2010 آنها را منتشر کرده است، نشان می‌دهد که او مسئول روابط رژیم صهیونیستی و بحرین بوده است.

روزنامه صهیونیستی"یدیعوت آحارونوت" هم اخیرا در گزارشی فاش کرد که یکی از شرکتهای امنیتی رژیم صهیونیستی در چند کشور عربی و امیر نشینهای حاشیه خلیج فارس، در حال آموزش نگهبانان چاه‌های نفت و اماکن حساس امنیتی است. البته مربی‌های این شرکت صهیونیستی با اسامی و گذرنامه های اروپایی در حال فعالیت هستند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس